2 takt vol gelopen met olie

Rbm_

New Member
Hallo,
Ik heb laatst per ongeluk een 2takt blok (met oliepomp) vol laten lopen met olie, omdat ik de olietank had aangesloten op de oliepomp waar de aandrijving uit was gehaald (open gat naar het blok dus). Ik wil gewoon op mengsmering rijden, maar ik sloot de olie aan om wel het pompje gesmeerd te houden.

Ik heb het meeste er al uit gekregen, maar vroeg mij af hoe ik van de rest af kom. Gewoon uit laten roken? Of zal ik normale benzine tanken en pas vervangen met mengsmering wanner het uitgerookt is? Hoelang zou dat ongeveer duren?

alvast bedankt, mvg
 
Advertisement - register to remove this

Hoe heb je de olie eruit gekregen?

Lijkt me lastig en het gevaar dat je vloeistofslag krijgt of de keeringen eruit ploppen is ook aanwezig als je dit niet goed heb gedaan.
 
Hoe heb je de olie eruit gekregen?

Lijkt me lastig en het gevaar dat je vloeistofslag krijgt of de keeringen eruit ploppen is ook aanwezig als je dit niet goed heb gedaan.
Ik heb hem bij de v-snaar vast gehouden en zo de zuiger rustig heen en weer bewogen, liep de olie zo weer terug door het (open) oliepompje en het uitlaatgat. Daarna heb ik hem rustig laten draaien met een boor op het vliegwiel.
Ik heb dat overigens later ook nog gedaan zonder bougie.
 
Last edited:
Dan zal er nog wel een hoeveelheid zitten. Ik zou hem buiten zetten. Een zooi doeken over de uitlaat zodat de buren zien dat je je best gedaan hebt. Dan starten en rustig warm laten worden. Dan de doeken eraf en een stukje rijden. Zal na een goede rit wel weer goed zijn.
 
Dan zal er nog wel een hoeveelheid zitten. Ik zou hem buiten zetten. Een zooi doeken over de uitlaat zodat de buren zien dat je je best gedaan hebt. Dan starten en rustig warm laten worden. Dan de doeken eraf en een stukje rijden. Zal na een goede rit wel weer goed zijn.
Dankjewel, ga ik proberen.
 
Back
Top