Afstellen yasuni r zip - koppeling pakt niet?

543543543

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe zip sp 2008.
Heb hem al een tijdje en ben niet al te lang geleden gevallen, maar heb nu dus andere uitlaat er onder gedaan (Yasuni R) en nieuwe kappen.

Ik was toch bezig met geld uitgeven dus heb ik hem gelijk 'laten' afstellen, echter krijg ik net bericht dat er allerlei dingen afgesteld moeten worden (duh) en dat hij 'levensgevaarlijk' is en over de 100 loopt.
8P

Dus ik moet het zelf maar weer gaan afstellen, gezeur ook altijd.
Ik heb op de uitlaat na er alleen een andere sproeier in gedaan, die naar mijn mening goed is (bruin, piep klein beetje zwart).


Maar nu komt het echt probleem:
De koppeling pakt niet aan lijkt wel, als ik volgas geef in 1x vanuit langzame snelheid echter wel.

Anders pakt hij hem niet en kom ik niet boven 50km max.
Als ik hem terug laat vallen en weer volgas geef dan trekt hij hem wel in een keer door.

Nu dus:
Wat moet er volgens jullie aan afgesteld worden?
- Drukveer (Richting? Nooit zo heel veel keus met dit dus dit zal door jullie wel in te schatten zijn?)
- Rollen? (Zijn nu nog std. - moeten lichter? 4,5 maar eens beginnen?
- Trekveertjes (Dit zal ik gewoon moeten testen inderdaad, maar toch suggesties?)

Alvast bedankt.
:)
 
Advertisement - register to remove this

Hallo ik rij met dezelfde setup

Als ik jou was zou ik de standaard koppeling vervangen want
daarmee komt hij niet echt lekker weg ...

Verder rond de 4.0 gram rollen drukveer moet je even kijken
wat hij doet kan in principe standaard houden.
 
Is niet gewoon je sproeier te klein? Is vaak moeilijk om het aan de bougie te zien, een beetje een onzin verhaaltje ook IMO (ok, het kan kloppen maar dat is veel moeilijker, meestal voel je vanzelf of je sproeier te groot of te klein is)...
Verder, over de 100 met een orginele cilinder en een yasuni r? Ga alsjeblieft een andere dealer zoeken :p
 
Ik weet het, haha.
En nee sproeier niet te klein, is eerder te rijk.
Ging al nooit naar deze dealer hoor, maar andere dealer had wachttijd van 2 weken 8P

En Koppelingssleutel voor piaggio heb je in 2 maten: 94 - 46mm en 94 - 34mm

Welke moet ik?
 
Ik kijk er binnekort samen met een vriend wel ff naar, hij loopt wel beter nu.
Optrekken ook, alleen als je al met een aardig vaartje rijd, en je laat 't gas los, en geeft weer gas trekt hij hem niet door.

Lijkt aant de sproeier te liggen als ik dit zo teruglees, maar is het volgens mij niet?
 
Last edited:
Back
Top