bovenste randje vario

Koen STK

Well-Known Member
Hej ik heb een malossi sport variateur alleen de vsnaar komt niet helemaal tot bovenaan da stuk gebruikt ie niet. Waar kan da aan ligge? Ik zat al te denken aan maat rolletjes. Weet zo gauw niet welke er nu inzitte. Heb ook ventilvar trouwens.
Nog ff klein vraagje. Hij begint te verslijten onderaan de vario. Je weet wel de goud achtige kleur gaat er vanaf. Heeft da invloed op de prestaties of kan da gewoon.
 
Advertisement - register to remove this

de multivar heeft wel vaker last van die slijt plekken , tis niet ideaal natuurlijk maar er zijn genoeg mensen die gewoon zo rondrijden.

er zal altijd een randje blijven staan van zo'n 3-4/5 mm vanaf de kant , waar heb je de ring zitten die normaal tussen de ventilvar en variobus zit?

en wat is je setup , afstellling , type scooter etc etc.
 
melf #50 said:
de multivar heeft wel vaker last van die slijt plekken , tis niet ideaal natuurlijk maar er zijn genoeg mensen die gewoon zo rondrijden.

er zal altijd een randje blijven staan van zo'n 3-4/5 mm vanaf de kant , waar heb je de ring zitten die normaal tussen de ventilvar en variobus zit?

en wat is je setup , afstellling , type scooter etc etc.

Misschien hop ik er wel ff tussen door, maar werk bij pizzaria, en die randen daar zijn dik 2 cm... snaar komt wel op het laagste punt bij de poullie's.. kan niet echt een iets vinden dat begrensd..

Ciau, Jim
 
Hier effe koen op willy zn acount..

Setup van scoot is:
50 std
17,5 carb
mallosi sport
Polini 2g
p1 filter
ventilvar
Yasuni Z (af en toe C16)
type scooter:
Yamaha aerox.. aangezien dit niet erg belanrijk is dit is gewoon minarelli
 
Quad Sjezer said:
Misschien hop ik er wel ff tussen door, maar werk bij pizzaria, en die randen daar zijn dik 2 cm... snaar komt wel op het laagste punt bij de poullie's.. kan niet echt een iets vinden dat begrensd..

Ciau, Jim


ooit aleens van de afstreepmethode gehoord????

die dingen maken zeker ook vreselijke overtoeren?

je moet er wss ZWAARDERE rollen indoen

kijk meteen of er achterop de vario geen plaat zit die de werking tegenhoud

misschien komt de snaar wel nie hoger door een bus die in de drukveer ligt
of is de snaar gewoonweg te kort (kun je zien als hij achter ook niet tot boven komt

mvg
frank
 
1. ventilvar heeft geen invloed op hoe hoog je snaar komt.
2. de shim tussen vario-glijbus en ventilvar heeft dat wel. zet die heelmaal achter de vario.
3. als je 15*12 rollen gebruikt (standaard mina vario formaat) dan mis je weer wat extra hoogte, er hoort 16*13 in.
4. een multivar is zelf een beetje begrenst! Het laatste stuk van de rollen loopbaan is recht, de rollen kunnen dus niet meer verder. Bij andere vario's loopt de rollenbaan verder door. Ook dit scheelt in die hoogte.
 
Dus als ik een bijv een Doppler S2r zou kopen zou dat al schelen. Ik heb gehoord dat da best een goede vario is. Kweenie of ik veel verschil zal merken, aangezien die sport al aan het verslijten is?
 
Dat klopt. Zelfs een Power1 vario loopt beter wat dat betreft. (is overigens een hele goede vario)

Vario's die ikzelf aanraad tegenwoordig zijn die S2BR en de Power1.
De S2BR geniet tegenwoordig enige bekendheid dankzij een test van mij 1 jaar terug :) Gewoon een slijtvaste, stabiele vario die even groot is als een MHR of Evo vario. Veel groter dan een Sport.
De Power1 heb ik nu ook bij de aanraders staan sinds ik die heb uitgetest. Volgens mij is het een kopie van een Speedcontrol. Materiaal oogt/voelt hetzelfde als de S2BR en hij loopt ook perfect. Bovendien kost ie maar 32 euro. Deze heeft ook langere rollenbanen dan de malossi (dus zonder "begrenzer" erin).

Heb ze vorige week nog alledrie getest. Ze lopen even goed, maar de malossi maakt de meeste toeren op top (snaar komt het minst hoog) en slijt enorm.
Geen malossi meer voor mij.
 
Last edited:
FRANQ said:
ooit aleens van de afstreepmethode gehoord????

die dingen maken zeker ook vreselijke overtoeren?

je moet er wss ZWAARDERE rollen indoen

kijk meteen of er achterop de vario geen plaat zit die de werking tegenhoud

misschien komt de snaar wel nie hoger door een bus die in de drukveer ligt
of is de snaar gewoonweg te kort (kun je zien als hij achter ook niet tot boven komt

mvg
frank

Stil eens? JE hoeft me niet uit te gaan leggen hoe je die mikmak afsteld. Thnx melf, zal een andere gradenplaat halen (op kosten van de zaak :winner: )
 
Koen STK said:
Die PowerOne is qua prestaties dus net zo goed als de Doppler?

Naar mijn mening net zo goed als andere "duur merk vario's".

Alle vario's verschillen een beetje in loopgedrag, maar je kan met elke vario ongeveer hetzelfde resultaat halen (bij vario A iets zwaardere rollen als bij vario B). Als je het maar goed afstelt.
De grootste verschillen zitten in het materiaal en het formaat.
 
Back
Top