Frezen

Polinicrazy

Well-Known Member
Hallo,
Heb gesearched, maar vond niets. Is er niet een how to over frezen? want ik zou graag mijn carterdeksel frezen en kappen maar weet niet welk materiaal te gebruiken en hoe.
Thanks,
 
Advertisement - register to remove this

he tim leg hem gewoon fatsoenlijk wat uit :p je weet best wat ie bedoelt.

wil je iets uit je kappen Dremelen Of carterkap koop je een dremel met bijpassende boortjes en ander materiaal meestal kan je zn doos met allerei tools erbij kopen :)
 
Thx,
Ik heb zo een ding van tandartsen die tot 35000t/m draait, hopen dat die dremel kit d'r op past. Maar is zo een dremel kit compleet met plastic en alu frezen?
 
Er zijn als het goed is gewoon setjes verkrijgbaar met vanalles erin.
Ik verplaats dit topic even naar het optisch forum...
 
Ik heb voor mijn carterkap gewoon een boortje gebruikt en op 1/2 kracht aanzetten en na een gaathe geboort te hebben gewoon tegen het metaal drukken ipv steeds boren, werkte perfect. :)
 
Red Devil Rox said:
Ik heb voor mijn carterkap gewoon een boortje gebruikt en op 1/2 kracht aanzetten en na een gaathe geboort te hebben gewoon tegen het metaal drukken ipv steeds boren, werkte perfect. :)


daarvoor dient een boor niet he.Ik denk gewoon dremeltools gaan halen. Eerst alles zoveel mogelijk uitboren en dan met dremel
 
er is geloofijk hier ook een topic over met dremelen en frezen van hoe je het beste te werk kan gaan maar weet niet meer zeker

Je moet gewoon eerst de tekening of gedeelte wat je wilt uitfrezen met een klein boortje net voor het lijntje allemaal gaatjes boren rondom daarna pak je een andere tool waarmee je het eruit ritst denk maar aan een prikpen vroeger op basischool.Daarna pak je een vijltje en maak je het netjes af :)
 
als je iets symetrisch uit wil frezen kun je het eerst uitknippen en dan op de kap leggen en de omtrek tekenen, en aan de andere kant doe je hetzelfde met het blaadje op zn kop :D
 
Ik zou wel uitkijken als je de omtrek gaat boren.

Aangezien een carterkap vaak ronde vormen heeft moet je hier erg mee opletten, een boort gaat erg makkelijk lopen, helemaal de dunnere boortjes (tot een mm of 7 is dit érg gevoelig).

Voordat je begint met boren, denk eraan dat je centers slaat, en smeert. Wie smeert, die blijft.

Ik denk dat het beste is om een paar millimeters van je omtrek af je gaatjes te boren, en daarna gewoon een beetje naar buiten freest. Of anders één gaatej boren en gewoon de hele omtrek uitfrezen.
 
Back
Top