Banden oppompen

Erke

Piaggio Powerrrrr
omdat ik mijn velgen heb gespoten (nu klaar, snel foto's) heb ik ze eerst leeggelaten, en daarna afgeplakt (ging heel goed) nu wil ik ze weer oppompen maar ben vergeten te kijken hoeveel bar erop stond...

dus iemand die dit weet,
ps is er verschil qua bar voor/achter

het gaat om een zip ac 2000 met pirelli sl38 rubbers
 
Advertisement - register to remove this

kun je niet beter andersom doen (sorry als dit domme vraag is)
maar achter wil je net meer grip > dus zachtere band
voor moet snel kunnen > hardere band...

of praat ik nu poep?
 
Originally posted by Erke
kun je niet beter andersom doen (sorry als dit domme vraag is)
maar achter wil je net meer grip > dus zachtere band
voor moet snel kunnen > hardere band...

of praat ik nu poep?

lol.

maaruh....voor wil jij meer grip hoor. Denk aan de bochtjes

en met harde achterband zal het beter rijden
 
owkay... ik zat er dus helemaal naast... (maar waarom hebben bv. dragracers dan ook zachte slick banden.. als ze alleen maar wrijving erdoor krijgen zullen ze dit heus niet doen.. die zeggen altijd dat zachtere banden voor beter contact met de weg zorgen en dus meer grip hebt bij optrekken.

ja ik weet t, n schoot is geen dragracer :p
 
Originally posted by Erke
owkay... ik zat er dus helemaal naast... (maar waarom hebben bv. dragracers dan ook zachte slick banden.. als ze alleen maar wrijving erdoor krijgen zullen ze dit heus niet doen.. die zeggen altijd dat zachtere banden voor beter contact met de weg zorgen en dus meer grip hebt bij optrekken.

ja ik weet t, n schoot is geen dragracer :p

bij een drag racer klappen anders de banden omdat er zoveeeel kracht op komt te staan
 
Ten eerste hangt het af van de soort band want elke band heeft zijn eigen luchtdruk. maar als je tussen de 1,8 en 2,2 zit is het goed

als je band te zacht is dan slijt hij snel bij de wangen

als je band te hard is dan slijt hij alleen maar op de top.

dus je moet ze niet te hard hebben en niet te zacht voor een goede grip en een lange rijduur van je banden.
 
Originally posted by Sietse
je moet de spanning gebruiken die de fabrikant van je band adviseert maar je moet ook dus zorgen dat je achterband iets harder is dan je voorband ongeveer 0,3 bar

Lees nu is een keer dit is allemaal al gezegd.
 
Back
Top