afstelling vivacity

Wiegr

New Member
Heb even een vraagje over de afstelling van mijn vivacity uit 2007, hij doet het aardig goed maar voor mijn gevoel kan hij nog wel beter. Hij loopt nu 80 op de teller. Als ik weg wil rijden (vanuit stilstand) duurt het best lang voordat hij wegrijd, ik denk zo'n 2 seconden en dan schiet hij vrij hard weg.

heb het blok een paarhonderd km terug gereviseerd, ik heb nu de volgende afstelling:

Naruku skf lagers
doppler sr1 krukas
malossi sport 50cc
tecnigas next r uitlaat
standaard carb, standaard luchtfilter maar heb de witte 'begrenzing' eruit gehaald maar ik heb vernomen dat dit niks helpt qua vermogen dus ik ga dit nog terugzetten
sproeier 66
bougie is koffiebruin
malossi multivar met 3 7,5 gram en 3 6,7 gram rolletjes
witte malossi drukveer
witte trekveren malossi
std koppeling
dayco vsnaar

ik zou graag willen weten waar ik niet goed zit in de afstelling ik denk dat er meer uit te halen valt en het wegrijden vanuit stilstand is echt slecht, heb niet veel met de luchtschroef gedaan want voor me gevoel veranderde er niks. voor me gevoel zit ik wel redelijk in de buurt met de rolletjes maar ik weet niet zeker of mijn afstelling nu een beetje goed is, ben nog vrij amateur in afstellen.
 
Advertisement - register to remove this

Heb even een vraagje over de afstelling van mijn vivacity uit 2007, hij doet het aardig goed maar voor mijn gevoel kan hij nog wel beter. Hij loopt nu 80 op de teller. Als ik weg wil rijden (vanuit stilstand) duurt het best lang voordat hij wegrijd, ik denk zo'n 2 seconden en dan schiet hij vrij hard weg.

heb het blok een paarhonderd km terug gereviseerd, ik heb nu de volgende afstelling:

Naruku skf lagers
doppler sr1 krukas
malossi sport 50cc
tecnigas next r uitlaat
standaard carb, standaard luchtfilter maar heb de witte 'begrenzing' eruit gehaald maar ik heb vernomen dat dit niks helpt qua vermogen dus ik ga dit nog terugzetten
sproeier 66
bougie is koffiebruin
malossi multivar met 3 7,5 gram en 3 6,7 gram rolletjes
witte malossi drukveer
witte trekveren malossi
std koppeling
dayco vsnaar

ik zou graag willen weten waar ik niet goed zit in de afstelling ik denk dat er meer uit te halen valt en het wegrijden vanuit stilstand is echt slecht, heb niet veel met de luchtschroef gedaan want voor me gevoel veranderde er niks. voor me gevoel zit ik wel redelijk in de buurt met de rolletjes maar ik weet niet zeker of mijn afstelling nu een beetje goed is, ben nog vrij amateur in afstellen.
Trek je alleen op na hoge toeren dan zijn het je trekveren die te sterk zijn. Hapert de scooter een beetje is wss je koppeling versleten. Of je gasnaald staat niet goed
 
Trek je alleen op na hoge toeren dan zijn het je trekveren die te sterk zijn. Hapert de scooter een beetje is wss je koppeling versleten. Of je gasnaald staat niet g
de gasnaald heeft maar 1 stand maar dat optrekken is inderdaad door de trekveren. heb nu die begrenzing er weer in gezet en bij sproeier 60 stottert hij nogal en bij sproeier 58 loopt hij wel goed alleen loopt hij stationair heel hoog(ook als ik de stationairschroef helemaal uitdraai) en start hij lastig. wat kan ik het best doen?
 
Ik reed vroeger met dezelfde uitlaat gewoon met 8,5 grams rollen.. En daar deed het ding het best op.. Ging overigens ook 80km op de teller.

Met een tecnigas basic ging ik zelf 85KM op de teller.. Vond het wel grappig dat een standaard look uitlaat met snelle bocht toch harder ging dan die terug loper.. Al had die terug loper wel een veel snellere acceleratie.
 
Ik reed vroeger met dezelfde uitlaat gewoon met 8,5 grams rollen.. En daar deed het ding het best op.. Ging overigens ook 80km op de teller.

Met een tecnigas basic ging ik zelf 85KM op de teller.. Vond het wel grappig dat een standaard look uitlaat met snelle bocht toch harder ging dan die terug loper.. Al had die terug loper wel een veel snellere acceleratie.
loopt ook 80 op de teller nu maar het gaat om de sproeier
 
Back
Top