Aprilia SR start niet. Ook niet met kick

punaxio

Well-Known Member
Hoi.

Tijdje geleden wilde ik even gaan rijden. Wilde starten, elec start werkte niet. Kan gebeuren, dacht ik, wilde starten met de Kickstarter. De hendel kwam niet naar beneden, stond letterlijk muurvast. Ojee, vastloper????

Accu opgeladen, teruggeplaatst. Geprobeerd te starten, en JA :D de startmotor draaide. Kickstarter geprobeerd, en die kwam weer naar beneden. Alleen de scooter start niet, bougie misschien??? Nieuwe bougie geplaatst.... Maar resultaat is nog geen werkende scooter. Nog aantal malen de startmotor laten draaien. Met de kickstarter gaat hij ook niet aan, heb het gevoel dat ie te weinig compressie heeft. Hij geeft niet het gevoel dat de kickstarter genoeg kracht geeft om de motor te laten draaien. Inmiddels werkt de startmotor ook niet meer, hij draait niet. Het enige dat ik hoor is een TIK.

Weet IEMAND wat misschien het probleem kan zijn? Ben zelf niet zon genie in techniek van die dingen :p

Nog even in het kort: Kickstarter geeft niet genoeg kracht, electrische start tikt alleen. Scooter start niet! Heeft 2 weken geleden vast gezeten, maar dat is nu niet meer zo.

alvast bedankt :)
 
Advertisement - register to remove this

je moet cilinder er af halen.
want bij je zuiger zitten 2 ijzertjes om je zuiger vast t houden aan je krukas en k denk dat er zon ijzertje los is en door je cilinder is gegaan daar door dat i vast heeft gezeten dat i nu los in je cilinder zit en dat er nu een groef in je cilinder zit dat er daarom geen compressie komt dus geen ontsteking.

p.s zelf ook gehad dus als dit het is het een nieuwe cilinder plus zuiger halen.
maar ga eerste maar is kijken of dit het is.

suc6 man
 
Back
Top