Gilera Runner geen vonk

david35

Well-Known Member
ey,
De Gilera Runner van me vriend doet niks meer(hij hep zelf geen internet). Geen vonk, startmotor draait wel. Hoe kom ik erachter of de bobine of de CDI stuk is?

grtz dave
 
Advertisement - register to remove this

Is de bougie nog goed? Zet er anders ens een nieuwe bougie in en kijk of ie ut dan wel doet. Levert je ontstekeing nogwel stroom? Check dat ook ens na. Als ie stroom levert zal maybe je bobine of CDI wel stuk zijn

mzzl
 
Ap. said:
Ja, wees wat specifieker.

want ??

de TS wil op een bepaalde manier checken of dat ding nog wel vonkt kom op dat kan je zelf er toch ook wel uithalen ;)

haal je bougie ff ui je cilinder maar laat hem wel in de dop en houdt hem dan tegen je frame (door iemand anders) aan en laat iemand ff kicken een paar x zo kan je zien of die vonkt !
zorg dat je de bougie NIET aanraakt want dan krijg je een fixe optater en daar weet me zwager alles van :rolleyes:

groeten
 
je moet gewoon een nlogische volgorde aanhouden , eerst de bougie testen of ie vonkt , zoniet andere proberen (nieuwe!!) , vonkt ie nog niet dan de dop eraf draaien en kabel net iets voor de cilinder houden en proberen , vonkt ie dan wel is de dop kapot , zoniet bobine proberen (andere bobine erbij) , doet ie het dan nog niet moet het de ontsteking zijn.

je kunt nog even de massadraad bekijken (zit aan de startmotor) , maar aangezien de startmotor rondgaat lijkt het me stug dat het daar aan ligt.
 
Ey mannen,
dank voor al jullie tips.
Bougie vonkt niet. Andere geprobeerd. Vonkt ook niet.
Bougiekap los, kabel vlak voor het chassis, geen vonk.

Met een voltmeter gemeten aan de connector op de CDI/Bobine (is een 2 in 1 volgens ons). Was ongeveer 70 Volt wisselspanning. De ontsteking lijkt het dus wel te doen. Kan ik ervan uitgaan dat inderdaad de CDI/Bobine kaduuk is? We hebben wel de oude bougiekabel doorgemeten, en die was niet ok, zat een breuk in. Kan je CDI daardoor kapot gaan?

grtz Dave
 
Back
Top