Harde schijf macbook misschien overleden?

Op eBay zijn heel veel apparaten voor nog geen 30euro die je PC je HDD doet foppen voor externe HDD. Vaak kun je dan wel gewoon je gegevens lezen.
 
Op eBay zijn heel veel apparaten voor nog geen 30euro die je PC je HDD doet foppen voor externe HDD. Vaak kun je dan wel gewoon je gegevens lezen.

:'(




Geloof mij. Stop hem in een externe HD behuizing en doe er een aantal afgesloten zakjes omheen. Laat hem even minimaal een nachtje (liefste 24h) in de vriezer liggen. Zorg dat de HD op full speed (USB2.0 / fire-wire) aan je computer is aangesloten, omdat je niet veel tijd hebt. Laat de gripzakjes zitten ivm condens! Leg de HD behuizing op de zijkant neer! En pompen met dat ding. Eventueel kan je de schijf in de vriezer laten draaien.

Owja, uiteraard eerst de belangrijke data kopieren.
 
Last edited:
Je hebt het toch over een soort behuizing ? Ik bedoel ook zoiets. Maar die laat je PC denken dat het een externe HDD is , waardoor je PC ie wel accepteert oid. Weet ook niet precies waarom.
 
dat gaat denk alleen op als de schijf nog in de pc zit, ik heb hem er al uit.
Ga nu een externe lezer halen. Xander: hij zou dan dus gewoon in finder moeten verschijnen? Nog extra software voor nodig oid? Mocht ie niet in finder verschijnen.

Als de disk niet in finder verschijnt en niet in diskutility is hij echt kapot en moeten er onderdelen vervangen worden. Maar je hebt een grote kans dat de vriezer trick werkt.

Haal wel een USB2.0 of firewire behuizing!
 
heb een usb2.0 nu. net ff zonder dat vriezer gedoe eraan gehangen, dan ziet finder niks. MAAR: hoor iig geen rare geluiden oid. Doe em nu ff in de vriezer, misschien schrikt ie ervan :+
 
Om je moed in te spreken; zo is het bij mij ook een keer gelukt. Ik had een Maxtor 160GB, ding was ineens naar de klote. Tikken, bestanden weg enzo, mn PC was toen ook vet langzaam.

Toen de interne HD in zakje gedaan, in de vriezer gelegd en met een andere HD de PC weer lopend gekregen, dus OS daar op geknald. Daarna de schijf uit de vriezer gehaald, als slave aangesloten en toen als een gek leeggetrokken. Er waren een aantal bestanden die het niet meer deden, althans in de verkenner stonden die bestanden (mp3s) er wel, maar waren ze maar 0kb groot.

Later ook nog een keer met een WD250 gehad, alleen die heb ik toen met schijfcontrole gerepareerd, was een beetje vaag want die tikte ook, maar ineens deed ie het weer, althans wel met een aantal bad sectors... Schijf zit nu nog steeds in die PC, die PC een paar maanden geleden nog voor goed geld verkocht. :)
 
Hij zit in de vriezer nu :+ Fingers crossed. Als het werkt sta ik bij je int krijt Xander!

Niet vergeten in te pakken he!

Het is trouwens wel vreemd dat hij niet tikt en ook niet herkend wordt. Alles goed aangesloten? Gebruik anders diskutility. Weet je het iig zeker.
 
Last edited:
zowel schijfhulpprogramma als een recover progje wat ik installed heb zien niks. Heb hem net uit de vriezer gehaald: las dat de schijf verder kan beschadigen als die onder 0 komt.
hij zoemt gewoon monotoon, zonder geklik oid. maar ook niet dat geratel wat een harde schijf normaal ook heeft. Als ik hem op de pc van mn pa aansluit(windows) maakt die wel rare geluiden.
 
Back
Top