Enquete opzetten verspa verhuurbedrijf

kapie92

Well-Known Member
Beste scooter liefhebbers,

Mijn naam is Kai en ik ben een student commerciële economie in Rotterdam.
Al vele jaren interesseer ik mij in allerlei soorten brommers/scooter.
Op dit moment ben ik bezig met mijn afstudeerscriptie: een uitgebreid onderzoek naar het opzetten van een vespa verhuur bedrijf.
Voor mijn scriptie heb ik een enquête opgezet. Zouden jullie deze aub willen invullen?
En als jullie dat willen, vul hem dan zo in alsof je nog geen scooter hebt. Wat voor huurprijs zou jij dan voor een vespa overhebben?
De enquête is in te vullen bij de volgende link:
https://www.surveymonkey.com/s/mobilitytotaal

Bij voorbaat dank,

Kai
 
Advertisement - register to remove this

Eigenlijk doen we hier niet zo aan huiswerkvragen, maar als we netjes in de afstudeerscriptie als bron (scooterforum.net) worden vermeld zullen we het toestaan. Het is wel een erg korte enquete, je en misschien nog duidelijk vermelden dat onderzoeksresultaten geanonimiseerd worden (postcodes = persoonsgegevens).

Ook ben ik benieuwd welke conclusie je uit het onderzoek gaat trekken gezien de vragen. Ik had wat meer vragen verwacht om de behoefte te onderzoeken om te bepalen waar je op kan inspelen als je de verhuurservice (marketing).
 
Ik ben het met Bas eens.
En ben wel benieuwd naar de resultaten.
Ik vind het een afstudeerproject waar over na is gedacht.
En wil daar dan ook wel aan meewerken
 
Eigenlijk doen we hier niet zo aan huiswerkvragen, maar als we netjes in de afstudeerscriptie als bron (scooterforum.net) worden vermeld zullen we het toestaan. Het is wel een erg korte enquete, je en misschien nog duidelijk vermelden dat onderzoeksresultaten geanonimiseerd worden (postcodes = persoonsgegevens).

Ook ben ik benieuwd welke conclusie je uit het onderzoek gaat trekken gezien de vragen. Ik had wat meer vragen verwacht om de behoefte te onderzoeken om te bepalen waar je op kan inspelen als je de verhuurservice (marketing).

Puur vanuit nieuwsgierigheid: Ik weet dat dit beleid er al sinds begin der tijden is, maar waarom wordt er een strikt beleid tegen 'school hulp' gehanteerd op scooterforum? Ik begrijp dat het onzinnig en misschien wel onverantwoord is om hulp te vragen en bieden met simpele school opdrachten, maar voor bijvoorbeeld wetenschappelijke afstudeerscripties zal het juist heel erg handig kunnen zijn voor de auteur om een diversiteit aan mensen te kunnen benaderen zoals hier aanwezig op scooterforum. Daarnaast kunnen 'vreemden' natuurlijk tot nieuwe inzichten leiden en vind ik het ook wel interessant om te zien wat mensen bezig houdt met hun studie. Het kan heel zijn om hulp te bieden, zoals jij zojuist feedback gaf op de enquête. Wie weet leidt het allemaal wel tot boeiende discussies, niet allen voor de student..
 
Puur vanuit nieuwsgierigheid: Ik weet dat dit beleid er al sinds begin der tijden is, maar waarom wordt er een strikt beleid tegen 'school hulp' gehanteerd op scooterforum? Ik begrijp dat het onzinnig en misschien wel onverantwoord is om hulp te vragen en bieden met simpele school opdrachten, maar voor bijvoorbeeld wetenschappelijke afstudeerscripties zal het juist heel erg handig kunnen zijn voor de auteur om een diversiteit aan mensen te kunnen benaderen zoals hier aanwezig op scooterforum. Daarnaast kunnen 'vreemden' natuurlijk tot nieuwe inzichten leiden en vind ik het ook wel interessant om te zien wat mensen bezig houdt met hun studie. Het kan heel zijn om hulp te bieden, zoals jij zojuist feedback gaf op de enquête. Wie weet leidt het allemaal wel tot boeiende discussies, niet allen voor de student..

We staan het ook wel toe, maar nadat het gevraagd wordt. In het verleden werden sommige enquetes gebruikt door bedrijven om persoonsgegevens te verzamelen. Dat willen we uiteraard voorkomen. En soms hebben mensen huiswerk vragen omdat ze te lui zijn om in de theorie te duiken. Dan willen we best helpen de theorie uit te leggen, maar het moet niet zo zijn dat hier de schoolopdrachten voor iemand worden gedaan. Maar gelukkig komt het erg weinig voor dat we een enquete moeten verwijderen, maar als we de regel niet hebben krijgen we weer het verwijt dat er geen regels over zijn :) Zodoende, we staan niet negatief tegenover, maar willen gewoon kwaliteit waarborgen.
 
Back
Top