80cc 2v trekt slecht en pakt niet meer zn top

Arthur___

Member
hey, ik heb bij mn vespa sprint 80cc 2v full malossi deze onderdelen vervangen

Spruitstuk en pakking
v snaar
sproeiertje kleiner want hoorde bij volgas "slikken"
koppeling opgeschuurd

sinds dat ik dit heb vervangen trekt hij naar mijn idee minder op en pakt niet zn top meer ( liep eerst dik teller uit nu net 75/78 )
Wat zou dit kunnen zijn ( pakt geen valse lucht is al gecheckt)
Werdt mij verteld v snaar inslijten maar dat lijkt me nogal onlogisch en dat sproeier maatje lijkt me ook niet dat dat zo veel verschil maakt
 
Advertisement - register to remove this

Luchtfilter schoon?
Snaar moet inslijten dat klopt wel dus hij zal ook beetje slippen in t begin.
Maat sproeier?
Vario bus niet vies?
Yes, filter is schoon
Snaar is nu 50km ingereden hvl voordat t ingereden ia
Sproeier 86 naar 84 vanwege t “slikken”
Variobus was naar mijn idee niet perse vies ofz
 
hey, ik heb bij mn vespa sprint 80cc 2v full malossi deze onderdelen vervangen

Spruitstuk en pakking
v snaar
sproeiertje kleiner want hoorde bij volgas "slikken"
koppeling opgeschuurd

sinds dat ik dit heb vervangen trekt hij naar mijn idee minder op en pakt niet zn top meer ( liep eerst dik teller uit nu net 75/78 )
Wat zou dit kunnen zijn ( pakt geen valse lucht is al gecheckt)
Werdt mij verteld v snaar inslijten maar dat lijkt me nogal onlogisch en dat sproeier maatje lijkt me ook niet dat dat zo veel verschil maakta
Wat voor V-Snaar heb je gemonteerd? Ik verloor bij het installeren van een Malossi V-snaar ook topsnelheid. Met een standaard v-snaar liep hij weer als eerst.
 
dat sproeier maatje lijkt me ook niet dat dat zo veel verschil maakt
aan lijken heb ik een broertje dood.
hoeveel werk is het helemaal om die sproeier weer terug te wisselen? dan wéét je het. (ik heb een 86 sproeier in mijn standaard Kymco Agility E4, vraag me af of jij met 84 op een 80 cc wel goed zit)
ik wòn met een nieuwe snaar direct 4 km/u (of was ik die eerst kwijt?) maar als je "de verkeerde" monteert, kan het ook andersom, heb ik hier meer gelezen.
 
Last edited:
Wat voor V-Snaar heb je gemonteerd? Ik verloor bij het installeren van een Malossi V-snaar ook topsnelheid. Met een standaard v-snaar liep hij weer als eerst.
Gwn orginele man was wel stukkie dikker want oude was helemaal versleten en ja gwn de goeie richting
Post automatically merged:

aan lijken heb ik een broertje dood.
hoeveel werk is het helemaal om die sproeier weer terug te wisselen? dan wéét je het. (ik heb een 86 sproeier in mijn standaard Kymco Agility E4, vraag me af of jij met 84 op een 80 cc wel goed zit)
ik wòn met een nieuwe snaar direct 4 km/u (of was ik die eerst kwijt?) maar als je "de verkeerde" monteert, kan het ook andersom, heb ik hier meer gelezen.
Heb sproeier al getest mr maakt eig max 1/2 km verschil dus denk dat het m in die snaar zit, is orginele wel stukkie dikker door slijtage en ja de juiste richting
Post automatically merged:

aan lijken heb ik een broertje dood.
hoeveel werk is het helemaal om die sproeier weer terug te wisselen? dan wéét je het. (ik heb een 86 sproeier in mijn standaard Kymco Agility E4, vraag me af of jij met 84 op een 80 cc wel goed zit)
ik wòn met een nieuwe snaar direct 4 km/u (of was ik die eerst kwijt?) maar als je "de verkeerde" monteert, kan het ook andersom, heb ik hier meer gelezen.
En vind het trouwens wel heel speciaal dat jij een sproeier hebt in een injectie blok Ahaha
 
Hoe weet je dat dat "slikken" niet gewoon te arm was, en je hem nu helemaal te arm maakt? Dat scheelt zeker ontzettend veel prestaties.

Ga weer eens terug naar wat het was. Of misschien zelfs juist een maat groter.
Post automatically merged:

2 of 4 kleppen heb jij?Met een 80 cc sproeier 82,84 is voldoende.Ik heb nu sproeier 82 gemonteerd op 50 cc en ook al heb ik malossi spons filter hij rookt meer en maakt minder vermogen dan met kleiner sproeier.
Wat er op jou scooter gebeurt zegt echt bijna niets over een andere scooter. Net een andere carburateur, uitlaat, spruitstuk, wat dan ook, kan zo weer een paar maten schelen.

Het geeft een beetje een richting, maar er is geen standaard afstelling die op alle scooters goed werkt. Tenzij alles compleet origineel is natuurlijk.
 
Ik weet bijna zkr dat alle keihin carbs lopen t beste met luchtschroef 2.5 slag uit.origineel of met 80 cc.
Hmm ja Vespa std 1,5 uit me hoofd
Post automatically merged:

Hoe weet je dat dat "slikken" niet gewoon te arm was, en je hem nu helemaal te arm maakt? Dat scheelt zeker ontzettend veel prestaties.

Ga weer eens terug naar wat het was. Of misschien zelfs juist een maat groter.
Post automatically merged:


Wat er op jou scooter gebeurt zegt echt bijna niets over een andere scooter. Net een andere carburateur, uitlaat, spruitstuk, wat dan ook, kan zo weer een paar maten schelen.

Het geeft een beetje een richting, maar er is geen standaard afstelling die op alle scooters goed werkt. Tenzij alles compleet origineel is natuurlijk.
Yes ga zo ff proberen oude sproeier/ maatje groter en ff oude snaar dr in
 
Ik weet bijna zkr dat alle keihin carbs lopen t beste met luchtschroef 2.5 slag uit.origineel of met 80 cc.
Luchtschroef op een 4t ja?

Afstelling van de schroef zegt ook echt helemaal niets. Met een andere sproeier wil die schroef ook een andere afstelling. Sproeier maakt echt een groot verschil, de schroef is maar voor de fijnafstelling.

Dat die van jou op 2,5 slagen uit het beste loopt zegt echt helemaal niets.
 
Vertel eens jou ervaring ben benieuwd.Je moet zelf ervaren niet naar forums kijken.
Je moet niet naar mij luisteren... :tearsofjoy: We zitten hier op een forum...

Als je sproeier goed afgesteld is, moet hij inderdaad rond 1,5 tot 2,5 slagen uit goed lopen. Als je sproeier niet klopt, gaat hij niet ineens goed lopen als je hem 2,5 slagen uit draait oid. Je gaat proberen of hij dan goed loopt, loopt hij dan nog niet lekker, moet je de sproeier gewoon aanpassen.

Het komt er gewoon op neer dat de standaard afstelling rond de 2 slagen uit is. Als dat niet klopt, en je moet de schroef heel ver in of uit draaien, moet je de sproeier aanpassen. Als dat wel klopt, is de afstelling van de sproeier goed. Maar dan nog kan het zo zijn dat het op jou scooter goed loopt op 1,5 slag uit, en de andere scooter op 2,5 slagen uit. Dat is maar net wat de scooter/setup wil hebben. Er is geen vaste goede instelling. Dat bestaat gewoon niet. Tenzij het echt 100% standaard is, dan kan er ook wel een standaard afstelling zijn, waar hij wel oke loopt. Maar zelfs dan. Om het echt perfect te krijgen, moet je hem gewoon goed af (laten) stellen.

Er zit ook geen luchtschroef op een 4t. Dat is een benzineschroef. En die werkt dus precies andersom als op een 2t carb.
 
Last edited:
Je moet niet naar mij luisteren... :tearsofjoy: We zitten hier op een forum...

Als je sproeier goed afgesteld is, moet hij inderdaad rond 1,5 tot 2,5 slagen uit goed lopen. Als je sproeier niet klopt, gaat hij niet ineens goed lopen als je hem 2,5 slagen uit draait oid. Je gaat proberen of hij dan goed loopt, loopt hij dan nog niet lekker, moet je de sproeier gewoon aanpassen.

Het komt er gewoon op neer dat de standaard afstelling rond de 2 slagen uit is. Als dat niet klopt, en je moet de schroef heel ver in of uit draaien, moet je de sproeier aanpassen. Als dat wel klopt, is de afstelling van de sproeier goed. Maar dan nog kan het zo zijn dat het op jou scooter goed loopt op 1,5 slag uit, en de andere scooter op 2,5 slagen uit. Dat is maar net wat de scooter/setup wil hebben. Er is geen vaste goede instelling. Dat bestaat gewoon niet. Tenzij het echt 100% standaard is, dan kan er ook wel een standaard afstelling zijn, waar hij wel oke loopt. Maar zelfs dan. Om het echt perfect te krijgen, moet je hem gewoon goed af (laten) stellen.

Er zit ook geen luchtschroef op een 4t. Dat is een benzineschroef. En die werkt dus precies andersom als op een 2t carb.
Aha dus eig de beste sproeier vinden dan beetje spelen met luchtschroef tot die top loopt?
 
Ja precies. Beginnen met de sproeier goed krijgen, als die goed is, of tenminste heel erg in de buurt zit, kan je de fijnafstelling goed krijgen met het schroefje.

De sproeiers zijn om hem grof goed af te stellen, de schroef is om het kleine laatste beetje goed te krijgen. Schroef doet bij wijzen van spreken 50% van de basis afstelling, en de schroef is om de laatste 20% goed te krijgen.
 
Ja precies. Beginnen met de sproeier goed krijgen, als die goed is, of tenminste heel erg in de buurt zit, kan je de fijnafstelling goed krijgen met het schroefje.

De sproeiers zijn om hem grof goed af te stellen, de schroef is om het kleine laatste beetje goed te krijgen. Schroef doet bij wijzen van spreken 50% van de basis afstelling, en de schroef is om de laatste 20% goed te krijgen.
Yes, iedereen probleem is gevonden lag aan de v snaar, had oude dr weer in en liep weer top op topsnelheid. Was ook een behoorlijk stukkie dunner dan de nieuwe door slijtage, lijkt me dus dat de nieuwe een goed tijdje ingereden moet worden?
 
Het is leuk en aardig maar rij niet te lang met oud snaar.Een nieuwe snaar moet inslijten.Persoonlijk vind ik std piaggio snaren niet altijd de beste.De ene is goed de andere weer niet.
Yes, ja ga m sws wisselen alleen twijfel tussen de nieuwe Piaggio of een ander merk wat is een aanrader voor 4t lang Carter sprint
 
12 betekend je wiel maten.Vespas zipjes hebben 10 inch wielen.Alleen fancy vespas zijn geupdate met groter wielen nu.Weer wat geleerd.
Yes alleen welke snaar zou ik dan beste kunnen halen sprint 2017 ipv de Piaggio
Post automatically merged:

Yes alleen welke snaar zou ik dan beste kunnen halen sprint 2017 ipv de Piaggio
Post automatically merged:

Yes alleen welke snaar zou ik dan beste kunnen halen sprint 2017 ipv de Piaggio
Post automatically merged:
Deze halen?
 

Attachments

  • IMG_2367.png
    IMG_2367.png
    281.5 KB · Views: 10
Welke onderdelen heb jij vervangen door malossi?Als jij een vario en achter poulie hebt dan zou ik malossi snaar nemen.
Ja is top tot teen malossi, rollen, variateur, torque driver, vertanding afgedraaide vliegwiel ga zo maar door
Post automatically merged:

Ja is top tot teen malossi, rollen, variateur, torque driver, vertanding afgedraaide vliegwiel ga zo maar door
Eig alles behalve delta clutch mr ook koppelinghuis enz
 
Back
Top