HD's kaput - Data Recovery?

Folkert@MinaRally

Freude Am Fahren
Op misterieuze wijze zijn mijn 2 hoofd harde schijven (op de system disc) na waarschijnlijk doorgebrand.

Ik vermoed een kapotte voeding. Me pc reboote al een paar weken continue. Werd er gek van.

Toen uit een oude pc een andere voeding gebruikt en weg was het probleem.

Helaas net voordat ik deze ingeving had en dit had gedaan, was ik een keer net even naar beneden, kwam terug en zag dat me monitor geen signaal meer kreeg. Dus ik dacht weer een reboot, totdat ik die bekende "eletronica-verbranding-dode-vislucht" rook.

Uiteindelijk bleken dus me 2 harde schijven naar de moer. Beide via IDE aangesloten. Vreemd genoeg werkt de DVD-Rom nog wel gewoon en me andere SATA HD is ook niks mee gebeurt.

Maar goed, er staat onmisbare data op die 2 schijven. Ik heb al wat rondgezocht en dat de meeste data wel te achterhalen is, maar €3900 voor 160GB data recovery (en dat x2). Of ik had me bril niet op. Nu stonden ze dan wel lang niet zo vol, dus zal wel niet zo enorm zijn, maar toch.

Iemand wel eens gebruik gemaakt van zo'n service?

Ik kan de schijven dus niet meer inlezen. Zodra ik 1 van de 2 in me pc bijplug, blijft ie hangen net voor dat "checking IDE drives etc".
 
Advertisement - register to remove this

Tja dat zijn de prijzen die je ervoor betaald. En dat beseft een simpele consument (nofi) vaak niet. Dus het nut van goed backups maken van belangrijke dingen is erg belangrijk!

Zelf gebruik ik bij gecrashte schijven altijd Ontrack easy recovery, trekt er heel vaak wat vanaf. Ongeacht de staat van de schijf, echter moet hij wel nog opspinnen (dus het geluid wat je hoort als je je pc aanzet, zeg maar).
Vast wel te vinden ergens in de internetbibliotheek. ;)

Ohja, doen ze dit niet? Dan is het denk ik erg jammer... Maar zou je dan echt wat willen moet je toch naar zo'n bedrijf uitwijken.
 
Back
Top