RunnerSP50pro
New Member
Beste mensen van het scooter forum.
Ik heb in Oktober 2023 een Gilera Runner SP Pro 50cc Dubbeldisk Dubbel gelagerd gekocht van een collega van mij.
De scooter had 6,5 jaar buiten gestaan zonder kappen. Ik had de scooter gekocht met een kapotte koppakking. Ik had alle pakking, filters en het complete brandstofsysteem (inclusief hele nieuwe carb) vervangen. De scooter deed het een tijdje alleen niet goed. Bleek die compressie verlies te hebben omdat die ooit een warmloper heeft gehad voordat die werd weg gezet.
Paar weken geleden heb ik er een nieuwe cilinder op gezet (die geleverd werd zonder nieuwe kop) nieuwe zuigerveren en een nieuwe zuiger uiteraard. De scooter heel even test gereden en hij trok al een stuk beter. Toen begon er allemaal kwalm onderuit het blok te komen. Bleek koelvloeistof te zijn die via de tapeindes naar buiten lekte en op de hete uitlaat druppelde.
De dag erna wilde de scooter niet meer starten. Dus hebben mijn vader en ik een nieuwe cilinderkop besteld inclusief tapeindes en moertjes.
Bij het demonteren van de kop kwam ik erachter dat er ook koelvloeistof in de cilinder was gelopen, het carter was wel voor de rest droog (betekent dus dat de zuigerveren goed zijn )
Echter start de scooter niet meer. vanuit het brandstofkraantje naar het filter richting de carb komt geen druppel benzine. Ik dacht dat mogelijk het kraantje weer aan stront was dus heb ik wederom een nieuw kraantje erop gezet. Toen starte de scooter weer even, na een minuut of 2 gelopen te hebben viel die uit en kregen we hem niet meer aan de praat. Nu ben ik bang, aangezien het Brandstofkraantje van de Gilera Runner Vacuüm gestuurd is, dat ik ergens een vacuüm lek heb. Aangezien ik de krukaskeringen nog niet vervangen heb ga ik dit eerst doen.
Mocht dat het niet zijn, zijn er dan mogelijk andere oorzaken waardoor dit kan komen?
Ohja,
De scooter trekt geen valse lucht, heeft compressie, de bougie vonkt en heeft geen lekkage in het brandstof systeem.
Groetjes RunnerSP50Pro
Ik heb in Oktober 2023 een Gilera Runner SP Pro 50cc Dubbeldisk Dubbel gelagerd gekocht van een collega van mij.
De scooter had 6,5 jaar buiten gestaan zonder kappen. Ik had de scooter gekocht met een kapotte koppakking. Ik had alle pakking, filters en het complete brandstofsysteem (inclusief hele nieuwe carb) vervangen. De scooter deed het een tijdje alleen niet goed. Bleek die compressie verlies te hebben omdat die ooit een warmloper heeft gehad voordat die werd weg gezet.
Paar weken geleden heb ik er een nieuwe cilinder op gezet (die geleverd werd zonder nieuwe kop) nieuwe zuigerveren en een nieuwe zuiger uiteraard. De scooter heel even test gereden en hij trok al een stuk beter. Toen begon er allemaal kwalm onderuit het blok te komen. Bleek koelvloeistof te zijn die via de tapeindes naar buiten lekte en op de hete uitlaat druppelde.
De dag erna wilde de scooter niet meer starten. Dus hebben mijn vader en ik een nieuwe cilinderkop besteld inclusief tapeindes en moertjes.
Bij het demonteren van de kop kwam ik erachter dat er ook koelvloeistof in de cilinder was gelopen, het carter was wel voor de rest droog (betekent dus dat de zuigerveren goed zijn )
Echter start de scooter niet meer. vanuit het brandstofkraantje naar het filter richting de carb komt geen druppel benzine. Ik dacht dat mogelijk het kraantje weer aan stront was dus heb ik wederom een nieuw kraantje erop gezet. Toen starte de scooter weer even, na een minuut of 2 gelopen te hebben viel die uit en kregen we hem niet meer aan de praat. Nu ben ik bang, aangezien het Brandstofkraantje van de Gilera Runner Vacuüm gestuurd is, dat ik ergens een vacuüm lek heb. Aangezien ik de krukaskeringen nog niet vervangen heb ga ik dit eerst doen.
Mocht dat het niet zijn, zijn er dan mogelijk andere oorzaken waardoor dit kan komen?
Ohja,
De scooter trekt geen valse lucht, heeft compressie, de bougie vonkt en heeft geen lekkage in het brandstof systeem.
Groetjes RunnerSP50Pro