Dringend vraag aerox

Rox70

Member
Ik heb dus reeds een hogere setup dan normaal gebouwd en naar een testbank gebracht. Het is volledig afgesteld op laag en mid toeren maar blijkbaar heb ik een overrange vario met std poulie waardoor hij de hoge toeren niet wou afstellen omdat het riskant zou zijn omdat de v snaar kapot zou gaan op de testbank. Nu is mijn vraag is dit vario een overrange? Zo ja, moet ik een torque driver halen om het te laten werken met de vario? Zo nee, dan heb ik zelf nog werk te doen om die op hoge toeren af te stellen.
Setup is:

Polini Evo 3 Getuned door sst

Polini Evo 2 Krukas

Polini CP21

Polini Big Evo Membraan

Polini Evo 2 Vario met 16mm variobus speciaal voor de evo 2 krukas

Polini 3G Koppeling

Yasuni Carrera 16

MVT Premium 19

Carters zijn ook geflowd
 
Advertisement - register to remove this

Als je met een te kleine uitlaat blijft rijden , krijg je een hitte probleem , de uitlaat kan niet genoeg uit ademen , dus grote kans dat binnen No Time de zuiger verbrand , of dat de uitlaatspijl van de vlinderpoort scheurt / afbreekt , als dat gebeurt zou eccht zonde zijn , kost dan een boel (onnodig veel geld ).
Verder vind ik het leuk en goed om te lezen , dat sommige zo als jij bezig zijn met leuk snel spul .
Ps : Wie is je Tuner??
 
Als je met een te kleine uitlaat blijft rijden , krijg je een hitte probleem , de uitlaat kan niet genoeg uit ademen , dus grote kans dat binnen No Time de zuiger verbrand , of dat de uitlaatspijl van de vlinderpoort scheurt / afbreekt , als dat gebeurt zou eccht zonde zijn , kost dan een boel (onnodig veel geld ).
Ps : Wie is je Tuner??
Ik heb de brommer maar nog voor 1 dag dus en het is afgesteld geweest bij robyn racing in sint niklaas.
 
Heb hiervoor de polini v snaar gehad die werkt gewoon hetzelfde als de dayco heb geen verschil gemerkt alleen is de dayco een stuk goedkoper voor hetzelfde spul daardoor ga ik blijven met de dayco
Lul niet een Dayco snaar slipt als een idioot op een evo3.

Nou mag je met die c16 met alles boven de 15pk in je handjes klappen....

Zal zo wel ff alle reacties lezen voor mn volgende post maar als dit is aangeraden door je "tuner" zou ik ff verder zoeken
 
Over tuning gesproken. Wellicht kunnen Diether en Brutus hun spellingcontrole een beetje afstellen.
Post automatically merged:

Lul niet een Dayco snaar slipt als een idioot op een evo3.

Nou mag je met die c16 met alles boven de 15pk in je handjes klappen....

Zal zo wel ff alle reacties lezen voor mn volgende post maar als dit is aangeraden door je "tuner" zou ik ff verder zoeken
Ga toch fietsen man een Dayco Kevlar snaar trekt dat prima. Zolang die frikadel 14 a 15 pk draait.
 
Lul niet een Dayco snaar slipt als een idioot op een evo3.

Nou mag je met die c16 met alles boven de 15pk in je handjes klappen....

Zal zo wel ff alle reacties lezen voor mn volgende post maar als dit is aangeraden door je "tuner" zou ik ff verder zoeken
Het is gewoon de waarheid ik rij letterlijk nog steeds met de dayco v snaar en het slipt totaal niet op deze setup kan misschien zijn eens dat ik de c21 erop zet dat die slipt maar dat kan ik niet beantwoorden tot dat hij rijd met een c21.
Post automatically merged:

Over tuning gesproken. Wellicht kunnen Diether en Brutus hun spellingcontrole een beetje afstellen.
Post automatically merged:


Ga toch fietsen man een Dayco Kevlar snaar trekt dat prima. Zolang die frikadel 14 a 15 pk draait.
moet ik dus weer een polini v snaar aanschaffen na dat de c21 erop zit of gewoon proberen met de dayco want die is nog splinternieuw.
 
Ik zeg ook niet dat ik de snelste brommer heb wat ik zeg is ik ben blij met wat ik heb die trekt autowheelies tegen de 50 en zelfs erboven en hoe hij trekt naar de 100+ maar ik vroeg gewoon of het veilig was om met mijn brommer te rijden met deze vario door wat de tuner zei en hij komt ineens dom praten over hou je mond en al. Ik wist al paar weken geleden door de persoon die mij de evo 3 had verkocht dat ik een nieuwe uitlaat nodig had dus dat wist ik al. Mijn vraag was alleen of ik kon rijden of niet, niet of ik wil racen met iemand of dat ik een abnormale brommer heb ik ben gewoon blij met wat ik heb is toch niet moeilijk om te verstaan.
Ja dan moet je lekker die hoge touren gaan afstellen wat sws onzin Is. Vind ik. Je moet gewoon heel t loopvlak goed afstellen en dat ie letyerlijk vliegt
 
Een frikadel is een kapot lekkere gehaktbal.
:flushed: Dat had ik moeten weten :
,,De eerste frikadel werd in 1954 gelanceerd in Dordrecht. Slagersknecht Gerrit de Vries maakte gehaktballen die hij aan de horeca verkocht. Dooreen wijziging in de Warenwet moest hij zijn product, dat in de smaak viel bij zijn klanten, veranderen.
Ik kom Nota Bene uit Dordrecht ..:tearsofjoy:
 
Bro heeft dikke setup maar snapt er geen pepernoot van.

Ga rijden en ervaring opdoen.
Ik vroeg letterlijk alleen of het met de vario ging of niet en jullie wouden is dom doen en off topic gaan als je gewoon ja zei over wat mijn vraag was dan moest het niet doorgaan en hebje er problemen mee dat ik zo een setup heb? Heb het zelf opgebouwd alleen niet zelf afgesteld omdat ik er geen zin in had. Als ik een volledige blok in een paar uur kan opbouwen zou ik ook kunnen afstellen heb het al 100x ervoor gedaan en ik haat dat om zelf te doen je kunt niet afkomen met dat ik niks snap puur omdat ik een vraag vroeg over een vario waarover verschillende mense andere dingend over zeiden. Ik wist al weken op voorant dat ik een grotere uitlaat moest halen maar betekent niet dat het dringend is of nu moet, ik ga het gewoon halen wanneer mijn c16 word verkocht zo simpel en als jullie toch als idioten verder gaan praten dan kan je even goed zwijgen en verder gaan me jou leven.
Post automatically merged:

Ja dan moet je lekker die hoge touren gaan afstellen wat sws onzin Is. Vind ik. Je moet gewoon heel t loopvlak goed afstellen en dat ie letyerlijk vliegt
Dat ga ik ook gewoon zelf doen wanneer de nieuwe uitlaat erop simpel.
 
Als je het al 100x had gedaan, had je de antwoorden zelf gehad toch? Jouw berichten kwamen niet kundig over.

Hoe dan ook zul je sommige berichten met een korrel zout moeten nemen.
 
Als je het al 100x had gedaan, had je de antwoorden zelf gehad toch? Jouw berichten kwamen niet kundig over.

Hoe dan ook zul je sommige berichten met een korrel zout moeten nemen.
Dit is nog bewijs dat jij niet deftig kunt lezen ik heb erbij geschreven. ‘Ik kan afstellen en heb het al 100x gedaan maar ik haat afstellen’ en over de vario schreef ik ‘ik heb de vario nooit gehad en kreeg verschillende dingens te horen over de vario dus wou een deftige antwoord’ met andere woorden als je gewoon zei ja je kunt met deze vario veilig rijden dan was deze topic al 2 dagen geleden geëindigd.
 
Ik vroeg letterlijk alleen of het met de vario ging of niet en jullie wouden is dom doen en off topic gaan als je gewoon ja zei over wat mijn vraag was dan moest het niet doorgaan en hebje er problemen mee dat ik zo een setup heb? Heb het zelf opgebouwd alleen niet zelf afgesteld omdat ik er geen zin in had. Als ik een volledige blok in een paar uur kan opbouwen zou ik ook kunnen afstellen heb het al 100x ervoor gedaan en ik haat dat om zelf te doen je kunt niet afkomen met dat ik niks snap puur omdat ik een vraag vroeg over een vario waarover verschillende mense andere dingend over zeiden. Ik wist al weken op voorant dat ik een grotere uitlaat moest halen maar betekent niet dat het dringend is of nu moet, ik ga het gewoon halen wanneer mijn c16 word verkocht zo simpel en als jullie toch als idioten verder gaan praten dan kan je even goed zwijgen en verder gaan me jou leven.
Post automatically merged:


Dat ga ik ook gewoon zelf doen wanneer de nieuwe uitlaat erop simpel.
Oke, lekker bouwen jong negeer alles maar wat we gezegd hebben. Stuur wel effe een fimoje van je kannon nu ben best geïnteresseerd in een evo met c16 de gang er in. Ik heb zo’n idee dat dat tegern valt
Post automatically merged:

Als je het al 100x had gedaan, had je de antwoorden zelf gehad toch? Jouw berichten kwamen niet kundig over.

Hoe dan ook zul je sommige berichten met een korrel zout moeten nemen.
Ik eet m’n frikandel vaak met teveel mayo maar jij blijkbaar met zout
 
Oke, lekker bouwen jong negeer alles maar wat we gezegd hebben. Stuur wel effe een fimoje van je kannon nu ben best geïnteresseerd in een evo met c16 de gang er in. Ik heb zo’n idee dat dat tegern valt
Kan geen videos doorsturen hierop tenzij je een manier weet dan zal ik is filmen hoe hij rijd wanneer het niet regent dan zal je zien dat hij totaal niet tegen valt zoals jullie zeggen. Ja hij zal beter rijden met een c21 maar jullie overdrijven zoveel over de c16.
 
Kan geen videos doorsturen hierop tenzij je een manier weet dan zal ik is filmen hoe hij rijd wanneer het niet regent dan zal je zien dat hij totaal niet tegen valt zoals jullie zeggen. Ja hij zal beter rijden met een c21 maar jullie overdrijven zoveel over de c16.
Op YouTube en dsn privé delen, op link zichtbaar. Je kan me ook je nummer geven privé miss verkoop k je nog een uitlaat!
 
Back
Top