Afstelling bij Runner met DR70

hermaneos

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een Gilera Runner uit '99 met de volgende setup:

DR70
Yasuni R
17,5 mm DO carb.
Malossi spons in standaard filter
Sproeier 70
Rollen 3,7
Standaard druk- en trekveren

Nou loopt ie goed op toeren vanaf ong. 40 km/h, maar in het begin maakt ie veel teveel toeren. Is dit op te lossen met een sterkere drukveer i.c.m. zwaardere rollen? Zo ja, aan wat voor drukveer moet ik dan denken?

Vraag 2: Hij loopt 100 km/h op de teller, is dit een normale snelheid?

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

je rollen zijn te licht, probeer 4,7 gram eens om te kijken of je de overtoeren weg krijg. je kan ook nog een een sterke drukveer gebruiken om te testen wat er gebeurd. maar het is alleen nodig om te verkomen dat je v-snaar niet gaat slippen in je vario.

en ik vroeg me af of je bougie een mooi bruin kleurtje heeft? meestal kwam ik dan tenminste uit op sproeier 95:p maar als je bougie mooi gekleurd is dan is het goed

en het is normaal je ongeveer de 100km per uur kan halen met de setup die je heb.
 
De kleur bougie is goed, en de temperatuurmeter geeft ook hetzelfde aan als toen die standaard was. Dat veel van jullie met zo'n grote sproeier rijden begrijp ik niks van, hij loopt namelijk heel constant en goed, afgezien van het begin. Ik ga iig een andere koppeling kopen en dan nog maar wat testen met een drukveer.
 
Back
Top