????Frezen met Dremel????

Bloodoo

Well-Known Member
Hallo, ik zou graag in de onderkap van mijn aerox frezen. Probleem is dat ik niet weet welke dremel frees ik moet gebruiken om dit netjes te doen. Mijn vraag is dus : Welke frees (accessoirenummer) ik moet gebruik en op welke stand ik moet frezen (ik heb de gewone dremel met 5 standen).
 
Advertisement - register to remove this

niet alles hoeft voorgekauwt te worden.. :rolleyes: andere mensen van het forum hebben het toch ook gefixt zonder topic/artikelnummer...

tjah ik doe het gewoon met slijpschijfjes...(en figuurzaagje)
ga gewoon eens naar de bouwmarkt dan heb je allemaal van die kleine setjes liggen, dan kijk je hoe je die gebruikt en of het lukt om daarmee een letter/figuur te frezen...:)

Edit: nog iets: als je de dremel gewoon in de winkel hebt gekocht, dan heb je er een boekje bij, met allemaal accesoiresnummers en plaatje erbij...
 
Alles hoeft misschien niet voorgekauwt te worden maar aangezien er mensen al met dremel accessoires gefreest hebben, vond ik het een goed idee om te vragen welk ze gebruikten. Ik ken er dus echt niets van, heb nooit gefreest en zou dus graag weten welk frees ik moet gebruiken. Ik heb geen zin om met een paar frezen thuis te komen zonder de juiste te hebben gekocht. Bij mijn dremel heb ik inderdaad een paar accessoires en een boekje, de enige freesjes die ik bij mijn dremel gekregen heb zijn graveerfreesjes.
 
volgens mij stond er in dat boekje onder het accesoiresnummer/plaatje ook waarvoor het gebruikt kan worden.. (k weet et niet zeker, want ik heb em niet hier liggen, maar ik kan me wel zoiets herinneren..)
 
slijpschijfjes, en afwerken met handveiltjes. das toch wel de manier waarop de meeste het doen, je hoeft er ook geen genie voor te zijn om er achter te komen.

stap eens in een doe hetzelf zaak, en je ziet zo wat je kan gebruiken
 
owhjah zoek eens onder: Dremel, dan kom je genoeg topics tegen..;)

waaronder deze bijv; (foto's staan erbij, dus je kan goed zien welke je dan bij de bouwmarkt moet uitkiezen)
http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=67037&highlight=dremel
http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=71841&highlight=dremel

Edit: welke stand je moet gebruiken moet je even kijken, bijv. die slijpschijfjes die staan bekend dat ze redelijk snel breken als je em te hard heb aanstaan of als je moeilijke bochten maakt (zodat ie klem blijft zitten)
 
JP-Tuning said:
slijpschijfjes, en afwerken met handveiltjes. das toch wel de manier waarop de meeste het doen, je hoeft er ook geen genie voor te zijn om er achter te komen.

stap eens in een doe hetzelf zaak, en je ziet zo wat je kan gebruiken


Idd, met vijltjes en schuurpapier handmatig afwerken..
 
Back
Top