bougiedop voelt niet goed

zip50cc

Member
hoi, ik was aan het werk aan een vespa lx 70cc 2t brom van een vriend van mij en na een paar dingetjes schoon te maken starte hij niet meer, ik heb wel een idee wat het kan zijn alleen viel me nog iets anders op de bougie leek erg los te zitten, of het moet aan mij hebben gelegen. het leek ook of die niet helemaal goed over de bougie zat, bij deze upload ik een filmpje erbij en hoop ik dat iemand me kan vertellen of dit normaal is en of dit een probleem kan zijn. ik weet dat ik de bougie kan testen door hem eruit te halen en op een grond te leggen. maar ik had op dat moment geen bougiedop mee.
 
Advertisement - register to remove this

ziet er normaal uit. Makkelijkste is gwn testen of hij vonkt of niet. Daarvoor moet je hem niet op de grond leggen maar tegen de cilinderkop houden.

Wat heb je precies allemaal schoon gemaakt? Is er geen water in het luchtfilter gekomen?
 
bougie leek erg los te zitten
Bedoel je de bougiedop ?
Het kan zijn dat deze geen goed contact meer maakt door uitlubbering.
Twee dingen die je kan doen:
1: Nieuwe bougiedop plaatsen.
2: Een dopje (rode cirkel) op het schroefdraad (zwarte pijl) van de bougie plaatsen.
Zo'n dopje kan je bij iedere scooterdealer/autogarage halen.
 

Attachments

  • Bougiedopje.jpg
    Bougiedopje.jpg
    41.7 KB · Views: 3
hoi, ik was aan het werk aan een vespa lx 70cc 2t brom van een vriend van mij en na een paar dingetjes schoon te maken starte hij niet meer, ik heb wel een idee wat het kan zijn alleen viel me nog iets anders op de bougie leek erg los te zitten, of het moet aan mij hebben gelegen. het leek ook of die niet helemaal goed over de bougie zat, bij deze upload ik een filmpje erbij en hoop ik dat iemand me kan vertellen of dit normaal is en of dit een probleem kan zijn. ik weet dat ik de bougie kan testen door hem eruit te halen en op een grond te leggen. maar ik had op dat moment geen bougiedop mee.
Heb ik ook gehad, volgensmij heb je nog een rubbertje of een dopje nodig weet niet precies hoe het zat.
 
Heb ik ook gehad, volgensmij heb je nog een rubbertje of een dopje nodig weet niet precies hoe het zat.
Uhhh.... Duhhhh..... Volgens mij........ misschien, wellicht of ik denk........................
Wat dacht je toen je dit schreef....?
Ik doe maar een berichtje...???
Heb je mijn bericht wel gelezen of sla je deze, zoals velen, in de wind ?
Ik praat geen onzin hoor...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ben wel een beetje klaar met dit soort berichten.
Wat ik al vaker lees, ben ik niet de enige..........................................
@zip50cc Sorry dat ik dit meld op jou topic...
 
Uhhh.... Duhhhh..... Volgens mij........ misschien, wellicht of ik denk........................
Wat dacht je toen je dit schreef....?
Ik doe maar een berichtje...???
Heb je mijn bericht wel gelezen of sla je deze, zoals velen, in de wind ?
Ik praat geen onzin hoor...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ben wel een beetje klaar met dit soort berichten.
Wat ik al vaker lees, ben ik niet de enige..........................................
@zip50cc Sorry dat ik dit meld op jou topic...
Precies.

TS, al het zinnige wat je nodig hebt staat in het eerdere bericht van deze meneer. Niet dat andere loze bericht, check eerst of het ding vonkt, zoniet hetgeen doen wat in het bericht staat.
 
Back
Top