buisje in luchtkamer?

Ik zat eraan te denken, om een powerfilter op mijn zulu te zetten. Eindelijk na een tijdje zoeken een mooi powerfilter gevonden, kom ik erachter dat er zo'n stom buisje in de luchtfilterkamer zit. nog onder het originele luchtfilter. (ik zal er ook nog foto's op zetten, morgen ofzo.) deze zat vast met kit. Ik denk ''Laat ik deze eens mooi losmaken met een platte kop schroevendraaier'' maar helaas, het is een buisje dat door het plastic heen loopt, dus 1 geheel! Is het slim om deze af te zagen? Dan past het filter er wel op. Of ik moet een bocht ervoor gaan halen, maar dan past hij weer niet in de behuizing. Wat is slimmer? Dat stukje eraf zagen, of een bocht ervoor gaan halen, en het bovenste kapje er vanaf laten? (dan zuigt deze wel veel meer viezigheid aan...)

Alvast bedankt! Morgen volgen de foto's van het buisje. (als dat nog nodig is dan...
 
Advertisement - register to remove this

Het slimste is om gewoon de standaard filter te laten steken.
Power filters zij kunt dingen en geven enkel meer geluid en een moeilijk af te stellen motor...
Dus tenzij dat je zoon grote carb zitte hebtdat je geen std filter meer kan monteren laat je die powerfilter gewoon zitten...

wil je echt eigenwijs zijn en toch dat kutding proberen, zaag dan niets af zodat je eventueel je std filter nog kan terug zetten..
En je weet toch ook dat je dan je sproeier en mss je overbrenging ook terug moet afstellen?

wat is je setup trouwens?

Mvg
 
Last edited:
AMEN!

gewoon dat gare filter wegflikkeren , zodat ook niemand anders er last van heeft!

haal gewoon de standaard prop eruit , groter in sproeier en klaar...
 
Mijn setup, gewoon een standaard 50cc. Er zit een 2-delige uitlaat op, waarvan de voorbocht is veranderd (dus niet de demper, die is origineel) Maar hij trekt voor geen meter op, dus toen dacht ik ''Een powerfilter!''

Mja, gisteren heel mijn brommer uit elkaar gehaald, en toch het powerfilter erop gezet.(heel vakkundig, het buisje van 't filter paste precies in die gang waar die in moet! zo snel geen slang-klem gevonden, dusja... dan maar zonder.) Hij trekt stukken harder op! Maar, na een drempel iets te hard te hebben genomen, viel die er weer af. toen trok die nog harder! maar, dan komt er toch allemaal zand stof en viezigheid in de brommer?...
 
Dat die harder loopt is puur omdat die slecht afgesteld was. Eerst te weinig lucht/teveel benzine kreeg. Nu zonder filter krijgt die dus meer lucht en loopt die wel goed.

Wat ik jou adviseer is een kleinere sproeier met originele luchtfilter.

Welke sproeier precies word afstellen...
 
Back
Top