1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

area51 17.5mm

Discussion in 'Motorisch, tuning en onderdelen' started by hgv racer, 5 November 2017.

  1. hgv racer

    hgv racer New Member

    Joined:
    7 April 2004
    Messages:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    hallo,

    ik heb een area 51 gekocht en wil hier een 17.5mm achter zetten..

    kan iemand mij vertellen wat een goede carb. is en welke sproeier te gebruiken of welke richting?

    specs

    compleet standaard scooter met race uitlaat
     
    #1
  2. Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

  3. hgv racer

    hgv racer New Member

    Joined:
    7 April 2004
    Messages:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Heb hem eindelijk thuis, blijkt er al een 17.5 achter te zitten.
    specs:
    Dellorto Phbn 17.5 ( handchoke versie)
    met hoofd sproeier 80.
    stationair sproeier niet naar gekeken omdat hij wel mooi stationair loopt
    andere sproeier ook nog niet naar gekeken..

    technigas uitlaat
    verder nog niks los gehad..

    nu vind ik dat hij onderin wat laat optrekt en bij 60 houd hij in.. zodra ik choke er bij doe trek hij door...
    las dat sproeier 80 toch wel aardig goed is..

    waar kan ik naar kijken?
    sproeier?
    trekveren?
    rolletjes?
    snaar?
     
    #2
  4. Advertenties - Gesponsorde links (Sign-up to remove)

  5. hgv racer

    hgv racer New Member

    Joined:
    7 April 2004
    Messages:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    helemaal niemand die ergens een antwoord op heeft?
     
    #3
  6. Kurmit

    Kurmit Member

    Joined:
    23 October 2017
    Messages:
    30
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ik weet bijna niet waar ik moet beginnen
    Info is niet helemaal duidelijk of ie een beurtje heeft gehad etc.
    Gewoon alles na gaan lopen als je de historie van de scoot niet kent.
    Begin met een nieuwe bougie en kijk wat voor kleur die word na stukje rijden zodat je carb kunt gaan afstellen.
    Om zelfde reden ook kijken of rollen geen slijtage hebben en als t kan gelijk wegen zodat je weet wat je hebt.
    Als je dat allemaal gedaan hebt ga je pas verder kijken naar dips etc.
     
    #4
  7. hgv racer

    hgv racer New Member

    Joined:
    7 April 2004
    Messages:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    kijk daar heb ik wat aan.

    scooter heeft geen beurtje gehad.
    heeft lang stil gestaan.
    wou eerst niet starten door lekke leiding, alle benzine en vaccuum leiding vervangen en was al snel starten.
    carb heb ik vlotter bakje los gehad en de sproeiers met de mond door geblazen.

    Ik zag vandaag dat er een scheurtje in het spruitstuk zit, kan misschien verklaren waarom hij te schraal loopt.. dus die sowieso maar bestellen en vervangen.

    voor de rest zal ik indd. rollen en snaar checken en bougie vervangen.
     
    #5
  8. hgv racer

    hgv racer New Member

    Joined:
    7 April 2004
    Messages:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    volgende gedaan:
    carb in ultrasoon gehad, alles door geblazen
    nieuwe vario was in het midden door gesleten
    rolletjes 3.7gr.
    gele druk veer veranderd in orginele
    choke bleef iets open staan.
    sproeiers
    groot: 80
    klein: 34 (stationair? )
    olie buisje dicht geschroeft
    vaccuum slangetje nog maals goed afgesloten
    gasnaald (5staps) clipje stond op 4e van boven ( nu op de middelste"neutraal" gezet)
    luchtschroef helemaal ingedraait anders smoorde alsof hij helemaal te arm staat
    loopt wel stationair..


    nu doet hij het volgende
    zodra ik gas geef: trekt hij amper tot de 30
    boven de 30 rampt hij in 1 streep door naar de 80 ( moet ik gas los laten ,weg is niet langer) .

    zodra ik lucht schroef 1.5 slag open draai loopt hij wel harder stationair maar trek dan helemaal niet op.
    draai ik hem helemaal dicht loopt hij slecht tot niet stationair of ik moet stationair schroef verder indraaien

    heb bougie nog niet gecheckt ( het is donker)

    maar heb het gevoel dat de trekveren iets strakker mogen en dat ik 1 van de sproeiers groter moet doen... maar moet ik dan de kleine of de grote sproeier veranderen voor onderin?
     
    #6
  9. Kurmit

    Kurmit Member

    Joined:
    23 October 2017
    Messages:
    30
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Oke hoop nieuwe dingen.

    Dat clipje bepaald hoeveel brandstof de motor krijgt wanneer hij stationair loopt en maakt geen verschil bij volgas. De naald is nu 1 tandje dichter naar de sproeier gezet en laat minder brandstof door, dit kan het slecht stationair lopen verklaren.
    Vergeet stationair even en begin met juiste brandstof verhouding.
    dus stuk karren met lucht 1.5 slag open en kijk daarna naar de bougie kleur.
    Dan pas je sproeier aan (de grote dus)(kleine is voor stationair) en test weer.
    Pas als dat klopt ga je je druk maken over stationair afstellen en luchtschroef fijn tunen.
    Als dat allemaal klopt ga je rollen en veren beoordelen,
    Als je dipjes voelt kijk je of motor hoge toeren maakt op dat moment of juist inzakt in toeren.
     
    #7
  10. hgv racer

    hgv racer New Member

    Joined:
    7 April 2004
    Messages:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    ben weer even bezig geweest.

    compressie gemeten: 6.5 a 7 bar hij start altijd wel gewoon vlot dus lijkt me genoeg maar wie ben ik...
    gasschuif kon niet helemaal naar beneden dus aangepast en zakt nu mooi tot onder onderin,
    alleen blijft hij op eens beetje hangen lijkt het... (word nader onderzoeken, ik denk dat hij ergens iets haakt of veertje zit niet helemaal lekker)

    luchtfilter zit een gat in.. hmmz schraal lopen?
     
    #8
  11. hgv racer

    hgv racer New Member

    Joined:
    7 April 2004
    Messages:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    weer testen en proberen.
    sproeier 84 erin en bougie is koffie bruin.

    daarna rode trek veren er in gezet. leek niet te helpen..
    is even tekening van vario opgezocht.. wat blijkt, ringetje dat achter de vario zat hoort voor de glijbus te zitten en dan de plaat met koelvinnen.

    nu trekt hij al stukken beter alleen bij even stil staan lijkt hij benzine te weinig te krijgen.. dus choke en hoppa daar gaat hij...

    nu lucht schroef dicht gedraait en blijft beter trekken..
    nu zit ik te denken.. kan ik nu dan de naald het beste 1 omhoog zetten, zodat hij onderin iets meer benzine krijgt en iets minder lucht en dan luchtschroef weer beetje open?
     
    #9
  12. Kurmit

    Kurmit Member

    Joined:
    23 October 2017
    Messages:
    30
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Je kan het clipje rustig nog 1 tandje lager doen waar die zat ja en dan even proberen.
    Als luchtschroef helemaal dicht moet en choke stukje er bij mag je waarschijnlijk nog wel maatje groter gaan in sproeier gewoon ff testen dus.
     
    #10
  13. hgv racer

    hgv racer New Member

    Joined:
    7 April 2004
    Messages:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    net sproeier 86 en 88 gehaald. we gaan weer testen.. lang geleden die scooters...
     
    #11
  14. hgv racer

    hgv racer New Member

    Joined:
    7 April 2004
    Messages:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    en nu weer testen...

    orginele trekveren er weer ingezet en de rubbers van de koppeling kleiner gemaakt.

    trekt steeds beter..

    koud geen enkel probleem maar zodra hij warm is dan lijkt het dat hij onderin te weinig benzine krijgt..

    complete setup nu:
    50cc standaard
    terugloop uitlaat
    17.5mm, sproeier 88,luchtschroef halve slag open,naald op zn hoogst(clipje onderin).

    carbon membramen
    malossi luchtfilter
    4.2 gram gewichtjes
    orginele drukveer
    orginele trekveren



    loopt opzich aardig alleen als ik even stil sta is het vanuit stilstand tot 20km bluhhh.. ik krijg dat maar niet weg...
     
    #12
  15. Kurmit

    Kurmit Member

    Joined:
    23 October 2017
    Messages:
    30
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Dan zou ik toch eerder aan te veel brandstof denken.
    Als je half gas weg trekt wat doet ie dan ?
    Gewoon nog even doorspelen en zoeken :p
     
    #13
Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Share This Page