Algemeen "opleiding+ervaring" topic.

jules_w88 said:
ik ga morgen meeloopdagje "small business and retail management" doen op de saxxion hogeschool in enschede, eens kijken of dat wat is!
verder is het idd wel moeilijk,
arnold, ik geloof dat op www.qompas.nl ofzo een van de beste tests waren..(volgens mijn decaan)

Ik zou als ik jou was HEEL kritisch naar die opleiding kijken want iemand die ik goed ken heeft die opleiding net afgerond en heeft er bijzonder weinig van geleerd en dat ligt voor het grootste deel aan de (vorm van) opleiding en niet aan hemzelf.
 
ik doe nu trouwens installatietechniek, is veel vraag naar. vaak krijg je na je mbo diploma gelijk bedrijven aan de deur die je willen hebben en je dan naar de hts sturen. lekker betaald op school zitten :)
 
ErWaNeS said:
Welke opleiding ga je doen dan? Aangezien er meerdere zijn op bol-4 niveau:)

commercieel bedrijfsleider/ondernemer kleinbedrijf.
die was het dacht ik :)
weet iemand toevallig waar ze zo allemaal op een rijtje staan?

/edit: ik weet het niet meer :| kga morgen bellen.
maar het was iig bol-4 in de categorie carosserie en techniek oid X|
 
Last edited:
nrg@apeldoorn said:
Ik zou als ik jou was HEEL kritisch naar die opleiding kijken want iemand die ik goed ken heeft die opleiding net afgerond en heeft er bijzonder weinig van geleerd en dat ligt voor het grootste deel aan de (vorm van) opleiding en niet aan hemzelf.
tnx voor je opmerking, dat soort dingen kan ik dus wat mee..
morgen maar eens zien wat de opleiding nou eigenlijk precies in houdt,
en of het me leuk lijkt,
m'n zus komt trouwens wel veel mensen tegen die small business gedaan hebben en een betrekkelijk goede baan hebben..!
heft die kennis/vriend van jou trouwens ook de opleiding op de saxion (enschede) gedaan? schijnt namelijk de beste te zijn van nederland (voor small business dan..)
 
Ik doe nu 1e jaar commeciele motorvoertuigen techniek bol 4, en ik zit in een soor pilot klas.. voor et eerst PGO daar.
Ik moet zeggen dat ik het helemaal niet zo klote vind.. je maakt ongeveer 1 verslag per week maar dat is helemaal niet erg want je bent met meerdere personen. Het is ook veel handiger want nu ben je tenminste met het leerstof bezig.. en ik hoef dus ook niet te leren voor de examens want dan ken je de stof al en heb best goede cijfers :) dus zo klote is het niet..
Ik zit trouwens op alfa college in hoogeveen..
gr ron
 
Aerox Wijchen said:
commercieel bedrijfsleider/ondernemer kleinbedrijf.
die was het dacht ik :)
weet iemand toevallig waar ze zo allemaal op een rijtje staan?

/edit: ik weet het niet meer :| kga morgen bellen.
maar het was iig bol-4 in de categorie carosserie en techniek oid X|

Ik ga ook commercieel bedrijfsleider/ondernemer klein bedrijf doen 8)
 
Ik doe nou Sociaal Juridische Dienstverlening, leuke opleiding en ik heb zelfs nog het gevoel dat ik er wat leer ook :p

Daarvoor heb ik 2 maanden Management, Economie en Recht gedaan maar dat was gewoon te saai voor woorden :)
 
jules_w88 said:
tnx voor je opmerking, dat soort dingen kan ik dus wat mee..
morgen maar eens zien wat de opleiding nou eigenlijk precies in houdt,
en of het me leuk lijkt,
m'n zus komt trouwens wel veel mensen tegen die small business gedaan hebben en een betrekkelijk goede baan hebben..!
heft die kennis/vriend van jou trouwens ook de opleiding op de saxion (enschede) gedaan? schijnt namelijk de beste te zijn van nederland (voor small business dan..)

Beetje late reactie maar idd die vriend van me heeft het dus in enschede gedaan. En ik hoor nu voor het eerst dat het dus de beste van NL zou zijn. Believe me: als ik dat aan hem ga vertellen lacht ie zich echt kapot. Qua begeleiding e.d. is de opleding namelijk ZEER matig. Persoonlijk snap ik dan ook nix van die titel. Het klopt in elk geval voor geen meter i.r.t. de praktijk....
 
1e jaars Technische bedrijfskunde aan Hogeschool Rotterdam. Niet al te moeilijke opleiding waar je wel veel mee kan uiteindelijk. En de school zelf is ook relaxt in omgang leerling-leerling als in leerling-leraar.
 
nrg@apeldoorn said:
Beetje late reactie maar idd die vriend van me heeft het dus in enschede gedaan. En ik hoor nu voor het eerst dat het dus de beste van NL zou zijn. Believe me: als ik dat aan hem ga vertellen lacht ie zich echt kapot. Qua begeleiding e.d. is de opleding namelijk ZEER matig. Persoonlijk snap ik dan ook nix van die titel. Het klopt in elk geval voor geen meter i.r.t. de praktijk....

Hey ik ben ook voor plan om "small business" te gaan doen maar ik ken weinig mensen die dit ook hebben gedaan. Miscchien kunnen jullie en wellicht nog wat andere mensen van het forum er iets meer over vertellen oa hoe het irl uitpakt. Ik ben in Haarlem geweest naar Hogeschool in holland maar dat is erg ver weg van mijn woonplaats maar dit leek me wel een leuke school.
Ik ben anders voor plan om commerciele economie te gaan doen maar ik hoor van veel vrienden dat dit een erg saaie en eentonige opleiding is? Mensen hiermee ook ervaring?


Verder hoorde ik ook dat er nu veel wordt gebitcht over de Hogeschool in holland iemand daar ervaring mee?
Ik hoop dat er een aantal mensen een reactie kunnen geven zodat ik een beter beeld kan schetsen.
 
Jesse@SR said:
Vraagje, doet iemand hier Logistiek en Technische vervoerskunde? En dan aan de Hogeschool Rotterdam. Is het wat?

Ik ben vorig jaar september begonnen aan de opleiding Logistiek & Economie op de HES. Maar daar benk mee gestopt eind januari. Ik vond het persoonlijk helemaal niks. Stof was rond uit ook oer saai, en het lijkt wel (uit mijn opvatting dan) dat er helemaal geen variatie is dat vak zit. Gewoon steeds hetzelfde elke dag weer...
Weet niet of het dezelfde soort opleiding is, maar miss heb je hier iets aan.

Nou ja, in september zitten mijn 6 vrije maanden er alweer op :p En ga hoogst waarschijnlijk naar de IVA-Driebergen. Heb 21mei de opendag en dan ist beslissen hehe....
Iemand miss ervaring met de IVA?? Buiten dat het zwaar is :p

Hoop in ieder geval dat ik het leuk ga vinden op die opendag, want heb totaal geen idee wat ik anders moet gaan doen.
 
Last edited:
Ossje said:
Ik ben vorig jaar september begonnen aan de opleiding Logistiek & Economie op de HES. Maar daar benk mee gestopt eind januari. Ik vond het persoonlijk helemaal niks. Stof was rond uit ook oer saai, en het lijkt wel (uit mijn opvatting dan) dat er helemaal geen variatie is dat vak zit. Gewoon steeds hetzelfde elke dag weer...
Weet niet of het dezelfde soort opleiding is, maar miss heb je hier iets aan.

Nou ja, in september zitten mijn 6 vrije maanden er alweer op :p En ga hoogst waarschijnlijk naar de IVA-Driebergen. Heb 21mei de opendag en dan ist beslissen hehe....
Iemand miss ervaring met de IVA?? Buiten dat het zwaar is :p

Hoop in ieder geval dat ik het leuk ga vinden op die opendag, want heb totaal geen idee wat ik anders moet gaan doen.

PM lieuwe ;)
 
Na 5 jaar Havo... Nu 1e jaars HTS Autotechniek, stof bevalt me wel, alleen de school zelf HAN die kunnen helemaal niks fatsoenlijk regelen :X
 
Back
Top