Ligt aan welke carb je hebt maar standaard carbs zijn 6mm van Runner 50ccOh weet jij me te vertellen of ik de 5mm of de 6mm spoeier nodig hebt?
Ligt aan welke carb je hebt maar standaard carbs zijn 6mm van Runner 50ccOh weet jij me te vertellen of ik de 5mm of de 6mm spoeier nodig hebt?
Heel erg bedankt voor de hulp!
Ik hou je op de hoogte en fijne feestdagen!!!
Gr. Ries
p.s Kickstart gaat te soepel en blijft hangen. En gelukkig heb ik ook een goede accu, Die haal ik dan gewoon uit m'n Kymco die er toch niets mee kan en plaats ik hem in de Runner (waardes zijn het zelfde). Ik zal door blijven gaan tot dat het de snelste 70cc Runner is die er rond rijdt (althans betaalbaar zonder te bezuinigen op onderdelen en zonder dat het te veel opvalt...). Ik vermoed dat de temperatuur door de toeren komt dus denk aan zwaardere rollen..
Ten eerste, voor de mensen die deze thread gezien hebben, maar niet hun hulp (oprecht en goed) hebben aangeboden.. schaam je. Schaam je.
- Stottert en happert als ik langzaam rijd en daarnaast op willekeurige momenten, vermoedelijk doordat ik op die momenten lage toeren rijd.
Ik denk dat het stotteren en haperen een probleem is met de afstelling van de scooter: lucht en benzine. Dus een te grote sproeier, een luchtfilterelement dat niet standaard is of dat soort dingen. Voordat we onderdelen bestellen moeten we eerst kijken wat de staat van de bougie is.
https://scooterforum.net/resources/bougie-lezen-diagnose.98/ - los van dit is het ook goed om te weten dat zwart & nat te grote sproeier betekend, wit & droog te kleine sproeier betekend. Als je onzeker bent over de staat van de bougie, upload dan een foto, dan kan ik je misschien op weg helpen. Het kan ook vals lucht zijn.
- hield er op de terug weg ook ineens mee op (uiteraard precies halverwege)
Dit kan door veel redenen komen, maar aangezien de display overhit zegt.. ik zou zeggen overhit. Laat hem lekker afkoelen en probeer er voor nu eventjes niet te lange afstanden mee te rijden. Om dit probleem op te lossen- om uberhaupt het probleem te vinden moet je heel wat werk erin steken waar je nu simpelweg gewoon geen tijd voor hebt.
- Draait meer als 10,000 toeren als ik vol gas ga!?!
Dit kan komen door een slechte koppeling, door een vario ring, door te lichte of slechte variorollen, dus je moet gewoon een kijkje achter de carterkap nemen.
- Op hogere snelheid rijdt die even lekker, maar begint al snel een irritant bijen geluid te maken.
Drukveer, slechte verhouding vertanding- verder weet ik het eventjes niet.
- Lijkt te te overhitten, maar ik ben nog niet bekend met het display al lijkt hij duidelijk aan te geven dat hij te heet wordt.
Vandaar dat hij halverwege misschien was uitgevallen..
- Start niet electrisch, dus moet met kickstarter. Al doet de verlichting ed. het prima als hij eenmaal gestart is.
De accu is te zwak om hem te starten. Waarschijnlijk is je accu ook gewoon leeg, als het opladen ook niet lukt. Dan moet er een nieuwe accu in.
- Kickstarter voelt aan alsof hij op het punt staat om te overlijden.
Bedoel je dat hij slecht kickt en blijft hangen etc? -> Smeer de kickstartrondsel in met vet
Bedoel je dat hij te makkelijk kickt? -> Compressieprobleem
- Zou 90 moeten gaan met iemand die 95kg weegt (vorige eigenaar) met een kans op 100 als die helemaal ingereden is, maar ik ben niet veel verder gekomen als ruim 70 terwijl ik 20kg minder weeg.
De verkoper liegt.
Een scooter is een scooter. Er is geen probleem dat niet opgelost kan worden. Dit gaat allemaal goed komen, misschien niet meer voor kerst, maar volgend jaar zit jij gewoon op een dikke Runner, onderweg naar het kerstdiner. Tot dan gaan we lekker fietsen.. De calorieën van de feestdagen compenseren .
Laat het me weten allemaal, en ondanks dit, nog fijne feestdagen gewenst!
Dank voor je reactie. Ik vrees dat je idd gelijk hebt...Voor de kickstarter.. Ik denk dat je de kickstart veer in het deksel en de overige slijtage onderdelen zal moeten vervangen.
Carburateur kan een Dell orto zijn of een Weber.
Topper ben je. Bedankt voor de kennis.Voor de kickstarter.. Ik denk dat je de kickstart veer in het deksel en de overige slijtage onderdelen zal moeten vervangen.
Carburateur kan een Dell orto zijn of een Weber.
Er zal ten eerste een hele goede reden zijn waarom men niet reageerd.. Dus niet zo snel de gebruikers hier op afkeuren.. Als je dat gaat doen, dan reageerd zo meteen helemaal niemand meer omdat ze bang zijn dat ze niet het pefecte antwoord geven.. Heb liever dat mensen mee willen denken dan dat ze helemaal niet meer willen reageren.. Want dat is voor niemand goed.
1. Het de afstelling zijn, maar er kan ook net zo goed ergens valse lucht worden aangetrokken en dan kan de afstelling nog net zo goed zijn..
Met die extra zuurstof loopt het dan niet goed en zal het ook niet goed af te stellen zijn.
2. Dat kan inderdaad met overhittig te maken hebben, net zo goed als compressie verlies. Door warmte gaat alles meer uitzetten en word de tolerantie van de zuiger (veren) op de cilinder ook groter en dus sneller een lek.
3. Je zegt een slechte koppeling. Weet niet of dat je die verward met een vario?? Het is wel zo dat als de vario niet meer binnen specs zijn hij inderdaad meer toeren zal maken.. (verder is er ook niet bekend of dat de varioring erin is terug geplaatst.. Maar aangezien ik die setup zo zien verneem ik het van dat die niet aanwezig is.
4. Een drukveer maakt overigens geen geluid tijdens het rijden.. Ik vermoed dat eerder nog dat er te weinig vertandings olie in het vertragings kast zat.. Conclusie is waarschijnlijk dan dat de lagers naar te piep zijn gelopen door te weinig olie. Anders misschien de krukas lagers door verkeerde montage (voor de rest kan er weinig verkeerd gaan bij een 2takt.
5. Schrale afstelling of een slecht werkende oliepomp misschien en ook direct iets te maken met punt 2. (dat ie er mee op hield)
6. Accu versleten (te diep ontladen) of de startmotor koolborstels zijn op. Kabelbreuk kan ook, maar komt zelden maar voor. En of de bendix is gewoon verrot.. (even de bendix eruit halen en dan elektrische proberen te starten en zien en horen of dat de startmotor wel draait en niet te zwak loopt.
7. Alleen vet gaat niet helpen. Een revisie wel. Dat ding is gewoon doorgetrap (mishandeld) en is nou versleten.
8. Als de compressie slecht is van de cilinder zal die nooit harder meer gaan lopen dan dat hij maar kan. En daarnaast waarom zou je hem 90 laten lopen als de scooter zo belangrijk voor je is? (want bij overtreding is het snel afgelopen met scooter rijden) Waarom dan die risico toch nemen.
1. Het zal denk ik de afstelling zijn. Dat is wat de verkoper ook zei, die overigens ongebruikelijk eerlijk was.Voor de kickstarter.. Ik denk dat je de kickstart veer in het deksel en de overige slijtage onderdelen zal moeten vervangen.
Carburateur kan een Dell orto zijn of een Weber.
Er zal ten eerste een hele goede reden zijn waarom men niet reageerd.. Dus niet zo snel de gebruikers hier op afkeuren.. Als je dat gaat doen, dan reageerd zo meteen helemaal niemand meer omdat ze bang zijn dat ze niet het pefecte antwoord geven.. Heb liever dat mensen mee willen denken dan dat ze helemaal niet meer willen reageren.. Want dat is voor niemand goed.
1. Het de afstelling zijn, maar er kan ook net zo goed ergens valse lucht worden aangetrokken en dan kan de afstelling nog net zo goed zijn..
Met die extra zuurstof loopt het dan niet goed en zal het ook niet goed af te stellen zijn.
2. Dat kan inderdaad met overhittig te maken hebben, net zo goed als compressie verlies. Door warmte gaat alles meer uitzetten en word de tolerantie van de zuiger (veren) op de cilinder ook groter en dus sneller een lek.
3. Je zegt een slechte koppeling. Weet niet of dat je die verward met een vario?? Het is wel zo dat als de vario niet meer binnen specs zijn hij inderdaad meer toeren zal maken.. (verder is er ook niet bekend of dat de varioring erin is terug geplaatst.. Maar aangezien ik die setup zo zien verneem ik het van dat die niet aanwezig is.
4. Een drukveer maakt overigens geen geluid tijdens het rijden.. Ik vermoed dat eerder nog dat er te weinig vertandings olie in het vertragings kast zat.. Conclusie is waarschijnlijk dan dat de lagers naar te piep zijn gelopen door te weinig olie. Anders misschien de krukas lagers door verkeerde montage (voor de rest kan er weinig verkeerd gaan bij een 2takt.
5. Schrale afstelling of een slecht werkende oliepomp misschien en ook direct iets te maken met punt 2. (dat ie er mee op hield)
6. Accu versleten (te diep ontladen) of de startmotor koolborstels zijn op. Kabelbreuk kan ook, maar komt zelden maar voor. En of de bendix is gewoon verrot.. (even de bendix eruit halen en dan elektrische proberen te starten en zien en horen of dat de startmotor wel draait en niet te zwak loopt.
7. Alleen vet gaat niet helpen. Een revisie wel. Dat ding is gewoon doorgetrap (mishandeld) en is nou versleten.
8. Als de compressie slecht is van de cilinder zal die nooit harder meer gaan lopen dan dat hij maar kan. En daarnaast waarom zou je hem 90 laten lopen als de scooter zo belangrijk voor je is? (want bij overtreding is het snel afgelopen met scooter rijden) Waarom dan die risico toch nemen.
1. Het zal denk ik de afstelling zijn. Dat is wat de verkoper ook zei, die overigens ongebruikelijk eerlijk was.
De kans dat de verkoper dit doet schat ik in op NUL procent.ik wil dat hij 2/3de van de donor scooter betaald.
Gaat de politie niet opnemen omdat dit een civiele zaak is en geen oplichting.Anders desnoods aangifte doen...
Iemand die willens en wetens een ondeugdelijk product verkoopt? Bovendien gaat het me alleen om het feit dat ik aangifte heb aangediend. Is nodig voor verdere procedures zoals naar de rechter gaan. Mijn onderzoek was juist, maar in een half uur kan je moeilijk alle gebreken vinden.De kans dat de verkoper dit doet schat ik in op NUL procent.
Gaat de politie niet opnemen omdat dit een civiele zaak is en geen oplichting.
Je bent niet opgelicht maar je hebt een kat in de zak gekocht.
De scooter is particulier gekocht zonder enige garantie.
Daarbij heb je deze gekocht in de staat zoals deze is en had je beter onderzoek moeten doen.
Rest je de gang naar een rechter te maken...
Is dit je de moeite waard ?
Heb je een rechtsbijstandverzekering ?
Neem dan contact op met je verzekeringsmaatschappij.
Uiteraard voel je je genaaid en wellicht is dit ook het geval.
Persoonlijk zou ik het verlies nemen en mij concentreren op belangrijke zaken.
Maar wanneer het een principekwestie voor jou is, dan kan ik het mij goed voorstellen dat je hiermee doorgaat.
In dat geval wens ik je veel succes en wijsheid toe...!!!
De kans dat de verkoper dit doet schat ik in op NUL procent.
Gaat de politie niet opnemen omdat dit een civiele zaak is en geen oplichting.
Je bent niet opgelicht maar je hebt een kat in de zak gekocht.
De scooter is particulier gekocht zonder enige garantie.
Daarbij heb je deze gekocht in de staat zoals deze is en had je beter onderzoek moeten doen.
Rest je de gang naar een rechter te maken...
Is dit je de moeite waard ?
Heb je een rechtsbijstandverzekering ?
Neem dan contact op met je verzekeringsmaatschappij.
Uiteraard voel je je genaaid en wellicht is dit ook het geval.
Persoonlijk zou ik het verlies nemen en mij concentreren op belangrijke zaken.
Maar wanneer het een principekwestie voor jou is, dan kan ik het mij goed voorstellen dat je hiermee doorgaat.
In dat geval wens ik je veel succes en wijsheid toe...!!!
Nou dan zal het wel vast aan mezelf liggen.. Eerst eerlijk, en dan weer niet.. Ik kom zelf maar heel weinig eerlijke mensen tegen.. Dat is hooguit 2-5% als ik geluk heb.
Komt een beetje benzine uit de vlotter, maar volg deze guide maar voor het afstellen van de carb. staat ergens halverwege; https://scooter4takts.wordpress.com/carburateur-afstellen/Ja dat is mijn ervaring ook, maar was wanhopig. Blijkt echter dat de verkoper niet eerlijk is geweest in veel gevallen en nog veel meer dingen verzwegen heeft....
Ik ben echter nu vast besloten om het de de snelste (show) scooter te maken als ik kan, maar dat kan pas als ik m'n vakantiegeld heb. En ook dat is niet zoveel dus moet kijken wat ik het beste kan doen. Trekkracht maakt me niet zo veel uit gezien ik vooral hier in het dorp zal rijden rond de 30 of minder. Hoge top is alleen handig op lange afstanden zoals naar mn ouders en wat vrienden die ver weg wonen. Sommige onderdelen zijn erg duur, zoals vertanding enzo.
En moet vragen aan de wijk agent of een begrenzer zonder afstandsbediening of schakelaar of iets dergelijks wel mag gezien ik dan niet te hard kan rijden tenzij ik de Runner weer open haal...
Gr. Ries
p.s. als ik mn carb los haal stromen mn tanks dan niet leeg op mn vloer?
Komt een beetje benzine uit de vlotter, maar volg deze guide maar voor het afstellen van de carb. staat ergens halverwege; https://scooter4takts.wordpress.com/carburateur-afstellen/
Jammer dat scooterfreaks omzeep is geholpen, maar goed, daar stonden heel veel guides en richtlijnen voor het afstellen.