2 carter scheuren??

minarellihr

New Member
Hallo,

Ik heb dus een minarelli horizontaal DD blok en die was ik aan het spuiten en toen kwam ik er achter de bij de carterbouten 2 scheuren zitten.

Nu is mijn vraag of ik deze carter nog kan gebruiken of beter weg kan doen. Het tapeind is nog in orde en pakt prima de schroef vast.

In de krukaskamer zit geen scheuren. Het is alleen maar de bouten kant. Maar mijn vraag is of het dan erg is dat het boutje in zicht is?

Bekijk foto's

Bedankt alvast voor alle antwoorden!
 

Attachments

  • 20240127_195818.jpg
    20240127_195818.jpg
    106.7 KB · Views: 36
  • 20240127_195759.jpg
    20240127_195759.jpg
    114.3 KB · Views: 35
  • 20240127_195754.jpg
    20240127_195754.jpg
    106.5 KB · Views: 35
Advertisement - register to remove this

Dat begrijp ik ,,, als je alleen al die vloeibare Aluminium gaat halen ben je al een aardig bedrag kwijt , en dan blijft het nog Beunwerk .
Andere Kale Carters is een betere aanpak . ( vind ik )
 
Beste is altijd beide Carters bij elkaar te kopen , voor de beste pasvorm .
En dat voor 40,00 ?? kom op man ... is geen geld .
Weet 40 is niks nee. Pasvorm? Denk je dat ze in de MBK fabriek elke carter op elkaar afstemde? Nee hoor ze werden gewoon in grote schaal gemaakt en inelkaar gezet. Dus zolang het maar een dd carter is past hij altijd.
 
Hij dacht zeker, krijg het wiellager niet eruit, laat ik een stuk uit het carter halen..
Lijkt me nogal dom om hier mee te rijden. Lager moet goed opgesloten zijn..
Klopt daar heb je een punt mee, daarom heb ik toch geprobeerd het oude carter nog te redden. Zou je denk epoxy metaal genoeg zijn om de oude carter te redden?
 
Weet 40 is niks nee. Pasvorm? Denk je dat ze in de MBK fabriek elke carter op elkaar afstemde? Nee hoor ze werden gewoon in grote schaal gemaakt en inelkaar gezet. Dus zolang het maar een dd carter is past hij altijd.
Denk je niet blokken van 30 jaar oud een beetje op elkaar gaan inslijten? Of na weet ik hoeveel revisies niet allemaal een beetje vervormen of op elkaar inslijten. Ja natuurlijk wel. De pasvorm heeft niks met DD blok temaken maar gaat om waar de krukas komt te zitten en dan de 2 carterhelften op elkaar komen. Dat hoeft maar minimaal te verschillen en het lekt al tussen de vloeibare pakking door
 
Back
Top