1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Beginnend Racer -Do's&Don'ts -Tips&Tricks

Discussion in 'Scooter Races' started by Danny., 29 May 2014.

  1. Danny.

    Danny. Voorheen [evolution]

    Joined:
    1 July 2004
    Messages:
    1,388
    Media:
    130
    Albums:
    3
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    48
    Hallo , Mede forumleden :)

    Ik (danny) ben beginnend racer en heb tog nog een hoop vragen en onduidelijkheden ..

    Sinds 2004 met sprintscooters lopen spelen en een paar projecten ook hier op het forum te hebben gehad , was ik het in 2007 helemaal beu , en heb ik alles verkocht (huisje boompje beestje etc.)

    Nu na een paar jaar begon het toch weer te kriebelen ik heb al een jaar staan twijfelen bij Tom.#86 in de schuur waar ik af en toe is ga tunen en pilzen, maar sinds ik 2 weken geleden foto's heb staan nemen bij de sprints in goes heb ik de knoop doorgehakt en opzoek gegaan naar een racer , want sprinten dat word hem niet meer.

    Ik was opzoek gegaan wat de mogelijkheden waren momenteel om te rijden, de onderdelen die gebruikt worden tegenwoordig etc. ( ik ben toch een herintreder ! in deze wereld na 7 jaar)

    Bijv. ik zag dat de SBO veranderd is in NSSC en dat het racen volledig geschrapt is dus ik begrijp de stage6cup bestaat niet meer ?.
    Vraag 1 Dan Blijft alleen het SOBW over of Belgische Competitie , ik las ook iets over zondagcup ?

    En daar loop ik al tegen vraag 2 aan dat je in Nederland niet met full slicks mag racen begrijp ik en in Belgiƫ wel
    En welke banden zijn dan goed ik kan mij herinneren dat ze ''vroeger reden met Dunlop tt 91
    en nu ben ik al deze al tegen gekomen:

    Normaal: Sava MC , tt 92 , tt 93 , Heidenau
    Slicks : PMT slicks , Stage6 slicks , Sava Slicks , Heidenou Slicks
    Regen : Sava regenband , Heidenau regenband

    En vast nog veel meer , wat zij jullie ervaringen met al die banden en welke moet je absoluut niet hebben ?... :eek:


    KORTOM een hoop vragen en onduidelijkheden :

    ik denk ook dat het voor de beginnend racer of de mensen die nog twijfelen om de stap te zetten goed is dat er een topic is om tips/tricks te lezen en vragen te kunnen stellen , en dan tog de stap nemen om te gaan racen.

    Ik denk wel dat het niet al te veel slapgeauwehoer moet worden want zo een topis is er al voor de rest ! BRAND LOS !. and help a Brother out!. :p
     
    #1
    Martini likes this.
  2. Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

  3. Danny.

    Danny. Voorheen [evolution]

    Joined:
    1 July 2004
    Messages:
    1,388
    Media:
    130
    Albums:
    3
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    48
    niemand?.. :(
     
    #2
  4. Advertenties - Gesponsorde links (Sign-up to remove)

  5. Bace

    Bace EPC Stinger #134

    Joined:
    12 May 2009
    Messages:
    1,650
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    He,

    Leuk dag je zo enthousiast bent.
    Ik zal in het kort op een aantal vragen antwoord geven.

    SBO is idd SBO/NSSC geworden, zij doen alleen nog maar sprints organiseren.

    Wil je racen in nederland (waar nu al 2 jaar een redelijk groot rijders veld is) dan moet je idd bij de SOBW zijn. Zij hebben een ZFS (zondag cup) en een kampioenschap voor alle wedstrijden, zowel zaterdag en zondag.

    Als je het regelement door leest van de SOBW weet je welke bandjes ect je mag gebruiken.

    Tegenwoordig rijden de meeste toch nog met malossi, polini en tegenwoordig 2fast 70cc TOPscooter klasse.

    Hopelijk heb je hier wat aan

    Gr
     
    #3
  6. Danny.

    Danny. Voorheen [evolution]

    Joined:
    1 July 2004
    Messages:
    1,388
    Media:
    130
    Albums:
    3
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    48
    dankjewel :) Ik heb gister een racer aangeschaft waar nog wat klein onderhoud aan moet gebeuren (zitten nu tt 91's op uit 2004:p) hij heeft een hele tijd ergens op zolder gestaan , en dan ga ik is kijken waar ik een weekendje kan trainen ..

    wat zijn de ervaringen met nieuwe tt92 of 93 te opzichte van de sava's ?
     
    #4
    Martini likes this.
  7. Melv16

    Melv16 Gewoon Melvin..

    Joined:
    6 July 2009
    Messages:
    4,554
    Likes Received:
    10
    Trophy Points:
    38
    TT93 heb ik nog niet veel van gehoord, TT92 rijd ik zelf mee en is gewoon een fijne band maar niks speciaals. Ik heb ook met PMT's gereden en dat verschil merk je wel heel erg goed! De rijders die nu voorin rijden, gebruiken allemaal de Sava banden. Die zijn wel wat beter dan de Dunlops.
     
    #5
  8. Danny.

    Danny. Voorheen [evolution]

    Joined:
    1 July 2004
    Messages:
    1,388
    Media:
    130
    Albums:
    3
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    48
    PMT in de negatieve zin ?..

    sava:
    MC31 S-racer medium
    MC31 Racing Super soft

    Het compound verschil zit hem in grip/hoeveel races je met een band kan doen , neem ik aan
    iemand die ongv kan zeggen hoeveel races je doet met deze 2 ? of is de super soft na 20 rondjes op:p

    of is het beter om een 100-90-10medium achter te doen en een 3.50-10super soft voor , zoiets had ik ook al eens begrepen omdat met de aandrijving op het achterwiel die supersoft heel snel weggefikt is
     
    #6
    Last edited: 31 May 2014
  9. Tom.#86

    Tom.#86 TKTuning? PM!

    Joined:
    11 January 2004
    Messages:
    6,038
    Likes Received:
    18
    Trophy Points:
    38
    PMT is de bom vanwege de vorm en de verschillende compounds die beschikbaar zijn. Bij de SOBW helaas niet toegestaan, wel bij 2Race (Belgisch kampioenschap). Ik heb al een vers setje liggen voor juvaincoirt!

    Achter wordt liever een harder compound genomen vanwege de extra warmte ontwikkeling. (Het aandrijvende wiel)

    Tt93 is (nog) niet in 10" leverbaar. Tt92 is ook alleen maar in 1 compound en vorm (maat) te koop.
     
    #7
  10. japporaiden

    japporaiden Member

    Joined:
    16 February 2009
    Messages:
    909
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Persoonlijk zou ik voor dunlops gaan. Tt92 .

    Als je net begint met racen ga je meestal toch niet zo hard dat je het echte verschil merkt tussen de savas en de dunlops . Uiteraard ligt dat aan je talent .
    Ook zijn de dunlops een stukje goedkoper .

    Wat betreft de rest sobw is erg leuk rijden . Leuk groot deelnemers veld, en veel mensen betekend vaak ook maklelijker instromen en hulp als je wat nodig hebt !

    Weet niet wat voor racer (en van wie ) je hem gekocht hebt . Maar misschien handig da je een foto stuurd Kunnen we evt daar ook nog wat tips bij geven :)

    Succes :)
     
    #8
    Danny. likes this.
  11. Danny.

    Danny. Voorheen [evolution]

    Joined:
    1 July 2004
    Messages:
    1,388
    Media:
    130
    Albums:
    3
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    48
    Mijn project pagina staat vol met foto's ;)
     
    #9
  12. Melv16

    Melv16 Gewoon Melvin..

    Joined:
    6 July 2009
    Messages:
    4,554
    Likes Received:
    10
    Trophy Points:
    38
    Zoveel scheelt het niet Dunlop VS Sava qua prijs, geloof dat de Sava officieel nog net iets goedkoper is zelfs..

    En PMT bedoelde ik in positieve zin, die banden zijn echt koning
     
    #10
  13. Danny.

    Danny. Voorheen [evolution]

    Joined:
    1 July 2004
    Messages:
    1,388
    Media:
    130
    Albums:
    3
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    48
    Sava setje 110 bij epc

    3.50 -10 super soft
    100-90-10 medium
     
    #11
  14. 125

    125 Member

    Joined:
    7 September 2009
    Messages:
    156
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Zou gewoon de TT92 eronder schroeven.. Eerst leren sturen en dan volgt de rest vanzelf. Met tt92 kan je hard genoeg rondgaan.
     
    #12
  15. RonnieB

    RonnieB www.emby.nl

    Joined:
    5 August 2008
    Messages:
    1,679
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    TT ' 93 is tegenwoordig ook in 10 inch. Alleen niet veel gebruikt omdat nu ook de sava is toegestaan.

    Verder is PMT helemaal je van het, maar banden zou ik me nog niet zo een zorgen over maken. Zeker als je bij sobw gaat rijden. Beter maak je eerst flink wat rondes ergens dat je vertrouwen krijgt in je eigen scooter.
     
    #13
Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Share This Page