4t motor onder 2t scooter vespa, magdat?

dennisitsme

New Member
beste mensen,

Ik wil een vespa kopen die geregistreerd staat als een 2t maar waar een 4t motor onder zit.

Alleen nu heb ik gehoord dat als je aangehouden word je een wok melding kan krijgen als je nummer van je motorblok niet overeen komt met je frame. Is dit waar of is het geen probleem om met 4t motor te rijden onder een 2t scooter? want met een aanhouding heeft de politie het natuurlijk snel door. Je kan het natuurlijk horen en het lampje van de olie blijft branden op het dashboard. Zeker nu omdat mij verteld is dat er snel wok meldingen worden uitgedeeld.

Ik heb op internet verschillende dingen gelezen. Bij de ene forum zeggen ze weer dat het geen probleem is en bij de andere zeggen ze dat je scooter in beslag genomen kan worden.
Maar dat zijn ook vooral oude forums van 10 jaar geleden.

Ik wil graag duidelijkheid hebben. Zodat ik weet of ik de scooter kan kopen en zonder problemen mee kan rijden zonder een wok te riskeren.


Dennis
 
Advertisement - register to remove this

De scooter voldoet dan niet aan de technische eisen die opgesteld zijn voor dat voertuig... hier. KAN je dus een WOK melding voor krijgen, net zoals bijv een defecte kilomterteller of reflector die mist.
 
De scooter voldoet dan niet aan de technische eisen die opgesteld zijn voor dat voertuig... hier. KAN je dus een WOK melding voor krijgen, net zoals bijv een defecte kilomterteller of reflector die mist.
Denk jij dat ze dit gelijk zullen opmerken? Of letten ze hier niet op? En kan de politie bv in hun systeem zien dat het orgineel een 2t is?
 
Denk jij dat ze dit gelijk zullen opmerken? Of letten ze hier niet op? En kan de politie bv in hun systeem zien dat het orgineel een 2t is?
Ik kan hier helaas geen uitspraak over doen omdat dit met de politieagent in kwestie te maken heeft. Bij een overtreding van de snelheid die door een politieagent gemeten wordt kan je een WOK melding krijgen, wanneer ze hem dan gaan keuren bij het RDW komt dit wél naar boven. het kan ook zo zijn dat ze bij een rollerbank je scooter aanzetten en tegelijkertijd ook zien dat er iets mis is met het lampje etc. het is dus heel moeilijk om te zeggen wat ze hiermee doen. Ik raad je niet aan om deze scooter te kopen, maar je kan ook lak hebben aan alles en ermee rond rijden en de politie vermijden
 
Ik kan hier helaas geen uitspraak over doen omdat dit met de politieagent in kwestie te maken heeft. Bij een overtreding van de snelheid die door een politieagent gemeten wordt kan je een WOK melding krijgen, wanneer ze hem dan gaan keuren bij het RDW komt dit wél naar boven. het kan ook zo zijn dat ze bij een rollerbank je scooter aanzetten en tegelijkertijd ook zien dat er iets mis is met het lampje etc. het is dus heel moeilijk om te zeggen wat ze hiermee doen. Ik raad je niet aan om deze scooter te kopen, maar je kan ook lak hebben aan alles en ermee rond rijden en de politie vermijden
Jaa klopt herkeuren word idd onmogelijk nog als die ooit een wok krijgt maar als ik me aan de snelheid houdt ben ik benieuwd of ze bij een controle bv het merken dat er een 4t onder ligt. Dan lampje kan natuurlijk uitgeschakeld worden
 
Jaa klopt herkeuren word idd onmogelijk nog als die ooit een wok krijgt maar als ik me aan de snelheid houdt ben ik benieuwd of ze bij een controle bv het merken dat er een 4t onder ligt. Dan lampje kan natuurlijk uitgeschakeld worden
Dat klopt, dat beantwoord niet de vraag of het mag maar wel of het kan:p. Zo lang je geen wok krijgt ben je safe maar dan moet de scooter verder wel volledig voorzien zijn van goede verlichting/banden/kappen etc. Lijkt mij niet fijn om met deze gedachte rond te rijden maar als je de scooter voor n prikkie kan krijgen en hij is goed afgesteld/is netjes/is voor toekomstig onderhoud vatbaar wens ik je veel succes
 
De scooter voldoet dan niet aan de technische eisen die opgesteld zijn voor dat voertuig... hier. KAN je dus een WOK melding voor krijgen, net zoals bijv een defecte kilomterteller of reflector die mist.
Zo.....
Jij kraamt hier een partij onzin uit....!!!
Voor een defecte KILOMETERTELLER of een ontbrekende reflector krijg je echt geen WOK-melding.
Hooguit een bekeuring....
Absolute nonsens dus..............................!!!
 
Zo.....
Jij kraamt hier een partij onzin uit....!!!
Voor een defecte KILOMETERTELLER of een ontbrekende reflector krijg je echt geen WOK-melding.
Hooguit een bekeuring....
Absolute nonsens dus..............................!!!
er zijn genoeg bronnen die mijn reactie ondersteunen. Tenzij je zelf bij het rdw werkt of vandaag met ze aan de lijn gezeten hebt zou ik niet meteen rondschreeuwen dat ik onzin uitkraam.
 
Ik begrijp de zin niet helemaal.
Wat bedoel je nu eigenlijk ?
Verklaar je nader...
Mocht je bij een rollerbank aangehouden worden en ze vertrouwen het niet, bijvoorbeeld door meerdere defecten die ervoor zorgen dat het voertuig niet veilig is voor het verkeer kan de politieagent altijd een wok melding aanmaken. Ik zie het niet gebeuren dat alleen een defecte teller of reflector in een wok melding verandert, daar had ik wat duidelijker in mogen zijn.. echter is het wel een risico als je met een niet proper voertuig rond rijdt. Ik hoop dat ik iets duidelijker ben geweest dit keer, mijn excuus :p
 
Mocht je bij een rollerbank aangehouden worden en ze vertrouwen het niet, bijvoorbeeld door meerdere defecten die ervoor zorgen dat het voertuig niet veilig is voor het verkeer kan de politieagent altijd een wok melding aanmaken. Ik zie het niet gebeuren dat alleen een defecte teller of reflector in een wok melding verandert, daar had ik wat duidelijker in mogen zijn.. echter is het wel een risico als je met een niet proper voertuig rond rijdt. Ik hoop dat ik iets duidelijker ben geweest dit keer, mijn excuus :p
Okee.
Nu is het een stuk duidelijker wat je bedoeld.
Zal mijn toon matigen als ik het niet eens ben met een ander zijn mening.
Waarvoor mijn excuus...................
 
Back
Top