Aerox rijdt meteen vol gas direct na starten

Dark Shanox

Well-Known Member
Hey,

Ik heb dus een aerox uit '99 (ja, das oud ja :p) die altijd gewoon gelopen heeft. Eergisteren was ik aan het rijden, toen hij er in één keer mee stopte. Nou bleek de bougie-dop kapot, dus heb ik er een nieuwe in gezet. Toen startte 'ie gewoon en reed 'ie nog redelijk normaal, maar hij zakte niet in z'n toeren. Toen heb ik maar een nieuwe carb. gekocht, want m'n oude was toch helemaal versleten en er zaten krassen op de 'cilinder' van de gasnaald.
Nou zit die nieuwe carb. erin, maar nu gaat hij meteen vol gas als je hem start, ook al laat je de gaskabel los of rustig liggen. Als je wel gast, dan heeft het geen effect en lijkt 'ie juist minder toeren te maken. Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Er zat trouwens een 17.5 dellorto in en nu een nieuwe 17.5 dellorto, allebei met handchoke.
 
Advertisement - register to remove this

haha, niet op m'n cilinder :p je gasnaald zit in zo'n plastic soort 'zuigertje' en die zit in je carb. Dat lijkt op een cilinder. Waar m'n gasnaald dus de carb in ging, daar was het versleten. Die gasnaald is ook altijd heel droog geweest, wat ook niet echt klopt volgens mij
 
volgens mij kan je die dingen gewoon nieuw kopen hoor :) je gasschuif moet goed open en dicht gaan dit kan je zien door je filter er een keer af te halen. als hij blijft hangen dan vertrek je idd als je de scooter start.
 
Gewoon even de kabel vanaf hendel naar de carb controleren of er ergens een knik of beschadiging zit. Mocht dit niet het geval zijn moet je het probleem bij je gasschuif zoeken.

Je kan idd zonder filter even controleren of de schuif beweegt.
 
Even je luchtschroef op 1.5 slag zetten, en kijken of je gasnaald niet te hoog staat.
Controleer ook de gasnaaldbuis.
Controleren of je gasschuif nog naar beneden en boven gaat.
En controleren voor een knik.

Het moet 1 van die dingen zijn, want vol gas ervandoor betekent constant benzine.
 
het moet 1 van deze dingen zijn

1. je stationair schroef staat helemaal ingedraait
2. je gasschuif zit 180graden verkeerd om in je carb
3. je binnenkabel is te kort
4. je kabelspeling is te klein
5. je luchtschroef mist
6. je carburateur zit niet helemaal in het spruitstuk.

kortom, je heb het verkeerd gemonteerd hoe dan ook.
 
het moet 1 van deze dingen zijn

1. je stationair schroef staat helemaal ingedraait
2. je gasschuif zit 180graden verkeerd om in je carb
3. je binnenkabel is te kort
4. je kabelspeling is te klein
5. je luchtschroef mist
6. je carburateur zit niet helemaal in het spruitstuk.

kortom, je heb het verkeerd gemonteerd hoe dan ook.

Helemaal met je eens op punt 2 na, er zit meestal een inkeping in je carb waardoor hij er maar van 1 kant in past.
Of heb ik dat nou zo vreselijk fout?
 
2. je gasschuif zit 180graden verkeerd om in je carb

hallo dat zou de oorzaak kunnen zijn, heb het probleem ook gehad op ne peugeot fox,, dus de gasschuif,,controleren
 
Ik heb ook een brommer. (batavus m56) start wel geeft gelijk vol gas en valt dan weer uit. Heeft jaren stil gestaan probeer hem nu weer aan de praat te krijgen wie weet hoe je dit oplost? Ik ben benieuwd!!
t zou leuk zijn als hij door iemand zijn hulp weer goed gaat lopen! Ik hoor het wel.
groetjes.
 
Back
Top