Zwakke vonk

Quaddd123

New Member
Ik heb een Chinese quad 125cc 4takt schakel en mijn vonk is echt heel erg zwak, ik heb al een andere bougie geprobeerd en nog veranderde er niks, weet iemand het probleem en hoe ik dat zou kunnen oplossen?
 
Advertisement - register to remove this

Vonk wordt gemaakt in de bobine, je zou een verbeterde (=sterkere) bobine kunnen proberen, soms noemen ze het ook wel een racing bobine vaak met een orange kabel

.1374_snaps.jpg
 
Hoe is het met de conditie van je accu en spanningsregelaar gesteld?
Ik vraag dit omdat tegenwoordig meer en meer blokjes gebruik maken van een DC-CDI en deze moet wel een fatsoenlijke voedingsspanning krijgen!
 
Ik deel de mening van Sparky...

En als je toch besluit om een nieuwe bobine aan te schaffen, kan men net zo goed het hele spul bestellen!
Kost $1,00 meer, ongelofelijk maar waar, zie: https://nl.aliexpress.com/i/32874662161.html :rolleyes:
Verzendkosten geen idee, maar dit is wel heel eruuug goedkoop!?

Ik vermoed echter dat het probleem elders zit, zoals al aangegeven hierboven in post #4.
 
Last edited:
Hoe is het met de conditie van je accu en spanningsregelaar gesteld?
Ik vraag dit omdat tegenwoordig meer en meer blokjes gebruik maken van een DC-CDI en deze moet wel een fatsoenlijke voedingsspanning krijgen!
Ik heb er eigenlijk niet veel verstand van maar ik heb wel laatst een nieuwe accu gekocht dus denk dat dat goed zit maar het is wel zo dat me accu ook niet oplaad tijdens het rijden en de spanningsregelaar zou ik echt niet weten
 
Ik deel de mening van Sparky...

En als je toch besluit om een nieuwe bobine aan te schaffen, kan men net zo goed het hele spul bestellen!
Kost $1,00 meer, ongelofelijk maar waar, zie: https://nl.aliexpress.com/i/32874662161.html :rolleyes:
Verzendkosten geen idee, maar dit is wel heel eruuug goedkoop!?

Ik vermoed echter dat het probleem elders zit, zoals al aangegeven hierboven in post #4.
Verzendkosten voor bovenstaande link is 7 euro, dus incl. met alle parts (CDI, bobine en bougie) ongeveer 10 euro.
Die bougie A7TC heeft 3 ontstekings elektroden, ik heb die er nu ook al 1000 km in zitten en werkt goed.
 
;) tnx Hap, heb het spulletje ook besteld!
Scheelt een bom duiten vergeleken met de reguliere webshops...
Voor die tien euro zeker het proberen waard, duurt nog even, maar ben erg benieuwd.

Ben benieuwd of ook de TS inmiddels is overgegaan, of al wat meer weet omtrent de zwakke vonk.
 
Ik heb er eigenlijk niet veel verstand van maar ik heb wel laatst een nieuwe accu gekocht dus denk dat dat goed zit maar het is wel zo dat me accu ook niet oplaad tijdens het rijden en de spanningsregelaar zou ik echt niet weten
Als de accu niet wordt geladen en toch wordt leeg getrokken door gebruik van de Quad is deze binnen de kortse keren ook weer defect.
Waarom denk je dat de accu niet wordt geladen?
Want als dit zo is, kan dit ook de oorzaak zijn van een zwakke vonk.
Als je CDI namelijk een DC-CDI is en de accuspanning is laag, heb je ook een zwakke vonk.

Dus eerst maar eens onderzoeken waarom de accu niet wordt geladen.
 
Oké ik heb het nu allemaal vervangen nieuwe bobine nieuwe cdi een en nieuwe spanningsregelaar en hij vonkt maar de accu is leeg dus moest m ff aanduwen maar tijdens het aanduwen en gas geven geeft die wel gas maar hij slaat niet aan dus als je ook stopt met duwen geeft die ook geen gas meer
 
Quadd123 said:
tijdens het aanduwen en gas geven geeft die wel gas maar hij slaat niet aan dus als je ook stopt met duwen geeft die ook geen gas meer

Quadd123,

lees je eigen tekst eens en vraag je eens af of wij dit snappen???
 
Back
Top