cgc rotor aansluiten

pandoriaantje

Pro bricoleur
hoi,

Ik heb hier nu al een tijdje een cgc rotor liggen, en wou die eens gaan monteren maar ik kom er niet uit, wat waar moet.

cgitroniceif910021db.jpg


Van de rotor komen dus 4 draden (geel, zwart, wit, rood) en nu had ik graag geweten welke 2 voor de verlichting zijn.

iemand die mij kan helpen?
Dank bij voorbaat ;)
 
Advertisement - register to remove this

melf #50 said:
geel is voor de verlichting iig..

mja ,er zitten toch stekkers aan die rotor?
't Zit zo, ik had me scoot bij provan binnengedaan omdat ik zelf geen tijd had o'm te fixen en dacht, ik geef die rotor terwijl mee zodat ze eens kunnen zien om'm op me vertikaal te fixen (booster spirit).
Nu belde ik gisteren, en vertelden ze mij dat ze'm er niet op kregen, en als ik't goed begrepen heb wisten ze niet wat te doen met de verlichting.
Zo hadden een kabeltje over ofzo dacht ik.

Maar ik ga deze middag me scoot ophalen en vraag't nog eens na wat nu juist het probleem was..

Mocht iem weten waar alle kabels heen moeten, mag die mij altijd laten weten..
 
wat zielig dat een bedrijf die zich specialist noemt in scooters en bromfietsen dat niet voor elkaar krijgt ...

de bedrading van een verticaal en horizontaal kunnen beide prima werken met een cgc rotor. ik moet je er alleen wel even op attenderen dat cgc rotors over het algemeen niet lang mee gaan , ik heb er al een paar stuk gezien na weinig km's
 
Het is niet dat wij de rotor er niet op kregen, maar wel dat de persoon in kwestie zei dat er draden voorzien waren voor de verlichting. Als je goed kijkt naar de rotor dan zie dat er maar één draad over is! Aangezien er nergens een bobijn te vinden is dan zal dat draadje wel dienen om de bobijn aan te sluiten (alle andere draden komen perfect overéén). De eigenaar had ons zéér duidelijk gezegd: "als je de lichten er kan op aansluiten dan mag je de rotor monteren". Dit was niet het geval dus niet monteren. Ik kan natuurlijk volledig verkeerd zijn maar volgens mij kan je geen vonk krijgen aan de bougie als er geen bobijnaansluiting is.
Gr.
Nico.
 
Wij vinden het jammer dat er altijd zo'n onzin de wereld wordt ingestuurd via internet.

Uit die kerel z'n verhaaltje leidt men af dat we nog nooit een binnenrotor hebben gezien, laat staan geplaatst.
In realiteit heeft hij een niet complete binnenrotor gekocht via internet. :rolleyes:

Jammer...
 
hoezo , ik heb meerdere van die dingen gezien en zelf weleens 1 gehad , die draden moeten kloppen , het zijn wel omdingen maar het moet willen..

ik wil niet zeggen dat jullie daar niks kunnen maar even een rotortje aansluiten moet kunnen toch ? dat de Topicstarter het zelf niet kan o.k. , maar het moet dus kunnen.

ik snap ook niet dat je als bedrijf dan al zoiets aanneemt als je al weet dat het niet wil..
 
melf #50 said:
hoezo , ik heb meerdere van die dingen gezien en zelf weleens 1 gehad , die draden moeten kloppen , het zijn wel omdingen maar het moet willen..

ik wil niet zeggen dat jullie daar niks kunnen maar even een rotortje aansluiten moet kunnen toch ? dat de Topicstarter het zelf niet kan o.k. , maar het moet dus kunnen.

ik snap ook niet dat je als bedrijf dan al zoiets aanneemt als je al weet dat het niet wil..

Het gaat om het feit dat er geen bobijn bij zit. Hoe kan die motor dan draaien? :)
 
Hoop onzin wordt er hier weer verteld.
Waarom is er in godsnaam maar 1 draadje over :?

Er komen 4 kabels uit de stator, 2 vanuit de lichtspoel en 2 voor de ontsteking.
Normaal gesproken zitten er stekkers aan die hetzelfde zijn als de originele (niet nieuwe yamaha) minarelli stekkers.

Anyway:
Rood+zwart: naar de bijbehorende CDI
Geel+wit: verlichting

En de meegeleverde CDI wordt gewoon aan de originele bobine aangesloten.
 
$aint said:
Hoop onzin wordt er hier weer verteld.
Waarom is er in godsnaam maar 1 draadje over :?

Er komen 4 kabels uit de stator, 2 vanuit de lichtspoel en 2 voor de ontsteking.
Normaal gesproken zitten er stekkers aan die hetzelfde zijn als de originele (niet nieuwe yamaha) minarelli stekkers.

Anyway:
Rood+zwart: naar de bijbehorende CDI
Geel+wit: verlichting

En de meegeleverde CDI wordt gewoon aan de originele bobine aangesloten.

De draden waren niet voorzien van stekkers, ze waren gewoon afgesneden. Als je voor de eerste keer zo'n type rotor in je handen hebt( zonder aansluit schema en zonder positie om de voorontsteking in te stellen) dan kan je het enkel proberen. Had de eigenaar eerst eens naar jou ge-pm'd dan was al deze onzin niet nodig.
Het is nu al een tijdje geleden maar volgens mij waren er meer draden( kan mij vergissen). Een foto hiervan zou helpen.
 
de rotor kun je niet verstellen , hij zat erop en daar hield het mee op zover ik weet , en dus gewoon met spie. ik kan mij eigenlijk niet anders herrineren dan 4 draden en std bobine , ik heb er in Lelystad 2003 ofzo mee gereden , alleen toen ging ie kapot :|
 
$aint said:
Hier hog een plaatje.
Hopenlijk is zo alles duidelijk.

Inderdaad op de foto is alles duidelijk, als je het zo krijgt, ziet het er inderdaad veel gemakkelijker uit dan hoe ik het in mijn handen gestopt kreeg.
Als de eigenaar terug boven water komt kan ik het wel eens monteren. Bedankt allemaal voor de nuttige reply's.
Gr.
Nico.
 
ofewel je kunt m zo aansluiten op de originele kabelboom..

K#t ontsteking iig , heeft mij alleen maar problemen gegeven , mja , ik heb iig de vliegwieltrekker nog :p is btw ook voor AM6 , Derbi etc..
 
melf #50 said:
ofewel je kunt m zo aansluiten op de originele kabelboom..

K#t ontsteking iig , heeft mij alleen maar problemen gegeven , mja , ik heb iig de vliegwieltrekker nog :p is btw ook voor AM6 , Derbi etc..
Het enigste deeltje uit de set wat ik niet heb :p
AM6-trekker past 100% (ook hetzelfde schroefdraad)?
 
Back
Top