Aerox afstelprobleem 70cc

Ruben1234

Well-Known Member
ik heb hier een aerox met:

roze top 70cc force 2 getuned
21mm dellorto
gianelli shot
hebo krukasje
mhr2000 vario
malossi clutch

afstelling van de carb is goed die is door een prof gedaan.
De rest:

4gr rollen, malossi rood duwveer, malossi zwart trekveertjes.

Hij trekt van 0-20 stotterend en sloom. Daarna schiet ie in de toeren en trekt ie wel door maar nog niet echt heel hard voor een getunde roze top.

Ik word er zelfs uitgetrokken door ac stage 6 pro:p dus moet snel wat aan gebeuren. de top is ook niet echt hoog rond de 90km pu.

Wat gaat er helemaal fout?:S ik kom er niet uit...
 
Advertisement - register to remove this

heb je een ECHTE 21mm DO?

dat ie stotterd kan komen door te weinig toeren , als ie wel van onderuit meteen het juiste toerental zou zijn kan het zijn dat het dan over is.

de topsnelheid zal liggen aan de vertanding..

verder gewoon goed afstellen....

ook de carburateur , want als zo'n setup nog niet goed loopt kan de carburateur ook nog niet goed zijn afgesteld..

en wat voor tuning is eraan gebeurd? want dat zegt mij weinig..
 
De tuning:


Force 2 cilinder tuning
* Uitlaatpoort egalizeren
* Spoelpoorten egalizeren
* Bevels aanbrengen
* Zuiger afwerken & evt verbeteren
* Timing uitlaatpoort aanpassen
* Timing Spoelpoorten aanpassen
* Spoelpoorten gelijkleggen
* Hemd aanpassen
* Algehele flow in de cilinder verbeteren


Het is een echte dellorto 21mm black edition...
 
dat betekend dus dat jou scooter slecht is afgesteld, maar daar was je zelf al achter toch?

wie is die PRO die je carb heeft afgesteld? die kan toch ook wel de rest doen dan lijkt me?
 
dan kun je dus niet goed afstellen....

en niemand kan je vertellen wat er in moet , de 1 is 3 gram met een rode drukveer en std trekveren nodig , terwijl de ander met precies dezelfde setup met 5 gram en een witte drukveer en zwarte malossi trekveertjes beter rijdt..

er spelen gewoon veel te veel dingen mee om dit te kunnen zeggen..
 
overrange poelie is niet nodig , dit kan prima lopen zo.

maar het kan zeker geen kwaad ,maar ik zou dan meteen een hele set overrange nemen..

uitlaat kun je proberen , maar een shot is zeer leuk op zo'n cilindertje gewoon..
 
Gast, een roze top loopt super met een shot, daar ga je met die c16 niet super veel meer uithalen. Koop voor dat geld afstel materiaal.
Het zooitje zal sowieso harder lopen dan met een yasuni r (goed, het kan natuurlijk ook dat jij 200kg bent en de andere persoon 40kg).

Stotteren zal gewoon aan de carb afstelling liggen, weet niet wat er voor afstel pipo-pro aangezeten heeft..
 
dat is niet te zeggen , maar wel wat meer , maar ook zal de scooter beter doortrekken in het middengebied.

ik zou er persoonlijk een Polini 15-42 secundair in zetten , het voordeel is dat je dan je primaire std set behoud en deze is schuin vertandt , de malossi niet en zal meer lawaai gaan maken.
 
Back
Top