Citta valt uit zodra ik erop ga zitten..

masterwhoosaa

Well-Known Member
Mijn citta heeft een half jaar stil gestaan.
Toen ik erop wou gaan rijden startte hij niet meer. Toen heb ik de carburateur helemaal schoongemaakt en nu start hij.

Maar zodra ik stop met gas geven begint hij langzaam uit te vallen & zodra ik erop ga zitten valt hij zowel meteen uit. Weet iemand misschien waar dit aan zou kunnen liggen? |(
 
Advertisement - register to remove this

ik ben niet heel bekend met brommers enzow :p
wat is de kabelboom?

bedoel je trouwens die schroef op de carburateur waarmee je hem kan afstellen? daar heb ik al meerdere standen bij geprobeerd.

Zou het ook aan de sproeier kunnen liggen?
 
Ik ben geen brommer of scooter man maar weet wel wat van 2tact motoren. Vertel mij even wat een citta is dan weet ik dat ook.

Zelf ben ik met een 2tact grasmaaier bezig. Ha Ha.., Grasmaaier? ja scheelt niet zo veel hoor! qua techniek dan.

Bij grasmaaiers is het heel gebruikelijk dat zij in de winter langer tijd worden opgeborgen. In die tijd kan benzine gaan verrubberen. Er ontstaan deeltjes in die je
sproeier in de carburateur kunnen verstoppen. Om dit te verkopen kun je bij tuincentra waar ze machines verkopen een aditive kopen dat verrubbering voorkomt.
Normaal doe je een paar cc per liter benzine. In de winter wordt dit vijf keer zo veel
om werkelijk problemen te voorkomen.

Ik heb daar altijd goede resultaten mee.

Ik zeg niet dat je benzine is verrubberd maar als het er al een half jaar in zit zou dat zo maar kunnen. Ook benzine die je aftapt en in een kannetje bewaart kan verrubberen. Beter is deze benzine maar in je auto te gooien in plaats van het lang te bewaren. Iets minder voor je auto, maar bij een volle tank hoeft dat geen probleem te zijn.
 
Back
Top