Adly scooter kabelboom

Nickonrust

New Member
Hoi heb hier een Adly scooter die niet start nu hangt er een kabel los met een zwarte en geel rode kabel los (stekker) als ik de kabel volg komt hij vanaf de ontsteking wat ik zo zie.
Het gaat om een Chinese minarelli
Iemand die weet wat er op die stekker aangesloten hoort te zitten?
Groetjes nick
 
Advertisement - register to remove this

Hallo Nick,

Adly gebruikt de kleur zwart als massa (=min-pool accu) en de kleur rood/geel voor de 12Volt wisselspanning die komt vanaf je stator. (jij noemt dit ontsteking)
Deze wisselspaning wordt gebruikt voor de verlichting voor de inputspanning van je spanningsregelaar en voor je elektrische choke.
Dus deze rood/gele draad vind je terug bij de aan- en uitschakelaar van je verlichting, bij de spanningsregelaar en bij de carburateur.
Wat ik uit je verhaal opmaak is dat je een loshangende connector hebt met twee draden waarvan de kleuren zwart en rood/geel zijn.
Dus ik vermoed dat dit de connector is die normaal gesproken op de elektrische choke hoort aangesloten te zitten.
 
Super bedankt voor de duidelijke uitleg. Dan kan ik dit uitsluiten. Ik heb het blok nagekeken keerringen, zuiger cilinder, membraan, carb zijn goed. Ook geen lekke pakkingen in het blok. De scooter vonkt ook heel goed. Bijna te goed zal ik zeggen. Alleen hij wil maar niet starten en heb een vermoeden dat het iets elektronisch is. Heb je mischien een idee wat het evt kan zijn?
 
Als de bougie vonkt kan er niks elektronisch aan de hand zijn.
Wel even controleren of het vliegwiel juist gemonteerd zit met het spietje op zijn plaats.
 
Back
Top