Zwart en spiegel vizier

lennoi

lennoi
Mijn vraag was dus of zwart vizier en spiegel vizier verboden zijn:S.. denk je dat ze je zouden gaan bekeuringen om z'on soort vizier ?? reacties graag:D
 
Advertisement - register to remove this

nee mag niet.
Was afgelopen week nog met wegmisbruikers een vraag of je je ramen mag blinderen. En dat moch niet omdat je dan geen "oogcontact" kon maken met andere weggebruikers. En dat oogcontact zou bevordelijk moeten zijn voor je situatie ofzoiets.

Vond het echt achterlijk en nergens op slaan. Ik rij zelf dus ook al bijna 3 jaar rond met geblindeerd vizier, en overdag in de zomer is het echt TE relexed. Alleen 'snachts totaal niet, moet ik met vizier open rijden anders zie je NIETS.

p.s. in de 3 jaar is er tegen mij nog nooit wat gezegd...
 
ik wil ook me helm gaan blinderen!
maar hebben jullie een kant en klare gekocht of heb je zelf van het folie aan de binnenkant geplakt? zo ja waar dan>?

alvast bedankt!
 
je koopt die vizieren dus gewoon kant en klaar bij een dealer :).

ik rij ook al 2 jaar rond met een zwart vizier, nooit wat van gehoord. * kan trouwens gewoon niet met een normaal vizier rijden * zit iedereen je altijd zo aan te kijken enzo.

zwart vizier is ideaal, wat doen jullie alleen tegen het beslaan enzo? in de winter moet ik haast me adem in houden met rijden anders beslaat dat kreng.
 
Volgens mij is het helemaal niet verboden, ik zie motorrijders er ook vaak genoeg meerijden.
En anders zit de politie er egt wel op te controleren, is weer een manier om geld in het laadje te krijgen :p
 
ModKid said:
je koopt die vizieren dus gewoon kant en klaar bij een dealer :).

ik rij ook al 2 jaar rond met een zwart vizier, nooit wat van gehoord. * kan trouwens gewoon niet met een normaal vizier rijden * zit iedereen je altijd zo aan te kijken enzo.

zwart vizier is ideaal, wat doen jullie alleen tegen het beslaan enzo? in de winter moet ik haast me adem in houden met rijden anders beslaat dat kreng.


ik kan dat inderdaad ook niet, vind het ook erg vervelend als mensen me aankijken, daarom had ik er ook 1, + voor de zon

je kan ze kant en klaar kopen, hierk kosten ze 30e geloof k
 
je mag immers ook een zonnebril opzetten ;)

mja , laat ze maar gewoon eens controleren op helmen zelf , aangezien er genoeg zijn die een verotte helm hebben of gewoon zonder bandje om rijden etc...
 
Aerox-man said:
ik wil ook me helm gaan blinderen!
maar hebben jullie een kant en klare gekocht of heb je zelf van het folie aan de binnenkant geplakt? zo ja waar dan>?

alvast bedankt!


Blinderen nog wel? :p
Neej geintje.

Maar het mag wel want het is net wat Melf #50 zegt een zonne bril mag ook.
maja voor je eigen veiligheid is het slim om 's avonds je klep omhoog te zetten ofzo.
 
melf #50 said:
je mag immers ook een zonnebril opzetten ;)

Je mag met je fiets ook 50... mag je dan met je scooter ook 50?

Sfera LC said:
alleen dan vliegen de muggen je om de oren :p
Idd na wat een maat me heeft verteld heb ik hem liever nooit meer open.

Hij ree tegen de 100 aan bij hem in de buurt, was bezig met afstellen.
Vizier (gelukkig) dicht.
Ineens vet harde pang. Vloog er een hommel tegen z'n vizier. Dikke barst er in.
Ik wil niet weten wat er gebeurt als je zo'n beest in je ogen krijgt....

En nog ff over dat beslaan.
Ik heb een helm die dat tegen gaat zeggen ze. Moet nog steedts een klein stukje open doen (1 cm ofzo)

Met vorige helm was het helemaal een ramp..
 
scoop643 said:
Je mag met je fiets ook 50... mag je dan met je scooter ook 50?

Ooit op me std kymco'tje werd ik ingehaald door wielrenners 8P
Ben btw ook van plan om een leuk viziertje te kopen :D
 
ik heb ook een tijd met zwart vizier gereden *kuch* 1 dag *kuch*
ben op mijn bek gegaan maar paar matties rijden wel met zwart vizier en hebben er ook nog nooit iets over gehoord...

Scoop: Was afgelopen week nog met wegmisbruikers een vraag of je je ramen mag blinderen. En dat moch niet omdat je dan geen "oogcontact" kon maken met andere weggebruikers. En dat oogcontact zou bevordelijk moeten zijn voor je situatie ofzoiets.
_____

Dit mag naar mijn weten wel... je mag al je ramen blinderen alleen je moet een tint lichter hebben aan de voorkant dan dat je aan de achterkant hebt
 
ik heb dus ook een zwart vizier en als de cops langsrijden gaat automatisch het viziertje helemaal open :) geen hond die het dan nog ziet. Ik heb hem gekocht voor 12,50 als ik me niet vergis op internet samen met me helm.
 
ik heb een spiegelvizier, en kwil um niet meer kwijt.
kvind het zowiezo een wat strakker voorkomen geven.
en als de zon schijnt is het net een zonnebril.
alleen s'avonds zie je echt NIKS.
 
voor het beslaan heb je ook soort 'binnenvizieren' die plak je en boor je vast en dat voorkomt het beslaan van je vizier
 
ik heb zwart vizier en het heeft super veel voordelen gewoon:), die ** zon schijnt niet in je ogen het ziet er veel vetter uit en iedereen probeert je in je ogen te kijken maar ze zien je niet:p maar het is fijn dat ik dat weet want ik zie die wouten er wel voor aan om me daarvoor een boete te geven!
 
scoop643 said:
nee mag niet.
Was afgelopen week nog met wegmisbruikers een vraag of je je ramen mag blinderen....

heb ik ook gezien.
Maar die vent lult gewoon uit zijn nek. Hij zegt dat je helemaal NIKS mag blinderen.
Waarom heeft een vriend van mij dan nummers in zijn raam staan... en waarom mag ie doorrijden van de politie na het checken van de procenten die op de ramen zijn aangegeven.

Maargoed , je kan dus gewoon met een zwart vizier gaan rijden. Niemand maar dan ook niemand die jou daar een boete voor zal geven :)

Als het verboden was geweest , was het al lang bekend.

voor het beslaan van vizieren :

er zijn dingen te koop van "pinlock" ( als ik het goed heb ). Zo'n raar stukje plastic wat je aan de binnekant van je vizier monteerd.
Dan beslaat ie nooit meer :)
 
scoop643 said:
Je mag met je fiets ook 50... mag je dan met je scooter ook 50?

wat een vergelijking:X, een zonnebril vergelijken met fietsen :rolleyes:

Vorige zomer heb ik nog de gehele zomer met het zwarte vizier gereden, en het reed ideaal, ook in de avond, want dan is het meestal toch nooit bizar donker. en je krijgt er heus geen boete voor, anders had ik die ondertussen ook wel 15x gehad:)
 
Back
Top