Agm vx50 kakt in wanneer die koud is

kikkerman

Member
Ha allen, ik heb een agm vx50/BTC riva hoe je het ook wilt noemen die inkakt bij een koude start, nu was dit velemalen erger toen de luchtschroef op 2/2.5 stond ipv 1.3 (hoe die nu staat) maar alsnog moet ik de eerste 5 min half gas geven (tenzij ik helling af ga, dan kan ik vol gas geven, kakt tie even in en pakt tie m daarna over) en kan daarna pas genieten van mn hele 0.01KW. Ik wil dit zo veel mogelijk verhelpen voordat ik hem eind deze week weg doe, zou ik de lucht schroef nog wat lager zetten? Hij zou dan wel lager staan dan origineel. Maar er is wel al door een beunhaas aan gesleuteld (wat mij al 200 eu heeft gekost ;'( ). Even voor de duidelijkheid, hij loopt warm gewoon prima en hij is voorderest (weer) origineel
 
Advertisement - register to remove this

Aan een "luchtschroef" draai je niet zomaar experimenteel, die stel je af.
1,5 , 2,0 of 2,5 , allemaal bullshit !
Dit is wat de fabrikant aangeeft in z'n servicemanuals als de scooter nog volledig origineel is en met de originele sproeier(s) om de scooter in iedergeval te kunnen starten, daarna begint de fijnafstelling pas als de scooter op temperatuur is.
Dit scheelt van scooter tot scooter en is jaargetijde afhankelijk.
Daarom stelt een goeie dealer ook altijd de carb. bij ieder beurtje en bij een Chineesje/Taiwaneesje is dit officieel elke 2 a 3000 km.
Op Youtube vind je genoeg video's hoe je een carburateur afstelt.
 
"wat als ik je vertel dat je niet aan een luchtschroef kùnt draaien bij een viertakt, maar dat het een mengselschroef is :cool:"
(die van mijn Kymco (Euro4) staat op 3+ en gaat voor de winter nog een kwart verder open, om het fenomeen wat jij beschrijft te verhelpen.
als het héél koud is, laat ik een dop van een pot appelstroop tegen de ventilator aan zuigen als de motor loopt, en haal die er bij het eerste kruispunt weer af om 'm sneller op te laten warmen)
 
Aan een "luchtschroef" draai je niet zomaar experimenteel, die stel je af.
1,5 , 2,0 of 2,5 , allemaal bullshit !
Dit is wat de fabrikant aangeeft in z'n servicemanuals als de scooter nog volledig origineel is en met de originele sproeier(s) om de scooter in iedergeval te kunnen starten, daarna begint de fijnafstelling pas als de scooter op temperatuur is.
Dit scheelt van scooter tot scooter en is jaargetijde afhankelijk.
Daarom stelt een goeie dealer ook altijd de carb. bij ieder beurtje en bij een Chineesje/Taiwaneesje is dit officieel elke 2 a 3000 km.
Op Youtube vind je genoeg video's hoe je een carburateur afstelt.
De originele afstelling IS 1.3. Vandaar dat ik het even vraag voor dat ik het aanpas. Toch vind ik het raar dat het klinkt als verzuipen ipv te weinig lucht krijgen
 
Kleppen stellen en je luchtschroef afstellen. Ik had dit ook gehad en het was simpelweg kleppen stellen en nieuwe carb.
ik heb de luchtscroef opnieuw afgesteld, het probleem is nu een stuk minder geworden, ik heb hierna de scooter weggedaan (en uiteraard vermeld dat hij dit kwaaltje heeft) komt gelukkig enorm vaak voor op chinese scooters dus maakt niet veel uit voor de verkoop
 
Back
Top