Aerox te laagtoerig

0548-Mart

Buzzy Aerox Rider
Hallo,
Ik heb een aerox uit 2007 en hij loopt te laag in toeren. Van 0-20 doet ie perfect maar dan kakt hij in en heeft bijna geen optrekvermogen meer (door de lage toeren)

Mijn setup is geheel standaard, alleen de varioring is eruit (met de varioring erin maakt hij weer té veel toeren)
Ik heb de rollen gewogen en deze zijn 4,0 gram. Moet ik nou zwaarder of nóg lichter? Of iets anders, drukveer is een malossi wit...

Mart
 
Advertisement - register to remove this

..Als ik het goed heb ... heb je 3,5 Gram rollen /Stuk nodig , echter is het per Scooter verschillend.

Ps ... is je Vario schoon en Soepel ? als je Vario niet soepel over de \bus heen gaat , heeft dat ook grote invloed .
Ook je V Snaar moet in goede conditie zijn .
 
..Als ik het goed heb ... heb je 3,5 Gram rollen /Stuk nodig , echter is het per Scooter verschillend.

Ps ... is je Vario schoon en Soepel ? als je Vario niet soepel over de \bus heen gaat , heeft dat ook grote invloed .
Ook je V Snaar moet in goede conditie zijn .

Oké bedankt, dan ga ik maar eerst het schoonmaken van de vario proberen. Kan dit gewoon met papier en remreiniger?
 
Misschien is je cdi defect of zo.. Want dan klopt de timing van de onsteking niet meer.

Zeker als je de laatste tijd veel nieuwe bougies gemonteerd hebt, dan is echt de CDI aan ze einde.

Ik had ooit hetzelfde probleem met me vivacity

Kwalen zoals slecht starten (niet direct willen aanslaan), snellere kans op uitvallen..
Slechtere branding (zie je aan de bougie die vaak gewoon nat blijft en verkoolt eruit ziet..
Om de 2 of 3 maanden een nieuwe bougie nodig hebben.
Inhouden van de motor



En toen een nieuwe cdi gekocht en een nieuwe bougie.. Direct starten en lopen..


Dus kan hij niet op de 5,5 grams rollen rijden, dan is er iets meer aan de hand.
 
Back
Top