Cameleon Rox 2010

Pixell

Well-Known Member
Goedeavond,

Zal me even voorstellen.

Ik ben Patrick, 17 jaar oud,Kom uit belgisch limburg uit het boerengat Maasmechelen.
Zoals veel mensen verslaafd aan het scootervirus.
Me scooterverleden is niet groot.
Toen ik 16 werd een aerox gekocht, was een en al probleem en uiteindelijk gepikt :|.

Foto van de rox van hoe hij was toen ik hem kocht, heb helaas geen foto van hoe die was op zen hoogtepunt.

Fototje:



Mini-edit: scooter op zen hoogtepunt(oude foto eigenlijk haha :p);




Nadat me scooter gepikt was heeft een goeie vriend van me kristof(wie me beunmaat is aan deze scooter) en nog wat vrienden me overtuigd om een nieuwe scooter te bouwen,na veel denken kwam het volgende uit de bus.
Me idee was dus dat dit een speciale scooter moest worden die je niet elke dag zomaar tegenkomt.

Benieuwd? Volg me project:).

Doelstelling:
-Alles vershh
-Scootermagazine bereiken
-Veel lol hebben :D :+
-Alles perfect afgewerkt

Motorisch:

Stage 6 Rc
Stage 6 HPC Krukas
Malossi MHR vario
Malossi Delta Clutch
Polini Overrange Poulies
Malossi Recht Spruitstuk
Stage 6 V-Force3 Membraan
XSH wig
Stage 6 21mm Carb
Yasuni C16 Black edition
Orginele Ontsteking
Stage 6 Luchtfilter

Optisch:

-Custom Kont
-Custom voorkap met ingewerkt BCD licht
-Pikant cameleon kleurtje zowel op het blok als op de kappen
-Cameleon afwerken met chrome accenten(carterkap enz)
-Velgen polijsten
-Carterkap polijsten
-Waterpompdeksel polijsten
-Rempotjes Spuiten in zelfde lak als kappen/blok
-Remklauwen polijsten



Nou dan begin je zoals altijd met:



Ook heb je een blokje nodig zo gezegd zo gehaald:



Dan kijk je voor een krukas:



Blok in de prachtige lak & krukas erin :







Dan kijk je voor een cilinder:



Deze werk je een beetje af:



Hier nog een foto van een dagje shoppen bij epc(beetje slechte kwaliteit):




Ook begonnen aan me kappen:





Morgen of overmorgen Gaat de rest van het blok erop.
Dan komen hier foto's van.

UPDATE 16-04-2010

Blok zo goed als volledig in elkaar:










Zit voorlopig even standaard ontsteking in.
Word waarschijnlijk een hpi '06, maar daar ben ik nog over aan het twijfelen ivm licht.

Winkeleeeeeeeeeeeeen bij epc 20-04-2010:








Ook zijn alle spullen sinds deze middag naar de polijster eind volgende week heb ik ze terug en dan llkan de scooter in elkaar.
Blok is nu ook volledig in elkaar en onder het kader stuur zit er ook op en kabelboom moet alleen nog kijken voor een veer, iemand suggesties?


Update 26-04-2010

Een deel van de kappen zijn gespoten door me spuiter kristof, zijn echt gruwelijk mooi uitgekomen, hier wat foto's:










Update 28-04-2010

Kappen zijn mooi uitgehard, nog wat mooie fototjes getrokken, zijn echt prachtig geworden!















Loop van de week kunnen jullie je verwachten aan foto's van de scooter zo goed als volledig in elkaar, enigste dingen die er dan nog wss niet op zullen staan zijn de gepolijste dingen. Gok dat de scooter voor eerste keer gestart zal worden rond 10-15 mei :).
So stay tuned!


Update 9-05-2010

Foto's van de scooter zo goed als in elkaar , ontbreken alleen de gepolijste spullen & nog wat mik mak, Alles is heel bestoft door het polijsten van de kappen enz volgende week komen foto's met velgen en alles erop en mooi gepoetst, maar voorlopig dus:








& nog de ontbrekende dingen gaan halen wat ik niet had :




Update 10-05-2010!

Wow! Spullen zijn terug van de polijster, ziet er echt ziekelijk goed uit hier foto's van de gepolijste spullen & als laatste krijgen jullie alvast een snapshot(vind hem persoonlijk echt bruut!!):




















Update 15-05-2010

Scooter staat in elkaar en is afgesteld & hij blaast echt abnormaal.
Alleen de kappen moeten er nog op en wat kleine dingetjes enz.
Foto's zeggen uiteraard meer als 1000 woorden, dus bij deze :



















Dat was het voor nu, eind deze week een filmpje en foto's met de kappen erop en waar hij vervolgens dus helemaal klaar is :D.

So stay tuned!

Dat was het voor nu,

Peace :winner:
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Orgineel, het blok te spuiten in een vette kleur :#

Wel een lullig uitlaatpoortje in die S6 cilinder.

Succes!
 
Is zelf gespoten ja :).
Kappen zijn gister in de grondlaag geweest, volgend weekend of in de loop van volgende week kleur erop.
Blok hangt nu inmiddels ook onder het kader, stuur en dergelijke is erop, alleen ben ik nu aan het wachten tot ik me velgen enzo terug heb van de polijster.
Foto's krijgen jullie morgen.

Mvg
 
nouw,dat kleurtje is echt ziek!!!Echt zelf gespoten???hoe doe je dat dan,want gewone lak hecht toch niet op aluminium,en de hitte vh blok?zo te zien ken je er wel iets van en heb je volgens mij een ezeltje die euro's schijt :)
 
Blok is gespoten met compresseur ja& @bud zou ik moete vrage aan degene waar ik me tuf mee bouw :).

En de kleur van t blok, t is cameleon maar welke juist? dunno xd
 
Volgens mij is het een lak van alsa corp. op het eerste zicht (Flop Chrystals - saturn)
Spuit je dus met een compressor.
Gewone lak hecht wel op alu. het is maar hoe je het opschuurt om het beter te laten hechten. Hitte van het blok kan je gewoon oplossen met hitte bestendige lak hoor niks speciaals aan. Denk zelfs dat het hier gewone blanke lak zal zijn.

Als ik er naast zit dan zal ik wel verbeterd worden :W
 
Back
Top