Dr70 afstel probleem

Ik ben wel van plan om ooit nog een snelle setup te bouwen, misschien als deze 70cc stuk gaat ofzo. Op het moment zitten idd malossk groene veren in maar ik denk juist dat deze strakker moet aangezien hij bij circa 5kmh soortvan afslaat. Dus ik dacht dit komt omdat de trekveren te vroeg aangrijpen bij te weinig toeren motorblok
Je scooter slaat niet af door een koppeling die te vroeg aangrijpt
 
Je scooter slaat niet af door een koppeling die te vroeg aangrijpt
Nee dat doet ook niet, maar hij komt moeilijk op toeren zegmaar en klinkt alsof contact uit staat. Wat zou dit dan kunnen zijn volgens jou? Dit is vooral nadat ik van 5gr rollen naar 4,5x5,0g ben gegaan. Ik zal morgen eerst even opnieuw afstellen met std luchtfilter
 
Nee dat doet ook niet, maar hij komt moeilijk op toeren zegmaar en klinkt alsof contact uit staat. Wat zou dit dan kunnen zijn volgens jou? Dit is vooral nadat ik van 5gr rollen naar 4,5x5,0g ben gegaan. Ik zal morgen eerst even opnieuw afstellen met std luchtfilter
Juist doe dat eerst eens en dan kun je pas beoordelen wat er moet gebeuren om hetgene waar je tegenaan loopt op te lossen. Wie weet was mijn magische standaard filter wel het enige wat moest gebeuren en rijd je scooter straks al 100x beter.

Als dat zo is zijn de biertjes op jou kosten he
 
Juist doe dat eerst eens en dan kun je pas beoordelen wat er moet gebeuren om hetgene waar je tegenaan loopt op te lossen. Wie weet was mijn magische standaard filter wel het enige wat moest gebeuren en rijd je scooter straks al 100x beter.

Als dat zo is zijn de biertjes op jou kosten he
Hahaha ik zal het laten weten hoe het uitpakt
 
Juist doe dat eerst eens en dan kun je pas beoordelen wat er moet gebeuren om hetgene waar je tegenaan loopt op te lossen. Wie weet was mijn magische standaard filter wel het enige wat moest gebeuren en rijd je scooter straks al 100x beter.

Als dat zo is zijn de biertjes op jou kosten he
Heb mn filter binnen, maar deze past dus helemaal niet op een 17,5 cp van polini
 
beste forumleden,

het is al een tijdje terug vanwege mijn andere project, maar ik ben toch eigenwijs geweest en heb de uitlaatpoort verbreed. toen ben ik hem wezen testen en reed eigenlijk best prima. mijn afstelling toen:

dr70 (bewerkte uitlaatport)
gianelli revers (denk ik)
polini cp 17,5 met powerfilter

vandaag heb ik hem weer uit de schuur getrokken en wilde helemaal niet starten. ik heb nergens aangezeten alleen de carb losgehaald en gaskabel had ik nodig voor een ander project. ik heb een std luchtfilter zonder snorkel gemonteerd en kreeg hem alleen gestart met de luchtschroef volledig naar binnen met choken aan en wilt dan eigenlijk meteen wegrijden. (Nu sproeier 115 gemonteerd!) als ik de choke uitdoe blijft ie alleen lopen als ik een beetje gas geef en blijft dan ook flink hangen in het gas en wilt weer uitvallen. zo herhaalt dat zich steeds. dit zijn toch indicatoren van te arm mengsel?!

nu luidt mijn vraag als volgt:
hoe kan het zo zijn dat 2 maanden terug mijn scooter het goed deed met sproeier 108 en powerfilter, maar nu niet eens meer stat wilt lopen met sproeier 115 en std luchtfilter zonder snorkel? is de cilinder gewoon naar de klote of valse lucht oid? vind ook niet dat ie heel veel compressie heeft, maar dat komt misschien omdat ik nu een 172cc gewend ben. als je precies op de compressie slag zit, trap je de scooter gewoon omver! (172cc dan)

heb trouwens ook sproeier 80 die std in deze cp 17,5 zit gemonteerd. hier doet ie helemaal niks mee, alleen starten met choke aan. wanneer ik deze uit doe valt ie direct uit, zelfs als ik gas geef.
 
Back
Top