"DE Speed 2004-Test"

Status
Not open for further replies.
dani said:
Wat voor stage is hij nu getuned? :7

Gomer_pyle said:
Stage beunhaas

Jup...ik dacht dat jij wel wist dat Fred het een en ander via Da Mol tuning doorgespeeld had gekregen om tot deze score te komen, ik zou maar even contact opnemen met je compagnon :7
 
Snader01.JPG


Snader02.JPG


Snader03.JPG


Snader04.JPG


Snader05.JPG


Snader06.JPG


Snader07.JPG


Snader08.JPG
 
Last edited:
dani said:
Wat voor stage is hij nu getuned? :7

No id :)

Pronk edit, sander blaat niet zo, zo maak je alleen maar mensen in de war, en daar gaat zeker weer op gehapt worden x|
 
Last edited by a moderator:
zag er wel bruut uit toen ik even kwam kijken. was die gast die dat malossi E13 filter kwam bestellen. zat een lekker geluid in ook al stond ik buiten het hok.

mzzl
 
Pronk said:
Om even op een reactie terug te komen, er is niet met ontstekingen getest, dit is bijvoorbeeld iets wat we zeker nog gaan doen. Ookal ben ik van mening dat een ontsteking alleen verbetering in de gasreactie e.d scheelt, maar we zullen zien.

Ik denk hier anders over , met name in gebruik voor de races.
Met een juiste ontstekingscurve vallen wel degelijk 10en te winnen.
Zeker in het "lage gebied"

Elke mengsel verhouding en volume heeft weer een iets andere ontbrandingstijd. En een gemiddelde curve van bijv. een Malossi is dan wel goed , maar bijv. een zelf berekende curve is net weer beter.

Niemand doet hier wat mee zover ik weet. Logisch aangezien alleen de prijs al van een programeerbare set. En dan ook nog eens de tijd en rekenwerk voor een mogenlijk goede curve.

Dus onderschat het belang van een ontsteking niet ;)

Maar verder vind ik het zeker leuk dat er wat mensen zijn die zoveel testen en dan ook nog een knappe score halen.
Dat jullie de info niet allemaal delen is logisch. Wat dat betreft was het "vroeger" veel leuker. Toen moest iedereen nog aanklooien om iets leuk te krijgen.
Nu komen de yuppen met een pak geld en kopen maar wat en laten alles doen.

Suc6 verder met t testen
 
John:

Laten we het zo zeggen: Ik heb geen verstand en know-how van curves en ontstekingen. Ermee testen en proberen, is dan ook niet voor mij weggelegd. Helaas :(

Wat betreft dat vroeger: Ik weet nog de tijd, dat Joel 15.7 pk scoorde op meeting "Klaaswaal 2000". Vroeger hielp iedereen elkaar. Echter door de opkomst van de echte tuningsbedrijven hier op het forum, word dit niet meer gedaan. Gewoon simpelweg, omdat er een steeds groter wordend aantal mensen, hun boterham met scootertuning verdiend.

thnx voor je compliment, want er heeft toch een hoop tijd, moeite, en helaas ook aardig wat geld in gezeten..... :rolleyes:
 
hier ben ik weer eens met mijn oost-europese berekeningen 8P

volgens mij maakt die dip niet toveel uit in het totale vermogen ...

zo5to.jpg
 
Waar ze ook op doelen is dat het hoogste vermogen word berijkt bij 83,7km/u en dat is het punt waar de meting word afgebroken. Als er tot 100 km/u getest was had er misschien in deze run net 0,x pk bijgekomen.
 
OMG , ik zit mezelf echt GOED op te vreten...

Waarom Sander...Waarom scoor je zoveel met me ex cilindertje :'(

Nee, ff serieus...echt een super nette score en ik hoop dat er nog meer uit te halen is.
Dan heb je ff hard bewijs op tafel neergelegt dat de '04 bepaald geen rotzooi is ;)

Suc6!!
 
JohnB said:
Ik denk hier anders over , met name in gebruik voor de races.
Met een juiste ontstekingscurve vallen wel degelijk 10en te winnen.
Zeker in het "lage gebied"

Elke mengsel verhouding en volume heeft weer een iets andere ontbrandingstijd. En een gemiddelde curve van bijv. een Malossi is dan wel goed , maar bijv. een zelf berekende curve is net weer beter.

Niemand doet hier wat mee zover ik weet. Logisch aangezien alleen de prijs al van een programeerbare set. En dan ook nog eens de tijd en rekenwerk voor een mogenlijk goede curve.

Dus onderschat het belang van een ontsteking niet ;)

Maar verder vind ik het zeker leuk dat er wat mensen zijn die zoveel testen en dan ook nog een knappe score halen.
Dat jullie de info niet allemaal delen is logisch. Wat dat betreft was het "vroeger" veel leuker. Toen moest iedereen nog aanklooien om iets leuk te krijgen.
Nu komen de yuppen met een pak geld en kopen maar wat en laten alles doen.

Suc6 verder met t testen

gasreactie = oppakken. Een beter curve zorgt idd voor een betere opname onderin, bijvoorbeeld als je uit een bocht komt. Maar ik geloof niet dat er verschil in topvermogen zit, en daar draait het allemaal om.

Ik heb ook nergens gezegd dat ik de ontsteking niet interessant vind, en het wordt zeker getest, maar meer topvermogen zal je daar niet door krijgen denk ik. Maarja...meten is weten :)

Sander said:
Weet je wat fout is? Die hele scooter..... er is gewoon NIETS moois aan 8P (behalve het vermogen :X)

En mijn radiateur dan :'(
 
Die ook, want die neem ik over.. :-:





r0bert said:
OMG , ik zit mezelf echt GOED op te vreten...

Waarom Sander...Waarom scoor je zoveel met me ex cilindertje :'(

Je kan het ook zo zien: Wees trots, op het feit, dat iemand met jouw ex-cilinder zo'n vermogen neerzet :)

Begin ook weer aan de bromfietsen dan ;)?
 
Wat een geblaat. En over de goede ouwe tijd... Toen werdt er nog veel knulliger over gedaan dan nu. Een topic met uitgebreidde setup lijst e.d. zou je niet vinden op een forum, alleen een score.
 
Daar heeft Joor idd ook wel gelijk in . En toch vind ik het maar goed dat er zo weinig info gegeven word . Tegenwoordig willen mensen het alleenmaar zo gemakkelijk mogelijk hebben .
 
tja ik hou het kort.gefeliciteerd met deze score en ook zeker verdient na zoveel werk.en hopelijk naar de 24 pk :D
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top