172 probleem help

Jjs._b

Well-Known Member
Beste mensen,

Hier mijn setup:
Malossi 172
Rvs bocht
125 pot
24 pwk sproeier 125
Std membraan
Draaibaar spruitstuk voor 24mm carb
Geen luchtfilter
180 drukveer
13,2gr rollen
Blauwe trekveren(te strak denk ik)


Nu het probleem, hij heeft vee power en rijdt lekker, maar als ik volgas geef vanuit 30kmh naar de 80, dan lijkt hij gewoon uit te vallen. Alsof ik de sleutel omdraai. Nu heb ik al een andere benzinekraan gemonteerd andere sproeiers, maar niks hielp. Het is echt alleen bij de 80kmh op de teller. Wat is het probleem denken jullie? Kan het aan de bobine/ontsteking liggen? Heb ook al andere bougie geprobeerd geen verschil.
Graag hulp!!

Groet,
 
Advertisement - register to remove this

Rijdt hij daardoor niet te arm?
Had ook sproeier 135 en 145 erin, zelfde effect op 80 valt ie uit, maar met 135 of 145 reed hij onderin op volgas veel te rijk.
Post automatically merged:

Zou het met de rollen te maken kunnen hebben dat ie te zwaar zijn waardoor hij bij de 80 de v snaar vast komt te zitten in de koppeling
 
Het probleem is opgelost. Ben van 145 naar 132 gegaan in sproeier en heb de vlotter wat gebogen. Ik denk dat de vlotter het probleem was. Zo een gast hier op het forum kan wel brullen; "je vlotter kan gewoon niet leeggetrokken worden" maar toch was het wel zo.
Post automatically merged:

Nu zit ik met een ander probleem. Ik heb dus een pwk 24 met sproeier 132 en heb hierop een 4t lichtfilter van een zip opgezet. Er zit geen element in en heb de aanzuiging erg vergroot. Het gaat mij namelijk om het geluid te dempen.

Nu het probleem: als ik gas geef dan blijft ie in toeren hangen. Na een tijdje gaat ie dan weer terug naar normaal. Betekent dat hij te arm of te rijk staat?
Post automatically merged:

Hier nog een link van een video:
Post automatically merged:

Aan het einde van de video hoor je dat hij omlaag gaat in toeren. Ik doe dan niks aan mn gas
 
Last edited:
In mijn laatste post zei ik toch dat ik een 4t luchtfilter heb gemodificeerd..
In je laatste post had je je spruitstuk niet goed gemonteerd maar sorry voor mijn advies. Gelukkig is een filterhuis zonder filter erin nogsteeds een filter..... zal vast prima blijven draaien op deze manier
Zie wel weer een topic geopend worden 172 doet het niet meer
 
In je laatste post had je je spruitstuk niet goed gemonteerd maar sorry voor mijn advies. Gelukkig is een filterhuis zonder filter erin nogsteeds een filter..... zal vast prima blijven draaien op deze manier
Zie wel weer een topic geopend worden 172 doet het niet meer
Er moet idd wel nog een element in, maar ik rijd toch niet zo vaak en zeker niet met regen of iets
 
Back
Top