Aerox Start niet HELP!

Minarelli BEUN

Motori Minarelli
Beste forumleden,

Ik heb dus een Aerox 70cc blok is helemaal nieuw gereviseerd (nog 1KM oud!) maar hij wel ff gelopen heb hier ook een video van maar nu start hij uit het niets gewoon niet meer. Heb al de volgende dingen gedaan:

Keeringen vervangen
Pakkingen vervangen bij spruitstuk
Carb schoongemaakt
compressietest (precies 5bar)

Setup:

Polini Evo 3
Mvt Onsteking
28mm Carb
stage6 inlaat


en de bougie geeft gewoon een mooie blauwe kleur af tegen het motorblok, dus mijn kennis houd hier wel beetje op. Nu is het ook zo dat de bougie niet echt nat word maar beetje (weet niet of dit erg is). Tevens zit er nu ook door het meerdere keren starten beetje benzine in het carter (krukaskamer) niet helemaal gevuld maar weet niet of dit hem bevorderd?

Als iemand mij hiermee kan helpen zou ik echt geholpen zijn want kom er zelf niet meer uit. Als er mensen die in regio Nijmegen/Arnhem zitten mij thuis misschien kunnen helpen (voor eventuele bijbetaling) laat je dan horen.
 
Advertisement - register to remove this

Nou zal dit geen precisie instrument zijn maar zou toch wel ongeveer moeten kloppen.
Misschien even vergelijken met de manometer van een compressor of fietspomp of misschien wel de compressie meten van een scooter van een maat waarvan je weet dat deze goed is en dus loopt.

Compressie gemeten met het gas vol open?

Niet dat het daar iets mee te maken heeft, maar staat die MVT ontsteking wel goed afgesteld want ondanks dat de compressie te laag is, heb ik toch wel al scooters, op z'n minst, zien starten met deze lage compressie.
Goed lopen is een ander verhaal.
Vaak start een scooter met een lage compressie wel op remmenreiniger.
 
Alhoewel de bougie vonkt al hij eruit is, kan het wel eens zijn dat ie niet vonkt als hij onder druk in de cilinder zit. Ik heb het wel eens meegemaakt, maar gebeurt niet vaak. Ze kunnen inwendig breken. Dus als je ergens nog een andere hebt liggen (liefst nieuwe) dan is dat een makkelijke test en heb je dat in ieder geval uitgesloten
Post automatically merged:

En sluit je membraan goed?
Ik lees dat je de pakkingen hebt vervangen dus heb je m eruit gehad neem ik aan.
 
Back
Top