Wat zou een oplossing ervoor kunnen zijn? Behalve een blokswap, want dat is wel heel rigoureus. En als ik er een Sprint voorvork op zet en voor wel die velg eropzet, blijft de vespa dan stabiel?Nee en nee
Stabiel met rijden of op de standaard? Als je er.een sprint voorvork en wiel in zit hangt de scooter achterover daar word ie nooit stabieler van. Als je voor een sprintvelg wil op je huidige voorvork kun je je naaf ook laten afdraaien anders staat je wiel niet in het midden. Maar zou het lekker zo laten als je er zelf niet aan uit komt. Want als jij de naaf wegbrengt naar een bedrijf wat het voor je afdraaid en dan vervolgens de verkeerde kant afdraait ben je nog niks opgeschotenWat zou een oplossing ervoor kunnen zijn? Behalve een blokswap, want dat is wel heel rigoureus. En als ik er een Sprint voorvork op zet en voor wel die velg eropzet, blijft de vespa dan stabiel?
Ik ben niet boos, jij stelt en vraag en geeft grotendeels zelf de antwoorden omdat je het toch wil doen.Allereerst, ben je echt zo boos? Kom op.
Ten 2e, ik stel hier een andere vraag namelijk of het mogelijk is om een S.I.P teller van een vespa sprint, op een LX50 te zetten...
Met “ over de top” bedoel ik de scooters die VIP scooters nog kwijt moet.Mijn complete optielijst, met wat ik er op wil zetten, kost ongeveer 5,5K inclusief aankoop van de lx50. Best leuk verschil met dikke gadgets dan voor dezelfde prijs
Inderdaad is het wel een beetje over de top, maar daarom ga ik stukje bij beetje dat ding opbouwen. Even voor een idee, zo moet 'ie ongeveer worden.
View attachment 73054View attachment 73055(deze voorvork en en spatbord setup)
View attachment 73056 zo'n teller, die dus van een Sprint is.
Het is en blijft inderdaad "maar" een LX50. Maar toevallig wel 1 van de dikste van Nederland
Kijk als je het wil is alles natuurlijk wel passend te krijgen. Pas nog een balhoofdbuis van een zip2000 in een Malossi runner vork geperst en gelast zodat ie perfect past in die zip. En als je het hele zooitje met een laser uitlijnt en zo goed kan opmeten hoeveel je de naaf moet afdraaien of wat dan ook. Wat je nog kan proberen is de schommelarm van een sprint op de vork van je lx te monteren. Dat lijkt me de makkelijkste oplossing en als het voor geen meter uitkomt is het ook zo weer teruggedraaid en kun je alsnog wat anders proberen. Ligt er vooral aan wat je eigen technische vaardigheden op dit gebied zijn of van de mensen om je heen. En wat je voor gereedschap en machines je kan gebruiken. Heb je een freesbank in de schuur dan kun je altijd wel wat afdraaien of frezen zodat het wel past natuurlijk. Maar heb je dat niet dan word het een heeeeeel lastig of heeeeel duur verhaal.Ik wil die voorvork van een sprint erop zetten omdat ik dat een S.I.P. teller van een vespa sprint kan aansluiten, dit vind ik er gaaf uitzien. Dan een Forged Carbon stuurkap van een sprint erop en dat is toch wel erg gaaf. Daarom zat ik te denken aan een sprint voorvork. Toch snap ik zeker wat je zegt. Ik heb op TikTok en Instagram wel andere mensen het zien doen en daarom dacht ik wel dat het kon. Het liefst heb ik dat de scooter stabiel op de bok staat, maar ook dat hij nog lekker stabiel rijdt. Zou je een S.I.P. teller op de LX50 voorvork kunnen aansluiten of is dat weer teveel gedoe met de kabelboom enzo. Ik had het idee om mijn LX50 enorm te gaan pimpen, eerst moet er geld verdient worden dus dat is ook niet onbelangrijk, maar ik dacht: Eerst even kijken of het wel kan