ABT
Boers Engineering
Voor 2005 moest er, na nu al 2 jaar (waarvan het eerste jaar niet zo succesvol was ) te sprinten met een Puch Maxi, nu toch maar een snelle scooter gebouwd worden
Puch Maxi:
Heeft nu nog "maar" 10 Pk aan het achterwiel, maar daar gaat verandering in komen })
Wel 2e mee geworden in Genemuiden 2004 overigens
Afgelopen zomer had ik voor de gein een Kymco DJ opgevoerd die toch al 2 jaar in de schuur stond, en dat vond ik toch wel leuk :+
Die kymco kennen de meeste mensen onderhand wel:
Voor 2005 moet er een scooter die extreem licht, laag een snel is, gebouwd worden.
Al vanaf Jubbega loop ik met een bepaald idee rond van hoe hij eruit moest komen te zien, en dat is redelijk gelukt.
Het frame is helemaal zelfgemaakt, met een aangepaste maxi voorvork en een Kymco (hoe kan het ook anders ) motorblok.
Foto's van het frame heb ik genoeg, maar komen pas een dag voor de eerste sprint online, het moet natuurlijk wel spannend blijven :+
Van het motorblok komen ze wel hoor, wees niet bang.... +ralf+
Doel :
Maximaal gewicht: 35 kG
Vermogen :19 - 20 PK aan het acherwiel
Motorisch: (Compleet door mij getuned)
- Aangepast Kymco carter
- MK ProRace II
- Athena Racing (flat) zuiger
- ABT binnenkop
- Yamashi krukas
- Selletra binnenrotor ontsteking
- ABT uitlaat
- "Imitatie" Keihin PWK 28
- ABT membraanhuis
- Yamaha membraan en spruitstuk
- Polini speedcontrol vario en originele achterpoellie's
- Hebo koppeling
- Rechte vertanding
Kelk weegt meer dan de hele carburateur....
Een paar test uitlaten, er zullen er nog wel een paar volgen :X
Rechte vertanding die zorgt voor een RF van 6,9.....
Koeling:
- Radiateur van een CR500
- Rigetti Ridolfi (oid) kart thermostaat
- Bosch elektrische pomp
Ik ben nu bezig met de cilinder en het carter, ik hoop dat het over een maandje op de testbank staat......
Deze sprinter had niet gemaakt kunnen worden zonder:
- Mario Verkaik (Testbank en leverancier van oa kleine onderdelen)
- Johan Vonk Noordegraaf (Lasapparaten, draaibank en ander gereedschap)
- Iedereen die ik vergeten ben....
Puch Maxi:
Heeft nu nog "maar" 10 Pk aan het achterwiel, maar daar gaat verandering in komen })
Wel 2e mee geworden in Genemuiden 2004 overigens
Afgelopen zomer had ik voor de gein een Kymco DJ opgevoerd die toch al 2 jaar in de schuur stond, en dat vond ik toch wel leuk :+
Die kymco kennen de meeste mensen onderhand wel:
Voor 2005 moet er een scooter die extreem licht, laag een snel is, gebouwd worden.
Al vanaf Jubbega loop ik met een bepaald idee rond van hoe hij eruit moest komen te zien, en dat is redelijk gelukt.
Het frame is helemaal zelfgemaakt, met een aangepaste maxi voorvork en een Kymco (hoe kan het ook anders ) motorblok.
Foto's van het frame heb ik genoeg, maar komen pas een dag voor de eerste sprint online, het moet natuurlijk wel spannend blijven :+
Van het motorblok komen ze wel hoor, wees niet bang.... +ralf+
Doel :
Maximaal gewicht: 35 kG
Vermogen :19 - 20 PK aan het acherwiel
Motorisch: (Compleet door mij getuned)
- Aangepast Kymco carter
- MK ProRace II
- Athena Racing (flat) zuiger
- ABT binnenkop
- Yamashi krukas
- Selletra binnenrotor ontsteking
- ABT uitlaat
- "Imitatie" Keihin PWK 28
- ABT membraanhuis
- Yamaha membraan en spruitstuk
- Polini speedcontrol vario en originele achterpoellie's
- Hebo koppeling
- Rechte vertanding
Kelk weegt meer dan de hele carburateur....
Een paar test uitlaten, er zullen er nog wel een paar volgen :X
Rechte vertanding die zorgt voor een RF van 6,9.....
Koeling:
- Radiateur van een CR500
- Rigetti Ridolfi (oid) kart thermostaat
- Bosch elektrische pomp
Ik ben nu bezig met de cilinder en het carter, ik hoop dat het over een maandje op de testbank staat......
Deze sprinter had niet gemaakt kunnen worden zonder:
- Mario Verkaik (Testbank en leverancier van oa kleine onderdelen)
- Johan Vonk Noordegraaf (Lasapparaten, draaibank en ander gereedschap)
- Iedereen die ik vergeten ben....
Last edited: