Aerox start probleem

Aerox 50cc

Active Member
Heb een aerox 50cc
Start niet tot heeel slecht
Heb het volgende bekeken

Bougie vonkt tegen frame

Bougie word nat

2 bougies geprobeerd

Deo en remreinger gebruiken in de carb of bougie gat werkt niet

Hand op luchtfilter werkt ook niet

Elektrische start lang in gedrukt gaat die steeds langzamer tikken

Kicken wilt die net niet aan met gas en zonder gas

Kabelchoke omhoog of niet omhoog doet niks

Luchtschroef staat op 2 slag

Stationair op 3 slag

Gasnaald stand in het midden





50cc Gilardoni

17,5 carb

Iemand een idee?
 
Advertisement - register to remove this

Heb zelf geen compressie meter, heb vinger in de bougie gat gedaan en me vinger krijgt tegen druk en word eruit geduwd. Dus compressie goed?
nee, compressie METEN dus gewoon "investeren" in een compressiemeter of er eentje lenen.
ter vergelijking even een rekensommetje, 6 bar is wel het minimum, komt overeen met dat je een gewicht van 6 kg op je duim krijgt. druk maar eens een weegschaal 6 kg in met het topje van je duim of wijsvinger. dat gaat wel, maar voelt niet lekker.
 
Bougie is de Br8hs heb morgen br9eg
De platen sluiten nog goed aan.
Waar ik wel achter ben gekomen is dat me bougie wel echt heel snel nat word ik denk te nat bougie die er in zat er uitgehaald tegen frame gehouden geen vonk. Droge bougie in de bougiedop tegen frame en die vonkt. Scooter ging bijna aan. Daarna weer veel te nat start daarna weer niet.
 
Bougie is de Br8hs heb morgen br9eg
De platen sluiten nog goed aan.
Waar ik wel achter ben gekomen is dat me bougie wel echt heel snel nat word ik denk te nat bougie die er in zat er uitgehaald tegen frame gehouden geen vonk. Droge bougie in de bougiedop tegen frame en die vonkt. Scooter ging bijna aan. Daarna weer veel te nat start daarna weer niet.
slechte carburateur afstelling....
 
Je gaat van korte schacht br8hs naar lange schacht br9eg? Er moet een lange bougie in.

Een lekke benzinekraan kan ervoor zorgen dat ie verzuipt met starten.
 
Je gaat van korte schacht br8hs naar lange schacht br9eg? Er moet een lange bougie in.

Een lekke benzinekraan kan ervoor zorgen dat ie verzuipt met starten.
Ja lange schacht.

Hoe kan ik de benzine kraan checken? Aan de vacuüm zuigen en uit benzine slang gelijk benzine?
 
Als de kraan stuk is blijft de benzine stromen zodra je de slang los koppelt van de carburateur. Of als je de vlotterbak verwijderd zou het zelfde moeten gebeuren.
 
scooter start opeens na het iets meer draaien aan de luchtschroef. Nu heb ik weer naar school gereden en weer terug op de weg naar huis hop v snaar duizende stukken dit is 1/2 weken geleden ook al gebeurt. Hoe zou dat kunnen?
 
Back
Top