Binnenrotor verhouding grondplaat.

Status
Not open for further replies.

radeon

Well-Known Member
k heb nu het streepje van mijn hpi 2004 rotor na het 2e grondplaat streepje staan met een voorontsteking van 3 mm.

K wil em nu wat beter gaan afstellen en op 4 zetten.

alleen moet ik nu de rotor helemaal opnieuw afstellen met de micrometer ?zoniet, hoeveel mm de voorontsteking veranderd als ik aan de grondplaat draai, is 1 groot streepje terug 1 mm extra bij de voorontsteking? alvast bedankt,

Robin
 
Advertisement - register to remove this

bedoel je met de grondplaat de stator? :?

gebruik de search... afstellen van een rotor is simpel en is al vaak uitgelegt. Het kan ook gewoon met een schuifmaat. :)
 
ja oke afstellen met de micrometer kan ik ook wel, maar is 1 groot streepje op de stator(grondplaat:p wist de naam niet) 1 mm ofzo ? dus dan zou ik em voor 4 mm 1 groot streepje terug moeten zetten dus ?(linksdraaiend)
 
Nee, dat gaat niet op. Je moet gewoon je micrometer erin stoppen en aan je rotor gaan draaien totdat je 1mm verder bent op je micrometer. Dan zet je de 2 streepjes die nu bij 3mm vooronsteking bij elkaar staan weer bij elkaar door je stator te verdraaien. Die streepjes heb je er maar 1 van nodig bij een HPI, dat streepje zet je gelijk met het streepje op je rotor als je zuiger op het juiste punt staat.
 
Mol said:
Nee, dat gaat niet op. Je moet gewoon je micrometer erin stoppen en aan je rotor gaan draaien totdat je 1mm verder bent op je micrometer. Dan zet je de 2 streepjes die nu bij 3mm vooronsteking bij elkaar staan weer bij elkaar door je stator te verdraaien. Die streepjes heb je er maar 1 van nodig bij een HPI, dat streepje zet je gelijk met het streepje op je rotor als je zuiger op het juiste punt staat.

k thnx

deze kan op slot.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top