auto lak. Kosten?

eej ,

weet iemand van jullie misschien wat een litertje wit (autolak) ongeveer kost? (zit geloof ik blanke lak al doorheen)

Er is iemand die werkt bij een spuiter en hij zegt dat ik alleen de verf(lak) hoef te betalen.
ff om te controleren of ik niet genaait word... :p

alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Goede grondlak ligt rond de 50 euro, de lak zelf ook ongeveer rond die prijs, en blanke lak rond de 30 euro.
Dit is mij tenminste verteld toen ik stage liep bij een schadebedrijf.
 
Volgens mij moet je wel per blik betalen. Want ze moeten dan speciaal voor jou een blik openen ofzo. Tenminste, dat is mij verteld door een spuiter. En dat kost dan weer veel geld.
Wat heeft die spuiter jou verteld over prijzen ed?
 
Per blik?
Bij ons hadden ze gewoon alle grondstoffen voor lak staan, die ook nog eens om de zoveel tijd geroerd werden in zo`n roer-rek :p
Dus als er een kleur nodig was, pakten ze gewoon de desbetreffende grondstoffen voor die lak en mixten die grondstoffen tot 1 lak.
 
De spuiter waar ik het gevraagt had vertelde mij dat het 100 euro was en dat grondverf niet in alle gevallen nodig was. Sommige verf dekt en hecht gewoon zonder grondverf.
Nu ken ik een jongen die daar werkt en die zegt dat hij het wel ff regelt dat ik alleen de verf hoef te betalen en geen spuit kosten.
Maarjah.... als ik het zo hoor is 100 euro ook zeer goedkoop.
 
P.S. Ik bedoelde die prijzen dus per liter.
Ik weet niet waarvoor het is, maar als het voor je hele scooter is is 100 euro niet duur.
 
prijs hangt van de verf af..
is het een solid kleur, zal een liter rond de 25 euro kosten..
is het een metallic kleur, zal het 40 tot 50 euro kosten..
is het een parel,metallic, dan zal het rond de 70/80 euro kosten, ook afhankelijk van de hoeveelheid parel..
grondverf voor wat dan ook (metaal,plastic enz.) kost niet zo veel, spuitbusje grondverf is al genoeg voor een hele scooter..

ik kan het zelf weten, want ik werk zelf bij een spuiterij.. zelf spuit ik niet zo vaak dingen (wel voor mezelf :p), meestal zit ik een kleur bij elkaar te gooien 'volgens staal' of 'volgens monster' zoals dat heet..

als je toevallig een kleur nodig heb, kan ik wel wat voor je regelen, ook de benodigde blanke lakken, verharder en verdunners + eventuele benodigdheden..

nja, bij deze dus de richtprijzen :)
 
wat voor merk spuiten jullie dan mee?

2k lijn van nexa kost ongeveer 60 € per ltr

aquabase, watergedragen: mettalic, parelmoer, mica, effen.. rond de 65€ per ltr...

die lak die de topicopener moet hebben is sowieso 2k neem ik aan :) hoeven ze geen blik voor te openen...maken ze zo aan.

groeten :)
 
k kreeg 2k verf per liter voor €10/€12,50 alle kleuren, opzich wel relax..8) maarja die mooiuh tijd is ook weer voorbij...

hier bij ons in de buurt, bij een autospeciaalzaak daar vragen ze voor 100ml 25€...:|
 
wij spuiten met o.a. nexa (= ICI autocolor geworden), dus de watergedragen aquabase idd, en de basis en 2k lakker (hangt natuurlijk van de binder af die je in de verf mixed :)) maar ook o.a. de zogeheten 'vrachtwagen-lijnen'.. dat zijn de EHS turbo lijnen.. en van nexa (ICI) ook de HS-lijn (High Solid)..

verder ook met PPG.. basis/2k.. de 'delfleet-lijn' (hele goedkope verf, minder kwali enz.) QD/MAT/280/350/HS.. ook de watergedragen lakken Envirobase en Max Meyer..

verder ook met Standox (Herberts).. basis/2k/HS/de watergedragen Standohyd..

en nog wat kleinere dingen: Sigma, Sikkens, Feyco en nog wat dingen die ik ff kwijt ben..

nexa 2k solid kost bij ons rond de 40 euro :).. tenzij je natuurlijk parel, metallic en effektkleuren erin gaat gooien :) de precieze prijzen daarvan weet ik ook niet.. zal ik moeten vragen, zoals ik al zei, het hangt natuurlijk van de hoeveelheid parel, met., en effektkleuren je erin gooit :)

watergedragen lakker zijn idd wat duurder, de prijs weet ik niet, zal het is vragen :)

topic-opener zal idd 2k nodig hebben, is het makkelijkst en de kosten vallen reuze mee... vooral als je bij zo'n bedrijf werkt :p
 
jongens thnx voor de informatie. Ik wacht nog ffies af wat die gozer er voor vraagt. Ik laat het jullie wel ff weten.
Groetjes en bedankt ;) :)
 
Back
Top