afstellings probleem

sf-tuning

Well-Known Member
wie kan me helpen ik kom er niet uit.

ik heb een speedfight 2 AC
hij loopt met 7.5 gr en 8.0 gr goed en trekt ook in 1 keer door maar de top is niet hoger dan 65 - 70.

alles onder de 7.5 gr loopt niet, dan krijg ik allemaal dipjes en een top niet hoger dan 65.

lager dan 6.0 gr ben ik niet geweest.


dr50
hebo gara
power1 vario
malossi koppeling

alles is ontgrensd

drukveer geel
trekveertjes rood
sproeier 72
 
Advertisement - register to remove this

ik zou eerder een std uitlaat , een std cilinder en verder alles std erop zetten, dan loopt het goed ,trekt goed en loopt ook 80/85 km mits netjes afgesteld..

jij hebt een andere cilinder , andere vario,koppeling en uitlaat en het loopt nog minder snel dan een std onbegrensde setup...

persoonlijk vind ik de std onbegrensde setup ook het beste lopen , een andere uitlaat voegt niks toe , ook een andere cilinder als een DR niet , het word meestal alleen maar minder..
 
standaard ontgrensd gaat misschien 80/85 op de teller mits netjes afgesteld maar geen 85 echte, dat geloof ik niet.

cilinder en koppeling voegen mss niets toe maar een andere uitlaat en andere vario win je trekkracht en top snelheid mee mits goed afgesteld.
 
niet op een Peugeot...


echte kilometers moet je het ook niet over hebben , want voor iedereen is dat weer verschillend , de 1 meet het met een fietscomputer , de andere met een auto etc. en dam krijg je dus weer onbruikbare waardes omdat ze allen wat anders aangeven.

bijna alle tellers van hetzelfde type brommer/scooter geven hetzelfde aan ,daarom vergelijk ik het hiermee , en bovendien heeft bijna iedereen een std teller en niet een andere..

75 echte km's haal je iig wel onbegrensd..
 
omdat dat zo is , een Peugeot is ee laagtoerig motortje ,wat heel mooi loopt op een laag toerental (logisch) , nu ga je daar een uitlaat op zetten die een hoger toerental nodig is , de cilinder heeft dit juist niet nodig.

mijn ervaring is dat je er weinig op vooruit gaat , een goed afgestelde std setup loopt net zo snel , trekt evensnel op, vaak zelfs nog beter.

verder ,zoals ik zei , er zijn velen die alleen een std teller hebben , en daarmee kun je het dus mooi vergelijken.

elke andere teller geeft verschil , dus waarom het moeilijker maken dan nodig is?
 
ik meet liever in echte km's dat geeft een correct beeld over hoe hard je gaat, er zijn mensen die 90 op de teller gaan die ik kan bijhouden en mensen die 80 op de teller gaan rijden mij weg.

jij wilt dus zeggen dat ik met wat ik nu heb niet harder kan gaan dan 65 - 70?
 
dan niet ..

jouw echte km's en die van anderen zijn 9 van de 10 keer ook niet de juiste door verschillende oorzaken..

en NOGMAALS , niet iedereen heeft een andere teller , MAAR iedereen heeft normaal gesproken wel een originele teller...

een SF luchtgekoeld moet toch de echte 70 a 75 wel kunnen halen , een watergekoelde wel sneller.
 
dat een luchtgekoelde langzamer is heeft met de vertanding te maken??

en nog even een andere vraag:
tussen de 60 - 65 begint een zoemend geluid, nu heb ik van een aantal mensen gehoord dat hij dan de vario uit begint te lopen maar niemand kon me duidelijk vertellen wat dit precies is.
dus mss dat iemand me duidelijk kan vertellen hoe dat nu zit?
 
maar met een krachtigere cilinder zou ik wel harder kunnen gaan?
Ik zat te denken aan een dr70 omdat deze nog gaat met de uitlaat die ik nu heb en dus alleen de cilinder hoef te vervangen.
 
Back
Top