Advies nodig aankoop

Bassievrucht

Active Member
Avond allemaal, een vriend van mij heeft dus een 80cc zip full malossi. Ik ging hem dus opbouwen met hem en we zijn al een heel eind. Vandaag stukje erop testrijden en vind het eigenlijk heel chill rijden.
Heb hiervoor allemaal snelle 2takts gehad die zopen als de neten en heel lang geleden een wel eens een 4takt en die waren sloom, maar eigenlijk nooit iets als dit.
Redelijk snel, trekt een beetje powerwheelies, en 4takt dus met eurobegrenzertje en turbokit prop erin is het een behoorlijk leuk scootertje.
Officieel was het plan verkoop als die klaar was, maar ik zat een beetje te twijfelen of ik nou zou vragen of ik hem over ging kopen of niet, daarom vroeg ik mij af of mensen ervaringen hebben met deze soort setup.
Wil namelijk gewoon weer iets betrouwbaars en leuks voor meetings erbij hebben, is dit hiervoor een beetje geschikt?
En hoe zit het met benzine verbruik, is het aanzienlijk meer dan een normale 50cc?
Weet natuurlijk niet of hij het wil maar vragen kan altijd, wil alleen wel wat zekerheid hebben dat dit een goede aankoop zou zijn.
Dank!
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb geen antwoord op jouw vraag toch wil ik even aanhaken. Ik rijd met een minarelli 2t LC 50cc een 80cc 4takt de moeder. En mijn 2t zuipt niet, goed ik rijd vaak halfgas. Toch loopt ie wel 1 op 25. Een 4 takt zal zuiniger rijden maar is ook vele malen duurder om te bouwen en om er een beetje vaart in te krijgen.

Voor de duidelijkheid het gaat om een 50cc, dellorto 17.5, MHR vario en sito plus. Niks spannends en geen kostenpost.

Ik lach mij elke keer weer de billen uit de broek als ik een dure Vespa Sprint met alles malossi weg rijd. Jongens voelen zich altijd knap lullig.

Wellicht helpt het je van gedachten veranderen.
 
Ik heb geen antwoord op jouw vraag toch wil ik even aanhaken. Ik rijd met een minarelli 2t LC 50cc een 80cc 4takt de moeder. En mijn 2t zuipt niet, goed ik rijd vaak halfgas. Toch loopt ie wel 1 op 25. Een 4 takt zal zuiniger rijden maar is ook vele malen duurder om te bouwen en om er een beetje vaart in te krijgen.

Voor de duidelijkheid het gaat om een 50cc, dellorto 17.5, MHR vario en sito plus. Niks spannends en geen kostenpost.

Ik lach mij elke keer weer de billen uit de broek als ik een dure Vespa Sprint met alles malossi weg rijd. Jongens voelen zich altijd knap lullig.

Wellicht helpt het je van gedachten veranderen.
Haha ja ik snap wat je bedoeld met vespas maar dit is een zip en net een iets ander verhaal door het gewicht. Daarnaast zopen al mijn 2takten omdat ik de snelheid nooit genoeg vond (me derbi reed 1:4) dus wil is wat anders.
 
Back
Top