Afgelopen jaar heb ik een scrambler 50 gekocht.
het beestje liep prima, met ontgrensde cdi rond de 65 km/u. Helaas is het originele blok (139fmb-b) kapot gegaan, reviseren was niet meer mogelijk.
Ik had zo snel mogelijk een nieuw blok gekocht (https://4taktwinkel.nl/1110013265-M...ndkoppeling-staande-cilinder-startmotor-zwart).
Zo ver ik weet is dit bijna exact het zelfde blok, ik weet dat Hanway Lifan motorblokjes gebruikt.
Nu heb ik alleen het 'probleem' dat als ik met ontgrensde cdi op het nieuwe motorblok rijd dat ik net 48 km/u aantik.
De kleppen zijn nog niet afgesteld, ik heb dr zo'n 400 km mee gereden en de inloopolie vervangen met volledig synthetische 10w40 Putoline motorolie.
Het enige waar ik op kon komen is om de vertanding aan te passen alhoewel ik met 48 km/u al flik hoog in de toeren zit, ik heb wel het idee dat ie een stuk sneller zou kunnen gaan.
Mijn vraag is "kan ik mijn brommer sneller laten lopen en zo ja, op welke manier?"
het beestje liep prima, met ontgrensde cdi rond de 65 km/u. Helaas is het originele blok (139fmb-b) kapot gegaan, reviseren was niet meer mogelijk.
Ik had zo snel mogelijk een nieuw blok gekocht (https://4taktwinkel.nl/1110013265-M...ndkoppeling-staande-cilinder-startmotor-zwart).
Zo ver ik weet is dit bijna exact het zelfde blok, ik weet dat Hanway Lifan motorblokjes gebruikt.
Nu heb ik alleen het 'probleem' dat als ik met ontgrensde cdi op het nieuwe motorblok rijd dat ik net 48 km/u aantik.
De kleppen zijn nog niet afgesteld, ik heb dr zo'n 400 km mee gereden en de inloopolie vervangen met volledig synthetische 10w40 Putoline motorolie.
Het enige waar ik op kon komen is om de vertanding aan te passen alhoewel ik met 48 km/u al flik hoog in de toeren zit, ik heb wel het idee dat ie een stuk sneller zou kunnen gaan.
Mijn vraag is "kan ik mijn brommer sneller laten lopen en zo ja, op welke manier?"