Zware Machines

Abé Linc

New Member
Hallo Mensen,
Ik ben Abé, ik ben leerling monteur en werk met zware machines. Graafmachines, kranen, hoogwerkers etc.
Het wordt een beetje duidelijk dat ik meer informatie over de motoren en pompen en ook nog de elektro nodig heb om hwt beter te snappen en wegwijs te worden.
Meeste machines vooral de oudere hebben dat soort info niet meer dus ik kom niet echt ver.
Dus mijn vraag is weet er iemand waar ik het beste wijsheid en informatie kan vinden over deze branche in algemeen.
Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet, Abé.
 
Advertisement - register to remove this

Hallo Mensen,
Ik ben Abé, ik ben leerling monteur en werk met zware machines. Graafmachines, kranen, hoogwerkers etc.
Het wordt een beetje duidelijk dat ik meer informatie over de motoren en pompen en ook nog de elektro nodig heb om hwt beter te snappen en wegwijs te worden.
Meeste machines vooral de oudere hebben dat soort info niet meer dus ik kom niet echt ver.
Dus mijn vraag is weet er iemand waar ik het beste wijsheid en informatie kan vinden over deze branche in algemeen.
Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet, Abé.
bij wat voor bedrijf werk je dan? ik heb een paar jaar aan vrachtwagens gewerkt en heel kort ook aan (Case) graafmachines, maar bij dealers van beiden stonden vaak kasten vol documentatie en ik vertaal tegenwoordig ook werkplaatsdocumentatie van landbouwvoertuigen, daar kan je het ook niet zo gek bedenken of het bestaat in elk geval. als je aan echt oud materieel werkt, loont het misschien om bij betreffende dealers voor te stellen de ouwe meuk voor ze op te ruimen :innocent: ?
 
Hoi C,
Ik heb liever niet dat ik teveel persoonlijke over mijn zelfweggeef met alle respect.
Wij zijn geen dealership, we zitten in service en onderhoud. Vooral van machines die op Tata steel rond rijden.
Ik kom vaak John Deere motoren tegen en hydraulische systemen van iets van Danhoff Germany tegen.
Wij vervangen dan ondereldelen en verhelpen storingen. En de documentatie die wij hebben hebben is gelijk aan gebruiksaawijzingen van Action spul.
Mijn zoektocht ligt toch verfijnder b.v. exploded tekeningen etc.
Alleen niemand bij ons op de vloer weet echt waar het zoeken moet, het is meer gewoon doen en je komt er wel uit. Is op zich, wel te doen maar tja.
Anyway toch bedankt dat je zo snel en vriendelijk reageert.;)
 
Back
Top