Evo 6 met Team asje [85mm] .. paar vraagjes

Status
Not open for further replies.

Tyrone

Hahaha
hoi !

na aanleiding van t topic over extra carter volume ben ik van plan een evo met team as te rijden ( net als sander in t verleden).
nu heb ik enkele vragen hierover.

- geeft t prestatie verschill in vergelijking met een rhq as zonder ophoogplaat?

- waar krijg ik een oophoogplaat vandaan , of moet ik deze zelf maken?

- wat is het effect hiervan.

alsvast bedankt !!!

Adiozzz
 
Advertisement - register to remove this

Het klopt dat de timing iets minder wordt, alhoewel dat niet veel is.

Wat betreft de ophoogplaat, ik denk dat het wel zelf te maken is alhoewel het wel een vrij precies werkje is. Aan de andere kant kun je een kleine afwijking altijd compenseren met een voetpakking natuurlijk. Verder is het natuurlijk belangrijk dat het allemaal goed op elkaar aansluit en mooi overloopt maar dat spreekt vanzelf.
 
ophoogplaat kan je gewoon bestellen van KRD, heb de mijne besteld bij scootparts.
Is dan 4mm dik, dus je hebt nog enige speling in de totale dikte met de pakkingen die je er onder en boven doet.
het bestel nummer van de 4mm plaat voor piaggio van KRD is JTA202F
En koste toen ik m bestelde 21,95

hier staan 2 fotos van mijn ophoog plaat
http://forum.scooterforum.net/vbportals/forums/showthread.php?s=&threadid=49175&pagenumber=2

heb m tot op heden nog niet gebruikt, dus kan helaas geen ervaringen geven
 
het duurt alleen wel 6 tot 8 weken voor ze hem binnen hebben... beter pak je gewoon 5 speed pakkingen van 1 mm dik de stuk en maak je die op size van je cil...

maare worden je vragen niet al beantwoord in mijn thread?
 
Originally posted by Nys
het duurt alleen wel 6 tot 8 weken voor ze hem binnen hebben... beter pak je gewoon 5 speed pakkingen van 1 mm dik de stuk en maak je die op size van je cil...

maare worden je vragen niet al beantwoord in mijn thread?

ligt er maar aan hoe de cilindermoeren worden aangedraaid, is niet altijd precies 1mm hoor, en hoe meer pakkingen hoe meer verschil in dat getal lijkt me. Zou het zeker met een aluminium plaat doen.
 
wel vreemd dat het leveren nu zo lang duurt, toen ik m besteld had ik m ongeveer een week of 2 later binnen
 
Koopmanstuning heeft toendertijd de mijne gemaakt.....

En ook dat exemplaar was uit squish-overweging tevens slechts 4 mm dik..
 
De enige manier is testen. Elk blok is anders. Je weet in princiepe wat je berijkt met de ophoogplaat, wat wil je nog meer van ons horen?
Zo'n ophoogplaat maken mag het probleem niet zijn, zeker niet voor Marco dus die vraag snap ik zowieso al niet. Ik heb ook al een aantal keren zo'n plaat gemaakt en zolang je alles netjes aftekent kan er weinig misgaan.
 
Misschien een domme opmerking maar je cilinder komt dan 5 mm verder naar voren te staan... je uitlaat ophanging moet dan ook veranderd worden. Lukt dat met die HR2? Ik heb m nooit in me handen gehad dus vandaar de vraag....
 
Originally posted by Tyrone
hai,

maar wat denk je dann zal het beter gaan dan met een gewoone RHQ ?

bedankt !!!

Adiozzz

Lees jij uberhaupt als iemand iets post?

Dit zei ik: eerste zin: De enige manier is testen. Elk blok is anders.
 
Hi Hendrik,
how we talked in icq:

-you get with a 85mm crank longer ports.
With longer ports you get a better filling<-> i hope everybody understands!

-piston accleration can you calculate with the length of the rod and other factors!
With a longer rod do you have a faster accleration of the piston!

#greetz from Germany#

Sinan
 
Originally posted by monstaboy
Ja.. nooit bij stilgestaan eigenlijk.. hoe past je uitlaat dan nog? :)

Heel simpel:

Hr2 heeft 1 ophangpunt. Deze is dus goed aan te passen. Dit integenstelling tot de team2000 o.i.d. met een vaste 2 punts ophanging. Dit werkt slecht.

Dit hebben we gemerkt, nadat Pronk ooit eens met een team-as en en stnd cilinder + bidalot uitlaat rijden wilden. Dit paste niet helemaal dus :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top