carters stralen

hallo, ik wil de carters van mijn aprilia rally laten stralen maar wat moet ik er uit halen en wat niet. krukas is er uit. lagers en keerringen zitten er nog in. er uit halen of laten zitten? worden vervangen. onsteking en vario/koppeling eraf. carter aftapen bij de cilinder? voor pasvlak cilinder. inlaat aftapen? voor pasvlak. vertanding haal ik er niet uit. keerringen aftapen zeker? remschoenen eraf? is sd carter. en is glasparelen veel mooier? anders nog iets? groeten brian en alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb zelf laten parelstralen laatst, ik plakte alles af met duct tape en dat werkt prima. Ook de achteras gewoon laten zitten en aftapen, gaat prima.
Pasvlakken moet je wel erg goed op letten inderdaad, bespreek dit ook even met je straler, want het moet echt GOED afgeplakt zitten.

Zelf had ik me ouwe kruk erin gelaten en heb op school wat plaatjes gemaakt om pasvlakken van het spruitstuk en de cilinder mooi af te dekken. Gewoon van staal, daardoor kan k nu ook een blok laten stralen zonder de krukas te demonteren.

Pas wel op dat je alles erna GOED schoon maakt, dat er geen glasparel resten achterblijven (die vaak zo goed als onzichtbaar zijn).
Zandstralen van carter heb ik zelf geen ervaring mee, maar parelstralen was, iig hier, niet duur. Oja en alle schroefgaten ff wat indraaien natuurlijk.
 
Back
Top