Citta valt opeens uit

Daniël

Active Member
Hoi!

Dit is nu de 3e keer al dat mijn citta tijdens het rijden uitvalt. Vorige keer kon ik daarna direct weer door rijden alleen nu hield ie er ff helemaal mee op.

Heb toen een stukje gelopen, bezinekraan dicht en vervolgens nog eens proberen, toen pakte ie hem weer! Alleen vervolgens viel die kort er na weer uit omdat er geen bezine meer heen ging (logisch), dus benzine kraan weer een en toen deedt ie het weer.

Alleen hoe kan dit?

Want ik word er nu wel beetje moe van, wil nl. wel een betrouwbaar ding hebben waar ik mee na me werk op en neer kan. En het vertrouwen is nu toch al wel een beetje weg..
 
Advertisement - register to remove this

Mja wat vaak is bij die dingen dat de contact punten en condensator slecht zijn. Verder kan er niet zo heel veel mis zijn met zon blokje. Ja misschien dat die warm liep oid, maar dat kunnen wij moeilijk zeggen. En lijkt me ook niet echt.
 
Cilinder is zogoed als nieuw, ben nog aan het inrijden.
Afgelopen weekend veel dingen vernieuwd, dus daar zou het niet aan kunnen liggen.

En die contact punten en condensator, zijn die te vervangen?
En waar zitten ze precies? Snap er nl. vrij weinig van, het hele citta blok.
 
Achter je vliegwiel.. Is zo te vervangen opzich ja. Als je weet hoe het moet, en een vliegwiel trekker hebt. Naja hoe het moet kunnen we wel uitleggen:) Kosten iets van 12 euri in totaal:)

Weet niet zeker of dit het is, maar iig zijn dat wel slijtage punten bij een citta.
 
Nee, als het eenmaal goed is kan je er heel lang mee rijden:) Meestal is het zo eenmaal wat dingetjes vervangen en dan kun je er gewoon heel lang mee rijden:)
 
Ke, top!
Zit net even in het "alles-vervang-moment" geloof ik :p

Bedankt, ik zal vanavond even kijken naar die contactpuntjes.
 
waar je bij citta even op moet letten is het ventiel onder het zadel , die moet je gewoon los zetten,dit ventiel is belangrijk , anders trekt ie vacuum en komt er geen benzine meer uit het kraantje , kijk daar eerst maar even naar..
 
En die zit nu helemaal dicht geloof ik, dus dat kan het probleem geweest zijn?
Van de loopstand staat ie nl. af, zo ver was ik ook al ;)

Maar ik had hem dicht gedaan omdat ik als tip kreeg om achterop de citta te gaan zitten tijdens het tanken, dan kon er nog 2.5 liter extra in ofzo? En dat had ik dus gedaan..
 
daarvoor is dat ventiel , als die dicht staat loopt de benzine niet helemaal tot boven in het frame (onder het zadel) , maar je kunt m gewoon altijd open laten staan..
 
Daniël. said:
En die zit nu helemaal dicht geloof ik, dus dat kan het probleem geweest zijn?
Van de loopstand staat ie nl. af, zo ver was ik ook al ;)

Maar ik had hem dicht gedaan omdat ik als tip kreeg om achterop de citta te gaan zitten tijdens het tanken, dan kon er nog 2.5 liter extra in ofzo? En dat had ik dus gedaan..

Dat snap ik maar ik heb wel eens zoiemand gehad+pippi+

Maja soms zijn het zulke makkelijke dingetjes dat je het overslaat. Zoals bv dat ventieltje, ik zou er niet aandenken:)
 
Ik ook niet, en nu hopen dat dat het probleem was.

Want ik heb hem gekocht en opgeknapt met als doel dat ik veilig en zonder problemen na me werk op en neer kan.
 
Back
Top